Huhtikuu

puapru

Kommentoinnin ninja
Näkyy hävinneen kaikki meidän keskustelut tässä muutoksen tuulessa... =( Toivottavasti ylläpito ne löytää ja palauttaa.
Tähän kai voisi ensi hätään kirjoitella, vanhoja ketjuja odotellassa?

Mulle on nyt parin päivän aikaan ilmaantunut sellaista syömisen jälkeistä pahoinvointia. Sillä, mitä syön, ei oikeastaan ole väliä, eikä silläkään minkä verran. Esim. eilen join kaksi mukia vadelmakeittoa jonka jälkeen tuli huono olo, tuntui että maha tosiaankin repeää! Toistaalta myöhemmin söin reilummin, eli palan paahtokylkeä raejuuston ja kurkun kanssa, ja lopputulos oli sama. Myös kaksi porkkanaa kerralla syötynä aiheuttaa saman. En ymmärrä, kun syötävä kuitenkin on eettä jaksaa....
 
Niin näkyy hävinneen! Luulen että ne ois tulossa takaisin, toivottavasti.

Mulla on ollu nyt parina päivänä sellasia pieniä vihlaisuja tuolla kohdun tienoilla. Tosi lyhytkestoisia, mutta tulee aina silloin tällöin ja tuntuu kyllä selvästi. Oisko jotain kohdun kasvukipuja? Eilen kävin neuvolassa, mm. kuunneltiin sydänääniä ja reilu 150 tuli mittariin :) Siellä oli kätilöopiskelija tekemässä harjoitteluja, joka hoiti käynnin suurimmaksi osaksi, varsinainen neuvolatäti vain ohjasti. Molemmat sanoivat että hyvä vahva syke vauvalla :) Se vakkaritäti sanoi että monella tulee tässä vaiheessa pelko/epäilys onko kaikki kunnossa kun ultrasta on jo aikaa eikä vielä tunne vauvan liikkeitä ja pahoinvointi väistyy, ja sanoi että jos yhtään tuntuu siltä niin soita vaan ja kuunnellaan täällä sydänäänet, siinä ei montaa minuuttia mee. Tykkään ihan huimasti siitä mun neuvolatätistä :)
 
Heipsan!

Itsekin kauhistuin, kun huomasin, että vanhat viestit on poissa. Toivottavasti ne löytyy jostain. :)

Puapru: Mulla on välillä syönnin jälkeen tuota samaa, että vatsaa repii ihan hirveästi. Yleensä kyllä pystyn syömään ihan normaalisti ja tuota esiintyy vasta kun on vatsa oikeastaan jo täynnä (tokihan tämä on pienentänyt ruoka-annoksia kiitettävästi, mutta ei nälkä ole jäänyt). Itsellä tosiaan tuota ei esiinny aina. Toivottavasti sullakin helpottaa, ettei ihan jokaisen välipalankin jälkeen tuota olisi.

Meillä oli tänään aamulla neuvola (nyt 16+3) ja sai taas kuulla pienen sydänäänet. Kyllä se vaan aina helpottaa mieltä, kun ne kuulee. Saatiin neuvolasta uuden virallisen ajan lisäksi vielä sydänäänten kuunteluaika, kun mie pyysin. Eikä tässä enää ole kuin kuukausi tuohon rakenneultraankaan!

Eleanora: Meilläkin tosiaan ihana tuo neuvolantäti, kun ymmärsi kanssa tuon huolen, että onkohan kaikki hyvin ja käyntejä niin harvoin. Ei tarvinnut kuin kysyä, niin sai ylimääräistä aikaa. :) Meilläkin sykkeet oli 150+ että samoilla linjoilla mennään!
 
http://forum.vau.fi/threads/onko-ketju-kadonnut-ilmoita-siitä-tänne.1577850/
Tuolla voi valittaa asiasta. Laitoin sinne niitä ketjujemme nimiä, mitä muistin.

Eleanora, eiköhän nuo ole juuri niitä kohdun kasvukipuja tai ligamenttikipuja :) Ihana neuvolatäti sinulla.

Täällä ollaan flunssassa :sad001 Jäin heti eilen töistä pois, kun tuli yöllä flunssaoireita, ja hyvä päätös oli. Aamupäivällä olo huononi ja nyt taitaa olla vielä eilistäkin kurjempi olo. Lihaksia ja päätä särkee, ja nenä on vuotanut. Vois kai napata parasetamolia, mut en viitsisi. Jos suuntaisi takaisin sänkyyn tästä. Onneksi iski vasta nyt, eikä alkuraskauden aikana.....

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Juu, eiköhän ole etsinnän alla nuo kadonneet keskustelut, kun tuolla oli jo ilmoitettukin että "me" ollaan kokonaisuudessaan hukassa.

Meillä on sykkeet olleet siinä 140 tietämillä neuvolassa, ja samoihin lukemiin olen päässyt kun kotona dopplerin kanssa olen laskeskellut. Pari viikkoa vielä seuraavaan neuvolaan ja siitä viikon päästä on rakenneultra.

