Hiusten värjääminen

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten suhtaudut hiusten värjäämiseen? Värjäätkö hiuksiasi? Entä tunnetko miehiä, jotka värjäävät? Milloin lapsen hiuksia voi alkaa värjätä?

Olen jostain 12 vuotiaasta saakka värjännyt hiuksia. On ollut vähän kaikkia värejä vuosien varrella päässä.
Esikoisen raskausajan olin värjäämättä kokonaan, tokassa laitoin kerran vaaleita raitoja. Värit haisee kauhealle, iho kutisee ja vaalennusainesta katkesi hiukset, tummat värit ei myöskään pysy mun hiuksissa kauaa:sad001
Sitten vaihdoin kasviväreihin ja n. 4-6 vko välein värjännyt huoletta hiuksia nyt melkein 4v ajan. Hyvin pysyy, ei haise myrkylle, eikä kirvele päätä. Vaikeampi levittää ja värjäys kestää kauemmin kuin tavallisilla väreillä. Silti en enää koskaan aio noihin tavallisiin siirtyä!

En kyllä haluaisi että omat lapset lähtee hiuksia värjäämään, pellavapäitä kun ovat niin se on omasta mielestä niin ihana luonnollinen väri. En mielellään peruskouluikäisen antaisi värjätä.
Miehiä tunnet jotka joskus kerran vuodessa saattaa hiukset värjätä jollain, mutta melko pianhan noilla kasvaa oma väri kun ei säännöllisesti värjää. Yhden mustaksi värjäävän pitkähiuksisen tunnen :)

Töissäkäyvänä värjään säännöllisesti harmaat piiloon, mutta esim. raskaana en värjännyt. Äitiys- ja hoitovapaalla noin kerran vuodessa. Värinä mahdollisimman luonnollinen väri vaaleilla raidoilla, jotta harmaat hiukset näyttäisivät vain auringonvaalentamilta kohdilta. Minulla on paljon harmaita, harmaantuminen alkoi jo kaksikymppisenä, eikä vanhuuseläkelook nyt vielå nelikymppisenä oikein nappaa.

Olen about 12 vuotiaana ekan kerran raidoittanut ja käyttänyt hiusmaskaraa (ysärilapsena pastelliliilaa ja glitteriä tietenkin). :grin Siitä lähtien tasaisin väliajoin raidoittanut tai värjännyt aina mielen mukaan. Värejä on ollut ihan kaikenlaisia, aina sinisestä ja pinkistä neonoranssin kautta tummanruskeisiin.
Raskaana laitoin kerran raidat värin koskematta päälakeen.

En ole ikinä elämässäni värjännyt hiuksiani, enkä ole edes kokenut siihen mitään tarvetta. Ihoni on hyvin herkkä, joten tuskin väriaineet edes sopisivat sille. Jokainen kuitenkin saa päättää omasta päänahastaan ihan itse. Omat lapset ovat tyttöjä, joten värjääminen varmaan tulee ajankohtaiseksi jossain välissä. Tuskin ennen täysi-ikäisyyttä siihen annan lupaa, etenkään ilman erittäin hyviä perusteluita.

En ihan varmasti muista olisinko ollut kuudennella vai yläasteella, kun otin ensimmäistä kertaa raitoja. Jossain siinä iässä oli joka tapauksessa usein raitoja. Teininä olin niinkin "hurja" että värjäsin violetiksi ja mustaksi. Aikuisena en ole värjännyt. Viime aikoina olen pohtinut värjäämistä, mutta hylännyt ajatuksen hiusten huonon voinnin vuoksi. Pidän myös omasta väristäni enkä todennäköisesti jaksaisi sitten värjätä jatkuvasti juurikasvua piiloon. Lapsen voisin kuvitella antavani värjätä hiukset aikaisintaan yläasteella. Tunnen/tiedän kyllä miehiä, jotka värjäävät hiuksia, enkä sitä ole ikinä mitenkään vain naisten jutuksi mieltänyt.

En värjää hiuksia enkä ole koskaan värjännyt. Jossain vaiheessa kävin kulmien ja ripsien kestoväljäyksessä, josta tuli viikon kestävä ihottuma. Päättelin, että se on juuri niin huono idea, mitä alunperin olin ajatellutkin, mutta tulipahan kokeiltua.

Lapsille en ole antanut lupaa värjätä hiuksia, jotka jossain vaiheessa lapset eivät siihen enää lupaa tarvitse. Ainakin yksi lapsistani on minun tavoin yliherkkä kaikelle kosmetiikalle, joten vörjäämisestä ei kannata haaveilla.

Onneksi hiukseni ovat vaaleat, harmaat eivät tule erottumaan, jos niitä tulee.

