Huhtikuu :)

NtiKesäheinä

Satasella mukana keskusteluissa
Ihan nurkan takaa on alkanut kevät puskea ja raskausviikot vaan vyöryy eteenpäin :)
Itsellä ei ole enää kuin 8 viikkoa jäljellä LA. Hui!

Jokos muita alkaa jännittää? Joko kotona aletaan laittaa paikkoja kuntoon ja vaatetilannetta kartoittaa?
 
Tänään on ollut oikein vahvasti kevätfiilis! Päivää on vietetty rääpäleelle neuloen, ja auringonpaisteen yllättäessä mentiin sitten pihahommiin. Ison koiran kun hommaa perheeseen, niin sitä jätettä hieman on siellä hankien seassa, mutta tässä kohtaa täytyy mainita, että raakaruokinnan ansiosta kikkareet ei haise juuri ollenkaan, onneksi. 

Kyllä täällä jo paikkoja laitellaan valmiiksi, ja pikkuhiljaa alkaa olemaan vaatevarastokin jo ihan hyvässä mallissa. Mulla nyt vielä on 12 vkoa laskettuun aikaan, mutta oon aina muutenkin niin ajoissa, että tää ei oo mitenkään yllättävää. Pitäis vaihtaa johonkin vielä öljyisempään ihorasvaan, tai sitten suoraan öljyyn, kun nyt alkaa kirraamaan nahka vastaan, muuten ei pahemmin ole vaivoja. Supistelee ajoittain mut se on ollut sitä jo pari kk.

Synnytys jännittää hiukan, mutta tossa on kytätty noita vauvaohjelmia missä mammat synnyttää, niin kyllä siihen ajatukseen väkisinkin tässä tottuu. Ja varmasti kun olo menee tukalammaksi niin sitten alkaa jo kypsymään pahasti tähän pallona elämiseen... Mutta, kevät on tehnyt ihmeitä mun mielialalle, ja tässä ollaan tosi positiivisin mielin =)
 
Heippa!

Käytiin pojan kanssa äsken lenkillä, voi että kun hän oli iloinen kun pääsi taas pitkästä aikaa pyöräilemään. Vähän oli vielä sohjoa ja vesilätäköitä, mutta hyvin pääsi jo pyörällä.

Kun pääsisi vaan muuttamaan niin vois ruveta laittamaan paikkoja kuntoon, vielä pitäis melkein kuukausi odotella. Ajattelin kyllä ruveta jo pesemään ja silittämään vauvan vaatteita, niin ei ole sitten niin paljon tekemistä kun alkaa se muuttorumba.

Mulla on vielä vajaa 10 viikkoa laskettuun aikaan ja synnytys rupee kyllä kieltämättä jo vähän jännittämään. Mä oon kans katellu sitä sydänääniä sarjaa ja huomannu kuinka erilaisia synnytyksiä ihmisillä on, riippumatta kuinka monta lasta on synnyttänyt.

RiikkaJ: Aqualanin oil on hyvää masurasvaa, mulla ollu käytössä molemmissa raskauksissa koko raskauden ajan.
 
Tosiaan, tässähän on enää 10 viikkoa laskettuun aikaan emoticon
Ja mehän sit ostettiin se kämppäki ja muutto ois tietysti raskausviikolla 38 :D Ei taida tästä mammasta olla kauheesti muuttoapua, mutta ihan huippu päästä muuttamaan. Nyt kun on 1,5 vuotta asunut vauvan kanssa pienissä kerrostalokämpissä, niin ihana päästä rivitaloon jossa tilaa huimat 91 m2 ja oma piha ja sauna ja takka ja ja :D (ai niin, ei nyt sit kuiteskaan muuteta sinne Affinian ja Mansikkaisen huudeille, vaan itseasiassa kauemmas. Mutta pk-seudulla pysytään, joten eiköhän me jatkossakin nähdä :) )

Muutosta johtuen ei siis oo vauvalle mitään valmiiksi laitettuna, että pitää vaan toivoa, että se pysyy mahassa uuteen kotiin asti.
 
Onnea Bunni uudesta kodista! Elät tosiaan jännittäviä aikoja tällä hetkellä. Toivottavasti saatte muuttoapua, ja sinä voit sitten toimia projektin johtajana muutossa! ;)
Työviikot tosiaan vähenee, itselläni viimeinen työpäivä on 6.5., joten kuukausi vielä jäljellä. Perhevalmennustakin on enää kerran, joten loppusuoralla ollaan kaiken kaikkiaan.
Olen edelleen voinut hyvin, ja jännityksellä odotan meidän häitä lauantaina. Huomenna on viimeinen kerta, kun sovitan hääpukua ennen juhlapäivää, joten toivotaan, että mahan kohdalta vielä mahtuu.
On ollut niin liikuttavaa huomata, kuinka meidän pikkuiselle on kehittynyt muisti. Olen jo pitemmän aikaa soittanut joka ilta tuutulaulun (laulu oravasta), ja nyt vauva tunnistaa laulun. Se rupeaa aina tosi paljon potkimaan ja pyörähtelee vatsassa. Herkistyn joka ilta tästä. emoticon

Mansikkainen
 
Moi Bunni!