Mä olen onnekseni ensi viikon lomalla. Lähden "kotipuoleen" ja toivon kovaakin kovempaa että siskoni on siihen mennessä jakautunut.. Yritin sitä eilen jo patistella laitokselle, mutta ei kuulema ihan vielä ole aika. Lupaili kuitenkin vähän tätä iltaa tai lauantaiaamua jotta vois synnyttää... :wink Saa nähdä miten käy! Niin, ja ystäväni sai alkuviikosta toisen poikansa, eli tässä ois nyt melko lähipiirissä kaksin kappalein kohta pieniä vauvan palleroita!
 
Oon kyllä ollu tosi iloinen kun ittelle on sattunut niin ihana neuvolatäti! Sama tätihän laitto mut ekan neuvolakerran jälkeen ns. tarkistusultraan tämän mun km-taustan takia, että saataisiin varmuus että tässä raskaudessa ois kaikki hyvin, ja pääsin silloin 6+1 näkemään että siellä on pienenpieni pallura oikeassa kohdassa ja sykkeetkin jo löyty vaikka ei vielä laskettu lyöntejä minuutissa. Itselläkin on myös kotona doppleri, sellanen tosi simppeli joka ei automaattisesti laske, vaan itse oon välillä laskeskellu, mutta oli siitä huolimatta tosi ihana kuulla että neuvolassakin saa käydä kuuntelemassa sydänääniä.

Mullakin on pientä flunssantynkää, toivottavasti ei äidy tästä... Töissä on kyllä ollut sitä liikkeellä. Tympeä jos nyt sairastuu, pitää vaan pitää peukut pystyssä että menis tällä lievällä niistämisellä nyt ohi!

Kävin minäkin nimeämässä muutamia meidän uupuvia keskusteluita tuonne ketjuun, jossa niitä sai ilmoitella.
 
Hui kauheeta! Ensin aattelin että onpas näpsäkän näköiset sivut mutta kun aukaisin MEIDÄN sivut niin olipa kato käynyt.. :sad001 Toivottavasti saadaan tekstit takaisin ja pian että päästään taas jorisemaan oikein kunnolla!

Minullakin on noita syömisen jälkeisiä pahoinvointeja.. Ei ole väliä mitä syöt, etova olo tulee joka tapauksessa. Eikä ole merkitystä myöskään sillä miten paljon syö, sama homma. Nyt on myös mielettömän kipeä alaselkä ja lonkka (!), johtuisiko tosin siitä että pesin uutterasti eilen sekä saunan että kylppärin.. :wink

On tämä odottavan aika pitkä, liikkeitä ei tunnu ja ensi viikolla on vasta neuvola. Välillä epävarmuus valtaa mielen; onkohan siellä kaikki hyvin? Olen yrittänyt välillä hieman heilutella masua, josko sieltä vastaliikkeitä tulisi mutta vatsakin tuntuu hieman kosketusaralta, ihan melkeenpä kipeetä tekee kun yrittää heiluttaa.. Päivittäin on minullakin kipuilua vatsalla mutta koska mitään vuotoja ei ole ollu niin olen ajatellu että kaikki ok.. Neuvolaan en viiti soittaa kun neuvolatäti on entinen työkaverini ja sanoo kaikkeen jo nyt että "sinähän tiiät nämä asiat jo muutenkin". Se sanoo tähänkin että sinähän tiiät että kaikki on hyvin jos ei ole vuotoja eikä sietämättömiä kipuja.. Jotenkin nolottaisi sille soittaa ja sanoa että olen huolissani..
 
Syysmami: Kyllähän tuo epävarmuus voi iskeä, vaikka järjellä ajateltuna osaisikin järkeillä, että kaikki on luultavimmin hyvin. Itselläkään ei varsinaisesti syytä epäillä vauvan hyvinvointia (eli juuri ei kipuja/vuotoja), mutta kyllä sitä silti miettii ja huojentuu, kun kuulee ne sydänäänet. Kyseessä kun rakkain asia, niin enemmän tunteet kuin järki pelissä. Varmasti kyllä nostaa kynnystä olla yhteyksissä neuvolaan tuo, että neuvolantäti on entinen työkaveri, mutta jos liikaa mietityttää, niin kannattaahan sitä sitten, vaikka ihan muuten vain, kysyä onnistuisiko kuunnella sydänääniä. :)
 
Voi ei, toivottavasti meidän keskustelut tulee takaisin...

Meilläkin oli tänään neuvola! Kuunneltiin sydänääniä ja 140:ssa huiteli. :) Mieskin tuli tämän kerran mukaan ja sitäkin huomioitiin kovasti, otettiin hemoglobiinit ja muut. Hauskaa, ettei toinen joutunut vain olemaan tyhjän panttina!

