hiustenvärjäys raskauden aikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tatuliini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tatuliini

Jostain jotain jo tietävä
Miten suhtaudut hiustenvärjäykseen odotuksen aikana? Onko sinulla kampaajan näkemyksiä asiasta? Mielellään kommentteja aiheesta.

Ainakin jos kampaajalla käyt värjäyttämässä, niin ei syytä huoleen!! Nykyiset aineet on jo huomattavan hellävaraisia. Ainut on se, että toisilla hiuslaatu muuttuu raskauden aikana jolloin lopputulos saattaa vähän muuttua suunnitellusta. Senkin tietää ainoastaan kokeilemalla. =)

Yritin joskus ehkä viikon 9 tienoilla googlata tietoa raskaudesta ja hiusten värjäämisestä. Ei siitä tullut kyllä yhtään mitään kun yhdessä paikassa sanottiin yhtä ja toisessa toista. Jonkun mielestä saa värjätä, ei haittaa. Joku ajattelee että alkuraskauden jälkeen ok. Yksi liputtaa raidoittamisen puolesta ja toinen hennan puolesta. Oli mielipiteitä alan ammattilaisilta ja ihan tavallisilta tallaajilta. Jotkut oli varmoja että juuri hiusväri oli syynä heidän lapsensa käyttäytymishäiriöön tms ja toisten mielestä mitään ei voi sattua jne. Päätin että odotan että se maagiset 12 viikkoa on täynnä ennen kuin värjään hiukseni, ihan varmuuden vuoksi. Normaalilla markettivärillä sitten värjäsin ihan kotona. Nyt 36+3 ja oon 2 kertaa värjännyt ja varmaan vielä tän raskauden aikana tulee 3. kerta täyteen. Oon sitä mieltä et jos ei ihan joka viikko värjää niin ihan hyvin voi väriä päähän laittaa. Ei nuo värit nykyisin enää ihan niin kauheita myrkkyjä ole... Eikä väripaketeissa itsessään ole ollut mitään infoa asiasta niin oon sitten vaan antanut mennä.

Mä itse ainakin värjään tukkaani raskaanakin. Eiköhän siitä olisi yleisesti sanottu ja varoitettu jos siitä oikeasti olisi haittaa vauvalle. Mutta jos joku nyt on sitä mieltä että ei voi raskaana värjätä niin se on sitten sen asia.

useimmat kampaajat ei nykyään edes värjää raskaana olevan naisen hiuksia mutta ite oon nyt jo pidemmän aikaa värjänny kasviväreillä et ne on turvallisemmat ku oikeet värit vaikkej nii rajuja värivaihtoja saa..

kasviväreillä ei sitäpaitsi yhtä useesti tartte värjää.. :)

Olen kyseisestä asiasta puhunut kotikampaajani kanssa. Hän on sitä mieltä, että hiuksia voi värjätä koko raskauden ajan. Hiusvärit eivät mene verenkiertoon, joten värit eivät voi olla vaarallisia sikiölle.
Tottahan se on, että jos hiusväri menisi verenkiertoon niin olisihan se varmasti vaarallista itse henkilölle kuka värin päähän laittaa.

"Hiusvärit eivät mene verenkiertoon, joten värit eivät voi olla vaarallisia sikiölle. "

Väri itsessään ei tietenkään mene verenkiertoon, mutta pieni osa hiusvärin kemikaaleista, hyvin pieni, kylläkin imeytyy päänahan ihon läpi verenkiertoon. Mutta nyt puhutaan todella todella pienestä määrästä...
Toinen mahdollinen "vaara" on värjäyksessä hengitysilmaan muodostuvat kemikaalihöyryt, joiden vuoksi moni kampaaja ei suosittelekaan värjäystä, ainakaan ammoniakkipitoisilla väreillä. Tuskin tuonkaan vaikutusta sikiöihin on tutkittu, mutta moni ajattelee olevansa mieluummin varovainen kuin ottavansa riskin :)

Hei!
Nyt sinulla on vähän virheellistä tietoa hiusväreistä! Hiusvärit IMEYTYVÄT verenkiertoon. Hiusvärit ovat kosmetiikan voimakkaimpia kemikaaleja. Ja raskauden aikana en suosittele hiustenvärjäystä! 