Hauskaa, että uusi koti löytyy, vaikka olis ollut kivaa, että olisitte tulleet tänne meidän kulmille. :)

Tsemppiä muuttoon - 28.2. sen kokeneena voin sanoa, että tässä vaiheessa sun ei tosiaan kannattane kovasti olla muuttotouhuissa mukana, vaan saat keskittyä työnjohtoon. Voimia siihen, ei oo ihan pieni projekti!

Nähdään 14.4. palstalaisten tapaamisessa. :)
 
Hurjasti onnea Bunnille ja perheelle uudesta kodista! Ja tsemppiä muuttoon :))

Me asustellaan 80 neliöisessä rivarissa, mutta koska tää on kahessa kerroksessa, niin välillä tuntuu tila loppuvan kesken. Etenkin, kun on noi suht kookkaat koirat :) Kovasti siis haaveilen omakotitalosta isolla pihalla, mutta koska todennäkösesti aiotaan itse se rakentaa, niin ei se kovin ajankohtanen oo tällä hetkellä ;D On vaan pärjättävä toistaseks tässä.

Mansikkaiselle
oikein mahtavaa hääpäivää!! emoticon
Omat häät on vielä tuoreessa muistissa, mentiin naimisiin viime vuoden elokuussa. Kyllä se vaan jollain tapaa on ihan äärimmäisen maaginen päivä - ihana! Harmi vaan, että se meni niin hurjan nopeasti. Nauttikaa siis emoticon !

Mä oon nyt kolmatta päivää kesälomalla :) Ja tästä jään sit suoraan mammalomalle. Ehkä nyt kun mietin asiaa uudestaan, olisinkin pitänyt kesäloman ehkä mielummin äitiysloman ja vanhempainvapaan välissä. Mut koska olin jo kerennyt hoitamaan asiat siihen malliin, että oltiin jo kirjoteltu sopparit mun tuuraajan kanssa ja käyty koulutukset läpi ym, niin en sit viittiny enää ruveta säätämään.

Toisaalta ihan kiva, kun nyt on kunnolla aikaa laittaa koti valmiiksi vauvalle. Vauvan huone on vielä ns. romuhuone, joten sen raivaamisessa menee varmaan ihan kivasti aikaa :D Viikonloppuna lähdetään käymään ikeassa - meillä on niin kurjasti kaappitilaa, että on pakko ostaa muutama lipasto, jos meinaa saada kaikki vauvan vaatteet jonnekkin.
Ja samalla reissulla käydään ihastelemassa kohta kuukauden ikäistä vauvaa ♥

Kuvitella, oman vauvan la on reilun 9 viikon päästä. Järkyttävää vauhtia mennyt koko raskaus. Kohtahan sitä alkaa varmaan tunnustelemaan niitä omia olojakin ihan eri tavalla.

Meillä alkaa perhevalmennuskin parin viikon päästä, vihdoin ja viimein.
Minkäs pitusia teillä muilla on ollut noi päivät? Meillä se valmennus on lauantaina, 9-15. Mietin, että onkohan meillä tungettu kaikki info tolle yhelle päivälle, vai onko muillakin päivät ollut noin "pitkiä"?
 
Heips!

Meille on nyt kotiutunut pinnasänky, vaunut ja remonttikin viimeistellään tänään joten ihanan valmista rupee olemaan. Tuleva isä otti eilen puheeksi että nyt on aika pakata kyllä sairaalalaukku valmiiksi jo kun ei sitä koskaan tiedä milloin sitä tarvitaan.
No toivottavasti ei vielä moneen viikkoon, mutta kyllä simmonen kannattaa varmasti jo olla, eihän se mitään haittaakaan.

Bamboo: meillä on ollut kaikki nuo valmennukset arki-iltana, parin tunnin erissä, nyt nämä viimeiset perhevalmennukset on peräkkäisinä viikkoina keskiviikkoisin klo 17-19, kuulostaa aika hurjalta että istutte siellä kokonaisen päivän kuulemassa ja katsomassa infoja. Mutta nämä on joka paikassa varmaan erilaisia.

