Hiustenvärjäys raskaus aikana...??

he_na

Satasella mukana keskusteluissa
Olen lukenut että hiuksia ei saisi värjätä, ainakaan ihan alkuvaiheessa raskautta ja ei suositella koko raskauden aikanakaan.. Onko kukaan kuullut tähän mitään syytä? Vai uskaltaisiko värjätä kevytsävytteellä..? (nyt kun rv on jo 23.)
Jos pysyy liikkeessä koko vaikutus ajan ei häyryjäkään tulisis hengitettyä kun ne menisivät ilmavirran mukana ohi emoticon
Onko kukaan värjännyt hiuksiaan tai käynyt kampaajalla joka ei olisi suostunut värjäämään kun ollaan raskaana.. Itse olen koulutukseltani parturi-kampaaja mutta ei meillä tälläisestä koulussa sanottu...
 
Ei suositella että ainakaan usein raskausaikana värjäis tukkaa, ko ei tiedetä imeytyykö päänahan kautta jotaki haitallisia kemikaaleja elimistöön ja aiheuttaako ne haittaa sikiölle. Mutta maalaisjärki on hyvä tässäki asiassa. Esim jos laittaa raitoja ni niitähän ei yleensäkään kai laiteta ihan tyveen eli pitäis olla turvallista. Ja ko ei nyt ihan parin viikon välein värjäile. ;) Samoin on permanenttien tms kanssa.

Ite laitatin raitoja siin rv 10 tienoilla enkä oo aatellu tarvitsevani uutta väriä ennen synnytystä.=)

En sitte tiiä onko hennaväreissä jotaki riskiä? Mut jostain olen muistaakseni lukenu että kevytsävytteet ois ehkä vähän parempia raskaanaolevalle...?
 
Nii joo ja jos menee kampaajalle värjäyttämään tukan ni kannattee sanoa että on raskaana (siis jos ei näy päälle päin;) ni yleensä kai osaavat sitte varoa, jos on syytä. Tai saattavat suositella just kevytvärejä tms. Ei kaikki kampaajat käsittääkseni ees suostu värjäämään raskaanaolevien hiuksia? ..joskaan en oo koskaan kuullu että näin olis käyny, mutta eivätpähän ainakaan joudu vastuuseen mahollisista haitoista.
 
Olen aina värjännyt itse tai kampaajan toimesta hiukset 2-3 kk:den välein.
Meneillään viides raskaus ja aion kyllä värjätä edelleen entiseen tapaan.
Huhhahhei .. itsekin olen käynyt kampaajakoulun...