Huhuu, onko siellä ketään...

Anjuska86

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mulla on ihan hirveen epävarma olo siitä, että onko siellä kohdussa ketään. Siis ens viikolla vasta ultra. Pari viikkoa jo miettinyt että mistä pirusta senkin voi tietää! Masua turvottaa, alavatsa piukeempi ku ennen, mutta silti epävarma olo. Nyt 11+3.

Plussauksesta jo pari kuukautta ja viikolla 5 oli ultra, mutta ties mitä on voinu välissä tapahtua...

Onko teillä muilla ollut samanlaista huolta?
 
Anjuska: Toivotaan parasta! Vaikka odottavan aikahan on pitkä...

Mulla oli samanlaisia huolia ennen nt-ultraa, varsinkin kun en ollut käynyt varhaisultrassa eikä neuvolassa oltu kuunneltu sydänääniä.
 
Mullakin oli olo, että ei siellä mitään ole.. ei oireita, ei vatsatuntemuksia.. mutta kyllä siellä vaan vilkas pieni oli.. ole huoletta, jos kipuja/vuotoja ei ole.. se on yleensä hyvä merkki ja elävä olento varmasti on. :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Juuri tuo oireettomuus ihmetyttää. Siis tottakai on ihan huippua kun ei tarvi yökkäillä jne. mutta mutta... Toisaalta oireet näyttää, että on jotain syytä oireilla. Mun alkuväsymyskin on helpottanut ja repivät alavatsakivut on melki kokonaan loppunu. Ehkä se just mietityttääkin, että tähän asti on kivut saaneet ajatteleen, että kyllä se kohtu siellä kasvaa kovasti. Ja sit kun kivut on melki loppuneet, tulikin se pelko että kasvu on pysähtynyt.
Kiva että joku muukin on ajatellu turhaan yhtä "pöllöjä".
 
Mulla oli myös sama tunne ennen ultraa ja on nyt taas viikko ultran jälkeen vaikka hyvinvoiva pikkanen siellä heilutteli. On vaan välillä sellanen olo,että jos oonkin kuvitellu kaiken päässäni, kun mitään oireita ei oo eikä raskautta vielä nää päällepäin. Täytyis vaan nyt yrittää nauttia, kun ei mitään vuotoja tms keskenmenoon viittaavaa ole :)
 
Th mua lohdutteli, että raskaus on naiselle normaalia, joten oireita raskauteen ei tarvita. :) tottakai se jotain todistaa odottavalle. koko 8 viikkoa mitkä olen tiennyt raskaudesta, olen ollut vaan surullinen ja pelokas. Ultra helpotti kyllä ja nyt aijon nauttia raskaudestani, jotta tämä aika ei mene ohi. Mulla oli vkolla 10 ja 11 repimiskipuja ja enää ei mitään.. niitäkään ei pidä murehtia. Onnellista odotusta anjuskalle ja kaikille muillekin!! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on ollut koko ajan tuo tunne! Viikoilla 9-11 oli aika kovaa väsymystä ja jonkin verran ollut iltaisin kuvotusta mutta muuten olen ollut melko lailla oireeton. Kyllä jännitti, kun ultrassa käytiin maanantaina mutta kaikki oli hyvin ja nyt osaan jo vähän nauttiakin tästä oireettomuudesta. Tuntuuhan se kummalta, kun muilla vaikuttaisi olevan kauheasti kaikenlaista vaivaa, mutta parempi olla vain iloinen, kun itse pääsee vähällä.

Eikä etukäteen murehtiminen kuitenkin mitään auta. :Heartred
 
Mullakin oli pitkään tuo epätietoisuuden piina päällä päivittäin..sitten vielä täälä lueskeli vuoroin hyviä ja vuoroin huonoja muiden uutisia mietitytti kovasti kumpaan ryhmään sitten kuuluu..tänään vihdoin koitti se päivä että saatiin nähdä oma pienoinen polskuttelemassa ja kaikki oli hyvin.ja ultraa todella odotin kun kuuta nousevaa varsinkin kun muutama päivä taakseppäin neuvola lääkäri ei löytänyt sydän ääniä jotka oli kuitenkin jo ekalla neivolakäynnillä löytyneet..

kyllä se päivä sieltä vielä saapuu ettäpääsee näkemään pikkuisen ja kuulemaan uutiset voinnista...tsemppiä vaan.odottavan aika on todella pitkä!
 
olihan sitä välillä alussa tuo tunne et mikä on homman nimi onko siellä elämää vai ei. no rv 11+0 tuo alko ilmottelee ekan kerran kevyillä liikkeillä itestään ja tänää varmistu mun teoria siitä että välil u-käännös vessaan johtuu ninjasta joka potkii rakkoa tai puske päällä sitä vähän. eli liikkeitä tuntuu jonkin verran jo ni kyllä siellä sitä elämää on alhamdulillah ja vatsaki kasvaa jatkuvasti hiljalleen ni näkyy jo.
 
Anjuska, samoja huoli täälläkin oli/on :) Mulla siis tosi vähäoireinen raskaus. Periaatteessa jos en tietäisi olevani raskaana, niin nää oireet vois ihan hyvin mennä ylensyönnin piikkiin... :rolleyes::grin Ei siis mitään vatsatuntemuksia, ei repäisyja, ei kolotuksia. Ei ole tissit kipeät taikka turvonneet. Ei okseta eikä pahoinvointia.

