Huhtikuun hurinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näinpä.... =)

Pitikin eilen kehua tuonne kiinteiden aloitukseen että yöt menee hyvin... viime yö oli vähän levoton. Oiskohan johtunut siitä kun oli pienelle niin jännittävä päivä xD

Meillä on huomenna EEG tutkimus. Kai on saanut omituisia kohtauksia :(

Alkaakohan meidänkin elämässä joskus kausi missä tulee enempi hyviä kuin huonoja uutisia??

Epileptisiä kohtauksia? Voi pientä ♡ Toivottavasti selkiää mistä johtuu! Kyllä ne paremmat ajat tulee vielä, useimmiten se kaikki paska kaatuu niskaan kunnolla sit kun on kaatuakseen... Tsemppiä ja voimia sinne!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
no voi pientä:sad001 täältäkin paljon onnea tutkimuksiin, toivottavasti tosiaan selviää syy ja ei mitään vakavampaa olisi! voimahalaus :)

Tosi ikävää kun tulee noin vastoinkäymisiä.... Jospa ei kuitenkaan olisi epilepsiaa. Toivotaan kaikki parasta =)

Tuosta tuli mieleen että itsekin sain sydämen kurkkuuni kun nyherö oli 1kk ikäinen ja sai yhtäkkiä yöllä sellaisen tärinä/"kouristus""kohtauksen". Meni nopeasti ohi ja hyvä että kerkesin tajuta mitä tapahtui. Jos olisi vielä tullut uudestaan niin olisi pitänyt lääkärin mukaan mennä jos vaikka mihin tutkimuksiin jotka olisivat kestäneet yönkin yli. Mietin sitten itsekseni että "kohtaus" oli sellainen (unohdin sen virallisen nimen, englanniksi muistaakseni löytyi tietoa silloin asiasta ja videoita mistä näki että miltä näyttää) mutta kuitenkin sellainen mikä saattaa tulla nukkuvalle vauvalle. Hurjan näköistä mutta vaaratonta. Onneksi oli vain se yksi kerta.

Meidän vauveli oli eilen kai tukehtua sylkeen/oksennukseen/tms... istui ihan rauhassa sitterissä kun yhtäkkiä alkoi naama punaisena kakomaan eikä voinut oikein kunnolla hengittää. Onneksi olin ihan vieressä ja kerkesin heti avuksi. Siinä sitten en osannut muuta kuin lapsi käsivarrelle naama alaspäin ja kevyesti taputtelin selkää samalla kun olin kävelemässä ulko-ovelle että tarvittaessa huudan apua. Oksennus lensi kaarella ja pieni sai taas hengitettyä hyvin. Järkyttävää :( Pitää alkaa kerrata urakalla ensiapua.... Sain pahemman järkytyksen kuin lapsi joka ei edes itkenyt episodin jälkeenkään vaan jatkoi leikkiä ihan kuin ei mitään.

... ja nyt loppuu tämän mamman minipillereiden popsinta. On se kumma jos ei vuoto osaa loppua. Johan tässä pian on 5kk vuodettu xD

Muokattu viimeksi:
Epileptisiä kohtauksia ne lääkärin mukaan on. Sain videoitua yhden ja lähetin lääkärille, seuraavana päivänä soittikin neurologi ja tuli lähete EEG.
Tänään EEG ei saanut kohtausta kirjattua, jotain häikkää sielä on. Ensviikolla 6h EEG.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

no voihan harmi vauva3 :sad001
tata87 pitkään kyllä oot jaksanu syödä pillereitä, ite meinasin heittää pois jo viikon jälkeen mutta sitten lopulta tais loppua vuoto joskus 10 päivän jälkeen :)

Ei taida pillerit sopia kuin muutamalle immeiselle. Tuntuu tosiaan siltä että ei ole normielämä kunnolla ees alkanut kun aina vuotaa kuin seula. Jospa nyt alkaa helpottaa jos niistä johtuu.

Täällä ollaan tällä kertaa molemmat vanhemmat nuhassa ja kurkkukipeässä. Jospa ei pieneen tartu...

Viesti poistettu. :)

Last edited by a moderator:
mulle ei kans oikeen sovi mitkää pillerit , kapselit eikä kierukat. Kauheesti haittavaikutuksii vaa tullu joten oon päättäny pärjätä ilman. Ja eipä sitä tiedä vaikka joskus Viel kolmannen lapsen haluais :-)

Huomenna lastenosastolle pitkään EEG tutkimukseen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä kolmas on "yrityksen" alla :D tosin yrittämään ei oo viime viikkoina paljon ehtinyt eikä mulla ole ekat menkatkaan alkaneet joten saa nähdä.
oon kärsinyt selkä ja alavatsakivuista pitkään, lääkäri epäili vti ja sain antibiootit muttei tunnu helpottavan. Koko ajan tuntuu et ois menkat alkamassa mut ei vaan ala :D ois ihanaa jos pian tärppäis kolmosen kanssa niin tulis pieni ikäero ja sit jos sen neljännenkin vielä haluaa... mulla haaveissa iso perhe mut täytyy alkaa laittaa vauhtia jos meinaan että se toteutuis ;)
Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

itse olen vähän miettinyt että jos nyt söisi ainakin tuon 9kk noita pillereitä ja katsoisi sitten että josko sitä toista vielä harkitsisi :) olisi mukava vähän aikaa töissä käydä ja jos saisi laitettua hiukan rahaa sivuun kun ei tän ekan kans tajunnu:rolleyes: mutta eihän sitä koskaan tiedä, parempi olla mitään tarkempia suunnitelmia tehdä:grin

Meillä lapsiluku nyt täynnä, yhteisiä kaksi sekä miehellä kolme ennestään. Ja mullakin (ja varsinkin miehellä) rupeaa olemaan ikää sen verran ettei iltatähtikään ole enää järkevä ratkaisu;)

Ja kaksi riittää, varsinkin kuin toisella on ihana 3-v uhma ja toisella hankala nuoruus koliikkeineen kaikkineen;)

Näin on hyvä, olen molemmista tavattoman kiitollinen ja onnellinen.

Takaisin