Synnärille sais kans mennä tutustumaan joka torstai, aika jännää että nyt ollaan siinä vaiheessa et lasken jo työpäivien määrää ja maksimissaan taitaa olla jotain 20. Hui. emoticon

Vatsa-asukki on hiljentänyt möyrimisiään viime päivinä, välillä jo huolestun ihan tosissani mutta sitten hänestä taas kuuluu/näkyy jotain, paineen tunnetta jo aikalailla tuolla alhaalla ja pidemmät kävelyt ei oikein luonnistu enää. Vatsa on mukavasti esillä ja ollaan todellakin raskaana. emoticon Milloin noista vähentyneistä liikehdinnöistä kuuluu olla huolissaan? Riittääköä että vauva kuitenkin joka päivä ilmoittelee itsestään? Tähän asti on ollut kovaakin möyrintää koko päivän ja varsinkin alkuillasta, nyt ei päivisin oikein tunnu kuin silloin tällöin poksahduksia ja vasta ihan loppuillasta kun oikein rauhotun ni hän rupee venkoilemaan. Aamuyöstä mun mielestä herään siihen kun vauveli kääntyilee, mutta huolestuttaahan se tietty kun ei olekkaan samalla määrin enää. Onko aihetta huoleen?

Toivottavasti kaikki jatkuu hyvänä, voi että, olishan se niin ihanaa saada vauva. emoticon
 
Minion Mulla on liikkeet vähentyny myös huomattavasti sen jälkeen kun masupoju päätti kääntyä pää alaspäin. Ennemmin ollut tosi aktiivinen pitkin päivää. Liikkeet on ollu aika paljon semmosia että hän nojailee pyllyllä tai polvella mahaan. Välillä tulee potkuja palleaan tai tuntuu alamahassa jotain liikettä kun hän käsiä liikuttelee. Iltaa kohti liikehdintä yleensä kasvaa kun itsekkin rentoutuu.

Täälä kans ollaan todellakin raskaana. Maha on iso ja kaikenlaista vaivaa on ilmaantunut. Tämän päivän on taas häpyluu ollut niin kipeä ettei meinaa kävelemään päästä. En muista olinko esikoisen aikaan näin vaivainen. Eilen sanoin jo miehelle että kun olisi jo ohi koko raskausaika. No ei ole enää kun yhdeksän viikkoa.

Bunnille onnea uuden asunnon johdosta. Meillä on muutto kun olen viikolla 34 ja eipä taida mustakaan muuksi kuin työnjohtajaksi olla. Mä pesin vauvan vaatteet jo valmiiksi, pitäis vielä silittää ne. Mutta eipä täs paljon muuta voi tehdä ennen kun pääsee uuteen kotiin.
 
Heissan kaikille!

Ja onnea Bunnille uudesta kodista sekä Mansikkaiselle lämpimät onnittelut naimisiinmenon johdosta! Mietinkin lauantaina, että kylläpä sattui aivan ihana sää hääpäivälle, niin aurinkoista ja lämmintä! :)

Täällä suunnalla on voitu edelleen suht hyvin. Alaselkä alkanut tosin kipeytyä, mitä vähän jo osasin notkoselkäisenä odottaa. Ei tee hyvää tuo istumatyö, vaikka onkin kunnon työtuoli ja yritän säännöllisesti jaloitella. Olen yrittänyt venyttää selkää, mutta massu alkaa olla pahasti tiellä, että saisi itsensä enää kaksinkerroin... :/ Onneksi kesäloma alkaa jo kuun vaihteessa, joten sitten voi elää täysin selän, massun ja raskauden ehdoilla. Ja ihanaa kun mies on jaksanut hieroa.

Minustakin tuntuu, että vauva on nyt kääntynyt pää alaspäin. Viimeksi neuvolassa ei asennosta sanottu vielä mitään. Potkut tuntuu nyt ylävatsassa ja kyljissä ja liikettä edelleen riittää erityisesti iltaisin kun yritän käydä nukkumaan. Viime viikolla vauvalla taisi olla hikka ;) Olen lukenut siitä, ja aiemmin vain ihmetellyt, miten sellaisen voi edes tunnistaa, mutta yhtenä päivänä huomasin sellaista säännöllistä "nytkähtelyä" alavatsassa. Sitä kesti aikansa, enkä keksi mitä muutakaan se olisi voinut olla. Hassu tunne :))
 