Meillä oli nt-ultra eilen ja kyllä vielä alkuviikosta teki mieli tehdä raskaustestiä jne :grin Totesin kuitenkin itselleni ettei se mitään auta. Ja etenkin jos tulos ei sattuisikaan mielyttämään omaa silmää, niin sitten vasta tulisikin pitkät päivät odottaa! Ja kun ei mullakaan mitään vuotoa tai semmoista ole, niin kyllähän se raskauden jatkuminen on todennäköisempää kuin muut vaihtoehdot :) Ja mua on lohduttanut ja rohkaissut se ajatus että turhaan mä murehdin olenko raskaan just NYT. Kun pitää mun olla raskaana vielä ensi kuussakin, syksyllä ja joulukuussakin! Eli periaatteessa sillä että saan varmistuksen raskaudesta just NYT ei ole merkitystä. Uskoa ja luottamusta pitää olla :Heartred
Kun ihan mahdotonta se olisi koko ajan vaatia "todisteita" itselleen. Toivottavasti ymmärrätte mun pointin :)

Ja nt-ultrassa kaikki oli loistavasti :) Ei pidä verrata muiden raskauksiin, jokainen meistä on oma yksilö. Mä tykkään ajatella niin että raskaana olo sopii mulle erityisen hyvin :Heartred Kropan ei tarvi pistää vastaan taikka sopeutua :) Ja mulla oli ensimmäinenkin raskaus vähäoireinen ja terve, ihana tyttö syntyi tarkalleen laskettu pvä :Heartred
 
Sandy, mä oon miettiny myös samalla tavalla, että jos en tietäisi olevani raskaana, voisin laittaa kaikki vähäiset oireet liian syömisen ja liikkumattomuuden piikkiin :grin
 
Täällä myös ihan samoja tuntemuksia. Odotan jokaista neuvola aikaa ja ultraa,
ja toivoisin niitä olevan joka viikko :wink. Saisi ainakin päälle varmuuden että vielä se siellä on.
Lähes oireettomana täälläkin, hormoniheittoja lukuunottamatta.
Siksi kai tätä sanotaankin odottamiseksi.. ei ole muuta kuin pelkkää odottelua.
Kai se myös on ihan hyvä että on aikaa valmistautua ja valmistaa kotia.
Eikä se ehkä ois kuitenkaan helpompaa jos raskaus olisi esim. 2 kk:n mittainen.
Ja toisaalta hätä ois varmaan suurempi jos olisi kaikenmaailman oireet koko ajan..
sitten vain epäilisi ettei kaikki ole kunnossa.

Se on kai vain psyykattava itteensä jotenkin että tajuaisi olevansa raskaana ja
vakuutella että kaikki on hyvin, vaikka kärsimättömyys tuokin kaikki epäilyt.

Voimia kaikille kohtalotovereille oireettomana.
 
Myös mulla on ollut hyvinkin oireeton raskaus, välillä pitää tsekata rintoja että ovat edelleen arat, sillä ne tuntuvat välillä ainoalta merkiltä koko raskaudesta.
Ennen ultraa nauroin miehelle että entä jos siellä ei olekaan mitään, pitävät mua ihan hulluna :D Mutta iloisesti papu siellä uiskenteli ja vilkutteli.
Vielä nytkin kun viikkoja on koossa 14+4 pitää välillä iltaisin vähän töniä vatsaa jotta pieni aloittaa kuplimisen ja tietää että siellä se on :) Ja mulla on toi vatsakin aika pieni vielä, en tiedä johtuuko sitten siitä että liikuin tosi paljon ennen raskautta ja ehdin laihtumaan hieman. Mutta tsemppiä, ollaan me vähäoireiset tyytyväisiä siitä että päästään helpolla!
 
Onnea hyvistä kuulumisista Anjuska! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Rv 16+3 ja oon yhä epäuskoinen koko asian kanssa. On ultrattu ja kuunneltu sydän, mutta siltikään en usko asiaa todeksi. Oireita on ollut kovin vähän ja näytän lähinnä lihoneelta.
 
Mulla on rakenneultra vasta kolmen viikon päästä. Mietinkin että voikohan neuvolaan mennä kuulemaan sydänääniä tässä välissä että sais mielenrauhan.

Lisäys:

Avoimeen neuvolaan näköjään voi mennä kuulemaan sydänääniä ilman ajanvarausta! Yes!
Lainaus HKI kaupungin sivuilta:

"Avoin neuvola

Avoimeen neuvolaan voit tulla ilman ajanvarausta mm. silloin, kun haluat

saada rokotusohjelmaan kuuluvia rokotuksia tai influenssarokotuksen
tarkistaa vauvan painon
kuunnella sydänääniä
mitata verenpaineen
tarkistaa virtsanäytteen.
Avoin neuvola -toimintaa ei ole tarkoitettu sairaana oleville.

Voit asioida missä tahansa kaupungin avoimessa neuvolassa.

Avoin neuvola -vastaanotot ovat seuraavissa neuvoloissa klo 8.30–10.30:

Maanantai Oulunkylä, Viiskulma
Tiistai Kontula, Lauttasaari, Malminkartano, Pihlajamäki
Keskiviikko Herttoniemi, Kallio, Laakso,
Torstai Kivikko, Myllypuro, Vallila, Vuosaari
Perjantai Haaga, Malmi, Munkkiniemi, Töölö"
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top