Huhtikuun höpinät

Sunnuntaina oli viimeinen työvuoro ja nyt olen kesälomalla!!!!:smiley-bounce015 Tuli loman aloitus hyvään vaiheeseen kun tuntui että kroppa ei vain enää jaksa pitkiä vuoroja. Ja ihana kun voi kerrankin olla koko perhe edes yhden päivän viikosta rauhassa saman katon alla.
Olen siis yleensä viikot aina rekkaleskenä ja mies kun kotiutuu viikonlopuksi niin me ollaan tehtyläpsystä vaihto ja oon lähtenyt töihin. Viimeksi meillä oli joulukuussa yhteinen vapaapäivä...
Typykkä on mahassa erittäin aktiivinen ja tuntuu heittävän edelleen kuperkeikkoja tasaiseen tahtiin. Välillä kun vien esikoisen kävellen eskariin(matkaa 500m/suunta) niin tuntuu että typykkä painaa kohdunsuuta todella ikävästi. Ja tuntuu välillä että tää valkovuoto on ihan hillitöntä. Yksi päivä suihkuun mentäessä luulin rakon tehneen tepposet mutta se olikin valkovuotoa :/

Loman aikana on suunitelmissa saada tehtyä vaikka mitä, mutta yhtään projektia en oo vielä aloittanut :rolleyes:
Eilen kävin hakemassa matkahuollosta äitiyspakkauksen (oli vm 2017) ja nyt viikonloppuna olis tarkoitus pestä ja järkätä ne paikoilleen. Äsken soitettiin myös lastentarvikkeesta että rattaat ja kaukalo olisi noudettavissa!!

Keskiviikkona pomo pyyti minua ja esikoista torille jäätelölle, mutta treffipaikkaan mentyä totesin että mulle olikin järjestetty salassa vauvajuhlat!!
Työkaverit oli saanut junailtua mun äidin tänne( asuu siis 130km päässä) katsomaan esikoista ja mä sain nauttia vapaaillasta.
Oli hyvää ruokaa ja juomaa, käytiin mysteerihuoneessa ja loppuilta käytiin laulelemassa karaokea:happy: kotiuduin pippaloista vasta klo 04.30 o_O Sain heiltä lahjaksi vaippakakun joka sisälti vaippojen lisäksi kaikkea maan ja taivaan väliltä, mm rasvoja, skumppaa, tutteja, harsoja, peppupyyhkeitä, suklaata......
 
Mulla ois tänään ollu vika työpäivä ennen äippälomaa ni kävinpäs sen kunniaks töissä kahvilla. Samalla tavallahan tää arki jatkuu tästä eteenpäinki, ku saikulla oon ollu jo niin pitkään :D
 
Etupenkkiin ei kaukalo saa osua, mutta ne isofix-raiteet pitää yleensä painaa niin lyhyeksi kuin vain menevät. Minä junttaan telakan niin lähelle takapenkin selkänojaa kuin kaikin voimin työntäen saan, eikä sen jälkeen telakka liiku ollenkaan.
Itse asiassa toi BeSafen Izi Modular kaukalo ja sitä seuraava turvaistuin tulee asentaa niin että etupenkin selkänoja on kiinni siinä.
 
Itse asiassa toi BeSafen Izi Modular kaukalo ja sitä seuraava turvaistuin tulee asentaa niin että etupenkin selkänoja on kiinni siinä.
Selvä! Meillä kaikissa istuimissa se on ohjeissä nimenomaan kielletty. :grin
 
Itse asiassa toi BeSafen Izi Modular kaukalo ja sitä seuraava turvaistuin tulee asentaa niin että etupenkin selkänoja on kiinni siinä.

Juu niin munkin mielestä opastusvideolla näytettiin. Ja ohjeesta vielä tarkistin. Jos ei ole mahdollista siirtää etuistuinta kaukaloon kiinni, pitää jättää vähintään 25cm väliä. Kivempi varmaan olis nostella kaukaloa pois kyydistä jos siinä olis se väli o_O
 
Selvä! Meillä kaikissa istuimissa se on ohjeissä nimenomaan kielletty. :grin
Juu tää on eka istuin johon oon törmänny, jossa näin on ohjeistettu. :)
 
Juu tää on eka istuin johon oon törmänny, jossa näin on ohjeistettu. :)

Brion yhdessä kaukalossa oli sama eli joko kiinni tai sit tosi reilusti irti, meillä oli käytössä esikoisella ja kakkosella.
 
Ei ehditty vielä kokeilla, mut uskon sen sopivan. Meillä on penkit hiukan kuppimallia ja myyjä suositteli tätä, sillä seuraavassa istuimessa mikä siis tulee samaan telakkaa on enemmän kallistus varaa kuin olisi ollut toisessa vaihtoehdossa. Mut nyt kun tarkemmin kattelin meidän penkkejä, ei ne varmaan yhtään sen vinommat ole kuin muissakaan autoissa. Harvemmin ne takapenkit ihan vaakasuorat on.

Palaan vielä tähän, et tuntuiko teillä telakka ja kaukalo uudelleen kokeiltuna vakaammilta? Me nimittäin haettiin tänään kaukalo + telakka ja musta kans pelkkä telakka itsessään tuntui tosi heiveröiseltä ja tosiaan nousi hyvin herkästi jos vähänkään nosti. Sit kun laitto kaukalon ja veti etupenkin kiinni siihen, niin sit oli tukeva, mut jäin kuitenki miettii et onks toi nyt varmasti oikein. Kaikki merkkivalot oli kyl vihreenä, et niiden puolesta pitäs olla ihan oikein, mut penkit ku on meillä aika reippaasti kaltevat ni se tukijalka tuntuu ainakin omasta mielestä jäävän kiikkeräksi. Pitäneeköhän vielä käydä maanantaina näyttämässä autoa lastentarvikkeen myyjälle ni saa katsoa onko tuo nyt sopiva :D
 
Tuli vähän aika sitten viestiä että äp ois haettavissa. Täytyy huomenna suunata kauppaan.
 
