Hormonikierukka

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja youngwoman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

youngwoman

Satasella mukana keskusteluissa
En nyt kauheesti selaillut onko tästä ollut joskus jo keskustelua mutta aloitampa nyt uuden.
eli minkälaisia oireita muille on hormonikierukasta tullut?
itselleni kierukka asennettiin nyt 2 lapsen jälkeen, 3kk viimesestä synnytyksestä.
kierukka on ollu nyt 9 päivää mulla ja ennen kierukkaa söin minipillereitä ja vuosin 27. päivää putkeen. kierukan laiton jälkeen oli päivän vielä vuotoa ja sen koommin ei oo ollut mitään, edes tiputtelua eli sen suhteen positiivinen juttu että se jatkuva vuotaminen loppu.
tää on ollut mulla nyt tosi vähän aikaa vasta mutta onko ihan normaalia että päivittäin on semmosta menkkamaista kipua lantiossa mutta ei vuotoja?
kipu ei oo mitenkää ihan hirveetä mutta kuitenkin semmosta että sen tuntee ja välillä myös oikeen sattuu. onkohan se sellaista että elimistö ei oo vielä tottunut tähän? toivottavasti loppuis seki silti eikä tulis muitakaa oireita ko tää on oikeestaa viimine mahdollisuus mulle ehkäsyks tai sit ei auta ko selibaatti enää :S

Mulla oli kierukka, ei ollu vuotoo ja ihmettelin kyl suuresti kunnes selvis että kierukka oli tullu pois ja olin raskaana tää siis tapahtu siis v.2010, lääkäri totes vaan et mun kohtu hylkii kierukkaa.. mulla siis se kierukka kerkes olla vain muutaman kuukauden.. muuta kokemusta ei kierukasta oo..

Minulle laitettiin, kun synnytyksestä oli 4kk. Kipuja oli alaselässä ja alavatsassa jonkin aikaa. Menkat loppui lähes tyystin ajan kanssa, mutta niin myös halut ja mieliala vaihteli tosi paljon. Olin itkuinen ja mieli maassa ja jatkuvasti ärtynyt. Puolitoista vuotta kestin ja sitten otin sen itse pois ja olo alkoi heti helpottua. Ainoa hyvä oli menkkojen loppuminen.
Minulle ei edes hormonirengas sopinut ennen raskautta. Heti tuli menkkaoireita :/

Otin hormonikierukan ensimmäisen lapsen jälkeen ja ensimmäiset puoli vuotta oli kipuiluja. Kivut esiinty melko yhtäkkiä ja aina liikkuessa eli ei koskaan ihan vaan makoillessa paikoillaan. Oli melko pistävää kipua, sellaista vihlovaa. Tuon puolen vuoden jälkeen kivut loppuivat eikä sen jälkeen "oireillut" millään tavalla. "Menkat" tuli tosi niukkana vuotona n. kolmen neljän kuukauden välein.

ite otin kahden lapsen jälkeen kierukan,ja sen jälkeen alkoi vuoto seuraavana päivänä ja kestänyt jo kuukauden.. että taidan olla se joka kuuluu siihen jolla vuotaa puoli vuotta..

Takaisin