Hiustenvärjäys raskaus aikana...??

he_na

Satasella mukana keskusteluissa
Olen lukenut että hiuksia ei saisi värjätä, ainakaan ihan alkuvaiheessa raskautta ja ei suositella koko raskauden aikanakaan.. Onko kukaan kuullut tähän mitään syytä? Vai uskaltaisiko värjätä kevytsävytteellä..? (nyt kun rv on jo 23.)
Jos pysyy liikkeessä koko vaikutus ajan ei häyryjäkään tulisis hengitettyä kun ne menisivät ilmavirran mukana ohi emoticon
Onko kukaan värjännyt hiuksiaan tai käynyt kampaajalla joka ei olisi suostunut värjäämään kun ollaan raskaana.. Itse olen koulutukseltani parturi-kampaaja mutta ei meillä tälläisestä koulussa sanottu...
 
Ei suositella että ainakaan usein raskausaikana värjäis tukkaa, ko ei tiedetä imeytyykö päänahan kautta jotaki haitallisia kemikaaleja elimistöön ja aiheuttaako ne haittaa sikiölle. Mutta maalaisjärki on hyvä tässäki asiassa. Esim jos laittaa raitoja ni niitähän ei yleensäkään kai laiteta ihan tyveen eli pitäis olla turvallista. Ja ko ei nyt ihan parin viikon välein värjäile. ;) Samoin on permanenttien tms kanssa.

Ite laitatin raitoja siin rv 10 tienoilla enkä oo aatellu tarvitsevani uutta väriä ennen synnytystä.=)

En sitte tiiä onko hennaväreissä jotaki riskiä? Mut jostain olen muistaakseni lukenu että kevytsävytteet ois ehkä vähän parempia raskaanaolevalle...?
 
Nii joo ja jos menee kampaajalle värjäyttämään tukan ni kannattee sanoa että on raskaana (siis jos ei näy päälle päin;) ni yleensä kai osaavat sitte varoa, jos on syytä. Tai saattavat suositella just kevytvärejä tms. Ei kaikki kampaajat käsittääkseni ees suostu värjäämään raskaanaolevien hiuksia? ..joskaan en oo koskaan kuullu että näin olis käyny, mutta eivätpähän ainakaan joudu vastuuseen mahollisista haitoista.
 
Olen aina värjännyt itse tai kampaajan toimesta hiukset 2-3 kk:den välein.
Meneillään viides raskaus ja aion kyllä värjätä edelleen entiseen tapaan.
Huhhahhei .. itsekin olen käynyt kampaajakoulun...
 
Itse värjäytin juuri, ihan kestovärillä. Ajattelin että kun laitatin oikein kampaajalla, se väriaine ei seiso päänahalla kovin pitkään. Puhuimme kyllä asiasta kampaajan kanssa ja totesimme että näin tehdään. Itse ajattelin että herää pahvi, jos kerran odotus aikana värjää niin saman määrän lisäaineita saa varmaan vaikka mistä. Kuinka moni on mm. kuullut että ei saisi kävellä kaupungilla odotusaikana? Siellähän on hirveä määrä raskasmetalleja ilmassa jo katupölyssä! Ihan näin suhteellisuutta saadakseni. Ja niiden metallien määrä on muuten vähentynyt koko ajan että kyllähän meillä viiraisi päässä jos meidän lapsilla tulisi viiraamaan
 
Itse värjäsin tukan ihan kaupan värillä noin viikko hedelmöittymisestä, joten en siis tiennyt edes raskaudesta. Sen jälkeen värjäsin rv 15:n aikoihin ja seuraavan kerran menen okein kampaajalle heinäkuun lopulla eli rv 30:n aikoihin, kun on juhlia tiedossa, niin ei ihan kamalana viitsi mennä. Seuraava värjäys onkin sitten joskus synnytyksen jälkeen.

Värjään tai värjäytän hiuksiani vähemmän raskaana, vaikka en varsinaisesti usko siitä olevan haittaa sikiölle. Ainakaan mikään tutkimus ei ole sitä vielä todistanut. Ehkä tässäkin asiassa maalaisjärjen käytöllä pärjää. Ja eihän se hiuksien värjääminen ilman raskauttakaan suotavaa ole. Joskus miettinyt, että antaisi vain oman värin kasvaa, mutta ei sitten kuitenkaan ole pystynyt. Paremmin varmaan voisi hiukset ja päänahka, kun ei värjäis.

Mutta kerran täällä vain eletään, niin miksi ei sitten täysillä?
 
Mulle kampaaja varoitteli vaalennus- ja värinpoistoaineista.. Niissä kemikaalien määrä saattaa olla sitten jo niin huikea että liiallisella käytöllä ilman raskauttakin saa tehtyä tuhoa itselleen, tai ainakin hiuksilleen.
Mulla myös sellanen tilanne, että hiuksia lähtee normaalia enemmän, joten en kyllä missään nimessä enää menis vaalennusaineella pilaamaan tämän enempää!
Mutta viikko takaperin itse värjäsin tummalla tukan, enkä usko että se mitenkään vaikuttaa. Onpahan ilosempi äiti! 
 
Mäkin valmistuin just parturi-kampaajaksi ja mitä opin koulussa näistä värjäyksistä raskausaikana:
  - Suositellaan vähentämään värjäystä, koska jos väriä on ihan päänahassa, ni sitä imeytyy sen kautta verenkiertoo ja sieltä sikiöön .. tosin ei oo käsittääkseni paljonkaan kokemuksia siitä, että olisi haitaksi sikiölle..
  - Ja sitten raskausaikana käsittääkseni hormonitoiminta on sen verran erilaista, että väri ei välttämättä toimikkaan samalla tavalla kuin ei raskaana olevalla. elikkä sävy saattaakin olla jotain muuta ku mitä on haettu. (Ite en oo kyllä henkilökohtasesti tämmöseen törmänny, mutta kannattaa varautua)
  - Ja tietysti raitakäsittelyjä suositellaan enemmän, koska silloin väri ei ole yhteydessä päänahkaan ja sitä kautta ei myöskään verenkiertoon.

Ite kyllä aion värjätä hiuksiani, sen verran riippuvainen oon tosta värjäilystä. Täl hetkellä haaveilen taas vaihteeksi vaaleista hiuksista :D
 
Mä en usko tommosiin hömpötyksiin, ettei muka sais hiuksiaan värjätä...
Värjäsin alkuraskaudesta ja nyt kesän jälkeen aion värjätä uudestaan! Kampaaja kaverit eivät myöskään nähneet mitään estettä hiusten värjäykselle.. Nykyään vaan kaikesta tehään kiellettyä!
Tietty hiusten vaalentaminen ei ole muutenkaan kovin terveellistä, ni sitä kyllä välttäisin.
 
Takaisin
Top