Tessuli
Silmät suurina ihmettelijä
Pakko nyt kirjoittaa tänne, en tiedä kelle muulle nyt puhuisin... rv 10+5 menossa, luulin ensin että selvisin ilman mitään sen kummempia hormoni hyrräilyjä sillä aiemmin olin onnellinen ja tasapainoisen oloinen kaikinpuolin. mutta mulle on alkanut nyt viikon sisään ilmaantua aivan järkyttävää pahaa oloa, olen todella herkkänä ja allapäin ja masentunut ja energiat nollissa, epäilen omaa kykyäni tulla äidiksi ja aiheutan ongelmia parisuhteessa joka päivä...Tuntuu hetkittäin 100% todelta että en sovikaan äidiksi ja tämä elämänpolku ei kuulu minulle ja ihana mieheni ansaitsisi jonkun muun ja pelkään että hänkin "tajuaisi" sen mukamas ja sitten löytäisikin jonkun paremman ja tasapainoisemman. Itsetuntoni on jotenkin pudonnut aivan pohjaan. Aivan hirveä olo. Itkenyt taas monta tuntia ja lähinnä nukkunut koko päivän. Ja hirveät omantunnon tuskatkin siitä etten iloitse tästä raskaudesta. Ehkä tällä pimeällä vuodenajallakin on oma osansa.
Onko tämä enää "normaalia"? Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan tai jonnekin ja kysyä ammattilaiselta juttelu apua myös. Mutta oletteko muut kokeneet minkäänlaisia voimakkaita negatiivisia tunteita/masentuneisuutta/ itsetunnon laskua alkuraskaudessa? Tai onko kokemusta että se olisi myös myöhemmin helpottanut?
Tämä on myös ensimmäinen raskauteni joka alkoi yllättäen ja minun tukiverkostoni ei ole kovin iso eikä lähipiirissä kellään ole lapsia, eli myös hyvin yksinäinen olo.
Onko tämä enää "normaalia"? Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan tai jonnekin ja kysyä ammattilaiselta juttelu apua myös. Mutta oletteko muut kokeneet minkäänlaisia voimakkaita negatiivisia tunteita/masentuneisuutta/ itsetunnon laskua alkuraskaudessa? Tai onko kokemusta että se olisi myös myöhemmin helpottanut?
Tämä on myös ensimmäinen raskauteni joka alkoi yllättäen ja minun tukiverkostoni ei ole kovin iso eikä lähipiirissä kellään ole lapsia, eli myös hyvin yksinäinen olo.