Hoitovapaa

Toi varmaan riippuu työnantajasta, että miten toimitaan, mutta virallisen työsopimuksen rinnalle on mahdollista tehdä määräaikanen työsopimus. Mulla ainakin on ollut sellanen. Siirryin siis määräajan jälkeen takasin alkuperäseen sopimukseen mikä oli siis kokoajan voimassa.
 
Ok. Kiitti vinkeistä! Koitan nyt saada sieltä liitosta jonkun vielä kiinni ja selvittää, miten mun tapauksessa on järkevintä toimia :)
 
Mulla siis vanha sopimus voimassa ja hoitovapaan ajalle tehtiin määräaikainen osa-aikainen sopimus.
Sovittiin palkasta, työpäivistä ja ylimäräistä lomaetuuksista, niin halusin kirjallisen, ettei jälkikäteen jää noi paremmat edut saamatta.

Jos on pelko YT:stä, niin ehdottomasti määräaikaiseen pykälä, että määräajan päätyttyä palataan vanhaan, muutenhan ilkeä työnantaja sanoisi, ettei vanhaa työtä enää olekaan määräaikaisen päätyttyä.

EDIT: niin hoitovapaastahan ppitää aina sopia työnantajan kanssa. Tossa mun määräaikaisessa mainitaan, että olen hoitovapaalla, mutta teen xx määrän töitä, josta maksetaaan xx....
 
Okei, kiitoa ALotta. Ei meillä mitään välitöntä pelkoa yt:stä ole, mutta onhan ne aina mahdollisia. En saanut eilen liitosta ketään kiinni, jätin yhteydenottopyynnön. Mutta olettasin siis, että haen hoitovapaata ja sitte tekisin tollasen vastaavan sopimuksen. Se ainakin kuulostas mun omaan korvaan järkevältä...

Mulla pitää tosiaan olla jonkunlainen ehdotus valmiina, kun meen käymään töissä. Mun esimies ei taatusti tiedä tuon taivaallista siitä, miten tällanen käytännössä hoidetaan :D
 
Takaisin
Top