hjälp!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja unilintu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
U

unilintu

Vieras
mulla on järkky ongelma! oon kohta 17w ja mulla on menkat myöhäs 2vko! raskaustestejä oon tehny muutaman mut ne o ollu kaik negoi! ja oon ollu kyl yhen pojan kans sillai mut meil oli kortsu käytössä! vähän on välissä ollu huono olo mut ei nyt mitenkää kamalasteen. mitä mun pitäis nyt tehä? mutsille en voi puhuu tai se tappais mut! :grumpy:

Voihan olla että menkat on myöhässä esim. Stressin takia. Jos haluat kuitenkin varmistaa niin pyydä vaikka neuvolasta lähete verikokeeseen.

neuvolaa soitin tänää ja sano et ei laiteta verikokeisii ku menkat myöhäs vast 2vko ja en oo apteekin testist positiivist saanu! ja eikai ne sielt neuvolast soita mutsille? :eek:

Ei ne soita :) Neuvolassa ollaa vaitiolovelvollisia niin kuin myös lääkärissä, ja mitään ei vanhemmille kerrota jos ei erikseen siihen lupaa pyydetä. Esim. jos tekee abortin alaikäsenä, niin siitäkään ei vanhemmat saa tietää, jos nuori ei itse ole halukas siitä kertomaan.

Älä huoli hormonit voi joskus käytyä miten sattuu ja menkat jäädä kokonaan välistä ja sekin on ihan normaalia. Kumi on aika tehokas ehkäisykeino eli jos sen ei ole nähnyt luiskahtavan paikoiltaan tai hajoavan ihan kokonaan, niin ei sen läpi pitäis raskaaksi tulla ja vielä jos olet testiä tehnyt, kun menkat jo kaksi viikkoa myöhässä ja yhtään järkevä/luotettava testi kyseessä, niin pitäis näyttää jo oikein. Voithan ostaa vielä apteekista jonkun herkän ja luotettavan testin ja kokeilla sillä, jos vielä haluat varmistusta. Se clear blue viikkonäytöllinen antaa ainakin tosi selvän vastauksen.

Odottele rauhassa ja testaa uudestaan, jos menkkoja ei ala kuulua. Tsemppiä!! Hormonit on todellakin selittämätön juttu, voivat heitellä suuntaan tai toiseen eikä itse ymmärrä syytä...

Mullakin oli joskus nuorena epäsäännöllinen kierto. Stressasin ja laihduin lukiossa niin paljon, että kuukautiset jäivät pois. Sama tapahtui yliopistossa ekana vuonna.

Hyvä, että olette käyttäneet ehkäisyä. Älä murehdi, kyllä ne kuukautiset tulevat! :)

Mullakin myöhästy menkat 2,5vk aivan selittämättömästä syystä lokakuussa, sen jälkeen tullu ihan miten sattuu. Toivottavasti kohta tasaantuu takasin :) sellasii ne hormonit vaan on, ei mitään järkeä toisinaan :D

Takaisin