Ooho, se olis alle kuukausi äitiyslomaan, waude, ja tässähän on pääsiäisen pyhät ja kaikki vielä välissä lyhentämässä työrupeamaa. Mahtaakohan sitä ihan tosi jaksaa töissä painaa viimeseen asti? Nyt on ruvennut todellakin tuntumaan että raskaana ollaan, on selkäkremppaa, vatsakremppaa, v-ä-s-y-m-y-s-t-ä ja kaikkea muuta ihanaa. Mutta aivan mahtavaahan se on olla raskaana ja varsinkin kun aikaisemmasta kirjoittelustani on taas vaihtunut maha-asukin meno hiljasesta erittäinkin potkivaan. Luulenpa että on tosiaan asetettu pää alaspäin, on semmonen paineen tuntu kyllä kun vähänkin kävelee.
Kuuluuko sitä paineen tuntoa ollakin ihan näin paljon??
Nipistääkin välillä ja joutuu ihan seisahtumaan hetkeks kun jossain kävelee, onko muilla tämmöstä?
Saatteko nukutuksi? Mä välillä herään siihen kun vatsaa kivistää, neuvolassa sanoi että ei hätää jos kerran menee heti ohi kun vaihtaa asentoa (ja on menny ohi).

Kaikille hyviä vointeja ja ihanaa odotusta! emoticon
 
Kirjoittelenpas minäkin tänne pitkästä aikaa kuulumisia. Laitan kaikki tähän yhteen viestiin enkä nyt jaksa jaotella olojani noihin muihin ketjuihin, sorry...
Mä olen ollut nyt saikulla maaliskuun puolivälistä lähtien liitoskipujen vuoksi, ja sairasloma jatkuu äitiysvapaan alkuun asti. Vaikka kivut onkin (onneksi hitaasti, mutta valitettavasn varmasti) pahentuneet ja päivät on välillä todella pitkän tuntuisia ja tylsiä yksin kotona, olen silti pääosin tyytyväinen: Ei työstressiä -> vähemmän mielialanvaihteluja, vähemmän kipuja, enemmän lepoa, enemmän tutustumista Nyyttiin, enemmän aikaa laitella kotia rauhassa ja hissukseen kuntoon Nyytin tuloa varten.
Nyytti on jo kääntynyt pää alaspäin ja painaa tuonne alas - kuten monella muullakin täällä tuntuu käyneen. :) Nyytti potkii vahvasti ylävatsaan ja heiluttelee pyllyään ahkerasti, harvakseltaan muksii alavatsaan ja oikoo käsiään mikä tuntuu hassuna hipsutuksena. <3 Koska liitoskipuni ovat aika pahoja, en pysty juurikaan harrastamaan liikuntaa. Pyrin kuitenkin tekemään pari kertaa viikossa "pidemmän" kävelylenkin (mikä minulla nyt tarkoittaa reilun 1km lenkkiä, aikaa tähän menee kivuttomalla tahdilla puoli tuntia, HUOH) ja terkkarin suosituksesta joka päivä pitäisi haistella ulkoilmaa vähintään 15min. Viime käynnillä oli hemoglobiini laskussa, ja siihen tuon ulkoilman hengittelyn pitäisi kuulemma auttaa. Muutoin kaikki tarkastuksessa hyvin sekä minulla että Nyytillä. Kävelyn lisäksi yritän pitää liitoskipuja hallinnassa venyttelemällä jumppapallon avulla. Torstaina käyn myös fysioterapeutilla kyselemässä lisää vinkkejä.
Yöt on aika katkonaisia: Alkuyöstä saan nukuttua putkeen jopa 3h mutta loppuyö menee (vessakäyntien ja kipujen vuoksi) noin tunnin, huikeimmillaan kahden tunnin pätkissä. Tämänkin vuoksi on hyvä, että olen saikulla. Ei näillä yöunilla enää työkykyinen olisikaan, tai en ainakaan minä olisi. Päivät kuluukin mm. täällä Vau:n palstalla roikkuessa, vaikka en tänne usein itse kirjoittelekaan. On kuitenkin mukavaa lukea muiden kuulumisia ja saada sitä kautta vertaistukea. :)
Kivuliaita supistuksiakin on koettu, ja ne säikäyttivät kyllä. Onneksi menivät levolla ohi, ja tuon jälkeen kun olen ottanut vielä aiempaa rennommin, ei noita ole tullut lisää. Lääkärikin sanoi, että jos menevät levolla ohi eivätkä käy säännöllisiksi, niin ei ole hätää. Eivätkä paikat ole onneksi vielä pehmenneet noiden supistustenkaan myötä, joten Nyytti ei ole vielä tuloillaan. :) Nyt mulla siis rv 30+6, ja vatsa on kyllä jo kunnioitettavan kokoinen. Tarkempia masukuvia ja myös pitempää selostusta kuulumisistani löytyy blogistani (koska kirjoitan tuonne kaiken päiväkirjan omaisesti, jää usein tänne palstalle kirjoittelu vähiin), linkki alla.
Nyt vain toivon, että alkaisi tuo aurinko taas kunnolla paistaa ja kevät lämmittää ilmaa!
 
Takaisin
Top