Verikokeiden tulokset olivat tulleet ja osoittauduin rh-negatiiviseksi, joten verikokeita tullaan ottamaan tässä vielä pari kertaa raskauden aikana. Kuulemma ei syytä huoleen, ei ole neuvolatädin 20-vuotisen uran aikana tullut hänelle tapausta, jossa tämä olisi koitunut ongelmaksi. Täytyypä googlailla lisäinfoa asiasta. (Vaikka just eilen sanoin ettei mun kannata mielenterveyteni vuoksi googlailla... :wink)

Sain kauheasti kehuja painonnoususta. +500/vk on nyt tullut kiloja. Oli kuulemma jännittänyt että annanko painon nousta, mutta hyvin olin antanut! :wink Selvitti vielä miehellekin juurta jaksain miksi mun pitää ottaa lisäpainoa. Antaa lisäpontta taas miehellä syöttää mua, ihan kuin hän ei olisi jo tähänkin asti pitänyt vähän liikaakin huolta siitä että syön koko ajan... :D
 
Tällaisen vastauksen sain yv:nä kun kyselin kadonneiden keskustelujen perään:

Toivon todella, että ovat, mutta valitettavasti en osaa sanoa mitään varmaksi.. :sad001

Monet ketjut näyttävät nyt valitettavasti foorumin vaihdossa kadonneen, mikä on TODELLA inhottava yllätys. Teen juuri listaa kadonneista ketjuista ja lähetän IT-porukan tutkittavaksi.

Toivon todella, että kadonneet ketjut löytyvät!
 
No voi että! Millonhan tästä infotaan lisää? Jos ei niitä löydykään, niin pitää alkaa perustaa uusiksi niitä ketjuja. Ihme homma jos niitä ei oo varmuuskopioitu minnekään, onhan se nyt aina riski vaihtaa alustalta toiselle.
 
Mulla tulee joka syömisen jälkeen huono olo ja usein syönnin aikanakin. Vaikka olis aivan hillitön nälkä niin muutaman suullisen jälkeen alkaa ruoka pyrkiä pois. Onneksi ei oo vielä koskaan tullu pihalle, mut joutuu tosissaan keskittyä syömiseen.

Mulla eka raskaus, mutta oon tuntenu liikkeet selvästi jo pari viikkoa. Ei koskaan kyllä silloin, kun itse on liikkeellä, mutta heti kun lyö maata ja rauhoittuu niin mahassa alkaa bileet. Lääkäri sanoikin neuvolassa, että istukka sellaisessa paikassa, että hyvin todennäköisesti tuntuu. Tuntemukset on sellaisia niinkuin mun maha olisi malja jossa ui kultakala.. :D

Paino ei ole noussut juuri yhtään vielä, mutta en tiedä voiko geeneillä olla osansa tässä..? Oma äitini ei ole painanut kuin alle 60 kiloa lähtessään minua synnyttämään ja synnytyksen jälkeen hänen painonsa oli 48 kiloa!! Toivon mukaan en itse kuihdu yhtä paljon. Painoni on ollut ennen raskautta siinä 58-60 ja viime viikolla neuvolassa painoni oli tasan 60 kiloa. Syönykin olen niin paljon kuin vain onnistuu..

Toivotaan, että alkaisi pian syönti helpottaa ja tsemppiä kaikille muillekin! :D

Näköjään ei näy toi lilypiekään enää.. Mitenhän sen saa takas?

Nyt Viikot 15+5
 
Minullakin oli syönnin kanssa ongelmia lähes koko alkuajan. Juuri tuolloin 13-18 viikoilla tuli huonoa oloa syönnin jälkeen. Varsinkin kaikki valkoinen jauho teki pahaa. Pastaa, pullaa, vaaleaa leipää ei voinut kuvitellakaan syövänsä. Pastaruoat eivät edes mielestäni silloin maistuneet kovin herkullisisla, vaan oli enemmänkin kuin olisis pahvia syönyt. Myös sokeri ja limppari toi huonon olon reilun vartin päästä. Minulla heikotti ja etoi kurkussa.

Nyt on syömiset jo hieman paremmin, vaikka edelleenkin rajoitan noita edellä olevia. Onneksi pastaa sentään voi jo vähän syödä, kun sitä on niin helppoa ja nopeaa tehdä.

Tänään 19+6 (eikä vieläkään liikkeitä :crybaby2 )
 
Kurja tietysti että te muutkin kärsitte tästä pahoinvoinnista syömisen jälkeen, mutta toisaalta lohdullista että en ole ainoa.

Minulla menossa nyt 17+5 enkä minäkään mitään liikkeitä ole vielä tuntenut. Aikaisemmin kirjoitin ja kerroin niistä elohhiiristä joita kuvittelin liikkeiksi. No, niitä ei ole sen jälkeen kuulunut niin oletan että olivat jotain muuta. Vaan vielähän tässä ehtii..

En ole oikein vielä päässyt sinuiksi tämän uuden foorumin kanssa, saa nähdä kauanko kestää ennenkuin täällä on "kotonaan".. =)
 
Niin, ja tuo edellinen kirjoitus on sitten minun eli puaprun kirjoitus. Vahvistui vaan tämä käsitys että en hallitse tätä uutta kokonaisuutta... =D
 
Höh, näyttää melkein kaikilla muilla kuukausille löytyneen nuo ketjut paitsi meillä!!! :sad001
Mullakaan ei vielä liikkeitä tunnu vaikka jo vk 19. On kyllä muutamia aavistuksia. Toivottavasti pian varmistuivat liikkeeksi!
 
Takaisin
Top