Vastavirrassa, mikäs teillä on meininki tällä hetkellä? Kaikki hyvin? Onko pikkuinen kasvanut hyvin? Miten te vanhemmat jakselette?

Ihana pallokala kun jaksat kysellä kuulumisia :)

Yhä vaan ollaan selvitty ilman suurempia ongelmia. Jotain pientä pienille keskosille liittyvää hengitysongelmaa on ollut, mutta sekin näyttäis olevan jo takana päin. Pieni kasvaa tasaisesti ja ite oon toipunut hyvin leikkauksesta. Henkisestihän tämä tällä hetkellä on raskasta, kun monta viikkoa on jo eletty ’päivä kerrallaan’ ja yhä vaan jatketaan.
 
Mulle oli eilen järkätty pienet babyshowerit. Oli ihana yllätys. Äitiyspakkaus (17) tuli myös tällä viikolla, oli musta kivempi ku uus. Pojalle varsinkin tulee varmaan enempi käytettyä kun esikoiselle aikanaan.
 
Ihana pallokala kun jaksat kysellä kuulumisia :)

Yhä vaan ollaan selvitty ilman suurempia ongelmia. Jotain pientä pienille keskosille liittyvää hengitysongelmaa on ollut, mutta sekin näyttäis olevan jo takana päin. Pieni kasvaa tasaisesti ja ite oon toipunut hyvin leikkauksesta. Henkisestihän tämä tällä hetkellä on raskasta, kun monta viikkoa on jo eletty ’päivä kerrallaan’ ja yhä vaan jatketaan.
Oi kun oo niin ihana kuulla että olette kunnossa. Päivä kerrallaan jatkuvassa epävarmuudessa on raskasta elää, mutta hyvä kuitenkin että vakavimmat ongelmat, eli noi hengitysvaikeudet on nyt selätetty. Josko sitä siitä vähitellen uskaltaisi ajatella jo pidemmälle tulevaisuuteen. Vahvoja olette koko perhe!
 
Ihana kuulla vastavirrassa että voitte molemmat hyvin. :) Monesti olen teitä ajatellut, mutta en oo uskaltanut tulla kuulumisia kyselemään.
 
Olisiko joku halukas mittaamaan vaunujen sadesuojan pussin kokoa? Meidän suojasta on se pussukka kadoksissa ja ajattelin ommella sellaisen, mutta koosta ei ole hajuakaan :) Meillä on Emmaljungan Basic sadesuoja, mutta kaikki ne taitaa olla aika samankokoisia.. Leveys ja korkeus riittäisi mulle tiedoiksi :)
 
Olisiko joku halukas mittaamaan vaunujen sadesuojan pussin kokoa? Meidän suojasta on se pussukka kadoksissa ja ajattelin ommella sellaisen, mutta koosta ei ole hajuakaan :) Meillä on Emmaljungan Basic sadesuoja, mutta kaikki ne taitaa olla aika samankokoisia.. Leveys ja korkeus riittäisi mulle tiedoiksi :)

Meillä on emmaljungan myrskysuoja, ei se perus sadesuoja. Onkohan sen pussukka sit liian iso?
 
Vitsi kun näin outoa ja turhan todentuntuista unta juuri ennen heräämistä ja tuntui, et unessa päällä ollut raivo oli todellista herätessä ja itkukin oli silmässä :D näin unta et joku kolhi meidän autoa eikä poliisien paikalle tulosta huolimatta joutunut korvaamaan meidän auton vahinkoja. Siitähän mä sit raivosin ja itkin niille poliiseille ja yritin selitellä raskaudellakin sitä, et ei mulla ole rahaa sitä edes itse korjauttaa :D Olipa hirveää herätä täydessä tunnekuohussa, nyt jos koskaan oon väärällä jalalla heränny :P
 
Täällä lähti päivä käyntiin kiukkuamalla koiralle. Tämän neiti itsepäisyyden kanssa kävelin 20minuutissa 300metriä eikä edes tehnyt asioitaan. Kulki koko matkan kuono kiinni maassa ja kiersi kaikki mahdolliset valopylväät ja puskat. Jäi haistelemaan jokaisen ruohotupsun. Esitti vaan tyhmää kun yritin komentaa. Viimiset 20metriä juoksi kotiin kun mies tuli yövuorossa ja huuteli sitä pihaan. Koira ilmeiseti päättänyt alkaa valmentamaan mua tulevaan lapsiperhe arkeen.
 
Vitsi kun näin outoa ja turhan todentuntuista unta juuri ennen heräämistä ja tuntui, et unessa päällä ollut raivo oli todellista herätessä ja itkukin oli silmässä :D näin unta et joku kolhi meidän autoa eikä poliisien paikalle tulosta huolimatta joutunut korvaamaan meidän auton vahinkoja. Siitähän mä sit raivosin ja itkin niille poliiseille ja yritin selitellä raskaudellakin sitä, et ei mulla ole rahaa sitä edes itse korjauttaa :D Olipa hirveää herätä täydessä tunnekuohussa, nyt jos koskaan oon väärällä jalalla heränny :p

Mä olen muutaman kerran herännyt siihen että lyön nyrkillä sänkyyn. Ihme unia aina väliin. Onneksi mies nukkuu sohvalla:joyful:
 
Kevään ensimmäinen punkki poistettu koiran kuonosta. Tästä se alkaa! Minkä ikäiselle voisi ottaa tuon punkkirokotteen? Kokemuksia?
 
Takaisin
Top