Hei!
Nyt sinulla on vähän virheellistä tietoa hiusväreistä! Hiusvärit IMEYTYVÄT verenkiertoon. Hiusvärit ovat kosmetiikan voimakkaimpia kemikaaleja. Ja raskauden aikana en suosittele hiustenvärjäystä! 

Oma valintani oli olla värjämättä hiuksia kummankaan raskauden aikana enkä ikinä suunnitellutkaan värjääväni. En värjännyt edes kulmakarvojani tai ripsiä raskauksien aikana. Meikkaamistakin vähensin huomattavasti. Käytin myös alumiinitonta deodoranttia. Uskon Turun yliopiston tutkimuksiin joissa kerrotaan äidin käyttämien kemikaalien vaikuttavan sikiön kehitykseen.

Nykyään on niin hienoja luomuväriaineita kampaajilla, että niitä uskaltaa kyllä käyttää. Kotivärjäyspaketteja ei kannata käyttää edes kun ei ole raskaana. Tuhoavat hiukset ja voivat jopa tappaa ne, sillä tuloksella, että olet joko hiukseton tai pää täynnä kaljuja laikkuja.

Itse kerroin kampaajalleni olevani raskaana toisella kuulla, kun viimeksi värjäsin hiuksiani. Hän vain onnitteli ja teki niin kuin aina, leikkasi ja värjäsi. Äitini kertoi myös käyttäneensä meikkiä, hiuslakkaa ja hiusvärejä raskausaikana aivan normaalisti. Päätin värjätä hiuksiani niin kuin ennenkin, tosin pidemmällä aikavälillä. Ennen värjäsin kerran kuussa, nyt on reilu pari kuukautta väliä.

Minä ainakin olen värjännyt sekä käynyt kampaajalla loppiraskaudesta.Eipä ole koskaan tullut mitään värjäyksestä enkä kyllä henkilökohtaisesti ole kuullut että jollain muullakaan ois tullut.

En oo värjännyt enkä värjää, mut toisaalta värjäilen muutenkin niin harvakseltaan, että ihan hyvin voin olla hiusluomuna tän ajan. Ripset ja kulmat oon kyllä värjäyttänyt ja ajattelin tehdä niin jatkossakin ainakin kulmille.

Mä oon yrittäny värjätä muutaman kerran vähä enne puoltaväliä eli joskus rv 18+ alkaen mutta mulla on raskauden mukana tullu sellan ongelma et väri ei tartu. Ensin kokeilin kotona mutta ne värihöyryt sai mut huonovointiseks nii pesin äkkiä pois ja sen jälkeen kävin kampaajalla muutamaan otteeseen ja ei pysyny väri ollenkaa (paripesuu ja oli kadonnu) nii sitte luovutin koko jutun :) Kattoo sitte tulevaisuudessa

Itse kävin värjäyttämässä hiukseni 5-6 viikon välein. Kerroin kampaajalleni (jolla olen tosiaan käynyt viimeiset 5-6 vuotta) jo raskauden alussa ja hän ainakin sanoi, ettei haittaa. Permanentti on kuulemma sellainen mikä saattaa lässähtää nopeankin ajan päästä, mutta ei raskaus ole mikään este, jos senkin haluaa laittaa. Kävin koko raskauteni ajan kampaajalla 5-6 viikon välein ja ainoa mikä oli haitaksi n.3 viikkoa ennen kuin lapsi päätti syntyä, on se etten meinannut pystyä istumaan niin pitkään paikallaan, kun takalistoni puutui .

Takaisin