Mulla oli lukiosta eteenpäin blondia raidoilla, täysblondia jne. Sitten jossain vaiheessa lopetin värjäämisen ja menin useamman vuoden omalla värillä. Mutta tässä käy samalla tavalla kuin kasvattaessa hiuksia pitkiksi. Saat hiukset pitkiksi - kyllästyttää - haluaa helpomman ja siistimmän - leikkaa reilusti ja on kohta taas haaveilemassa niistä pitkistä hiuksista "kun olisi kiva laittaa kiharoita ja käkkäröitä ja kampauksia" (vaikka todellisuudessa ei_ikinä_viitsi_vaivautua).

Sama juttu värjäyksen kanssa. Se on kiva siihen asti kun väri kulahtaa, tulee juurikasvua, hiukset näyttävät järkyttäviltä, vaatisi naamioita ja öljyhoitoja ynnä muuta.

Nyt mulla on liian tumman ruskea. Ei ole mun oma väri. Harvoin saan kampaajalla sellaisen oikean sävyisen värin.

Tykkään hiusten värjäämisestä, Ollut vaaleanpunaista, ruskeaa, mustaa, sinistä ja blondia. Suhtaudun muutenkin hiuksiin eräänlaisena kokeilukohteena. Mulle on se ja sama onko hiukset vai kalju. :hilarious: On ollut myös permanentti, polkka ja pitkä.
Mies ei värjää. Raskaana värjäsin viimeisellä kolmanneksella kerran ja muuten en uskaltanut.
Lapsen hiukset voisi värjätä mielestäni silloin, kun minäkin värjäsin ekan kerran, eli 12 vuotiaana.

Värjäsin ekan kerran varmaan ehkä 10 tai 11 vuotiaana. Oman lapseni en ehkä antaisi värjätä yhtä aikaisin, varmaan pitäisin rajana sitä, että on yläasteella. Aito hiusvärini on hieman punertava vaalea, joten kaikki värit taittavat punaiseen... Päässä on ollut enimmäkseen kyllä juurikin tuota kevyttä punertavuutta korostavia värejä, eli maltillisia punaisia. Lisäksi tummanruskeaa, keskiruskeaa, violettia ja viininpunaista... Blondannutkin olen kerran, myös raitoja on ollut. Raskausaikana en ole kertaakaan värjännyt eikä tällä hetkellä ole enää väriä päässä, ajattelin pitää ihan oman värin jonkin aikaa.

Värjääviä miehiä tunnen, entinen poikaystävä värjäsi vaaleita hiuksiaan pitkään mustiksi, samoin tekee yksi kaveri. En ole koskaan tiennyt/nähnyt tuntemani miehen värjäävän hiuksiaan muuta kuin mustaksi.

Värjääviä miehiä tunnen, entinen poikaystävä värjäsi vaaleita hiuksiaan pitkään mustiksi, samoin tekee yksi kaveri. En ole koskaan tiennyt/nähnyt tuntemani miehen värjäävän hiuksiaan muuta kuin mustaksi.
Tästä tuli mieleen... joskus kauan sitten opiskeluaikoina olin opiskelijaporukalla matkalla ulkomailla, suuri osa ryhmästä miehiä, koska opiskelimme teknistä alaa. Luonnonvaaleat suomalaispojat sitten alkoivat ihmetellä, että jostain kumman syystä aina kun he kyselivät portsareilta minne mennä bilettämään, portsarit ohjasivat heidät homobaareihin. Sitten he kysyivät sitä yhdeltä, ja hän vastasi, että sielläpäin ainoastaan homomiehet blondaavat tukkansa ihan vaaleiksi. :laughing021
Siitä eteenpäin luonnonvaaleat suomalaispojat kysyivät portsareilta minne kannattaa mennä bilettämään ja tapaamaan tyttöjä. :grin

En ole koskaan värjännyt, mutta sävyttänyt kyllä. Oma hiuslaatu on sellainen, että sävy pysyy tosi kauan.
Raskauksien aikana en ole edes sävyttänyt, en myöskään vauvavuonna, kun aikaa ei kampaajalla käyntiin oikein ole.

joskus teininä värjäilin, lähinnä vaaleita raitoja tai vaaleammaksi kokonaan, kerran taisin kokeilla vähän ruskeaa. varmaan kakskymppisenä värjänny viimeks, sen jälkeen on ollu ihan luonnollinen look. eli siis aikalailla tällanen maantienvärinen :grin

oon vähän sellanen luonteeltani että hiukset vaan roikkuu mukana ja mitä helpompi niitä on hoitaa, sen parempi, niin eipä toi värjäilykään oikein nappaa :hilarious: kampaajallakin tulee käytyä vasta sit ku alkaa oikein ärsyttää...

Muokattu viimeksi:
15-vuotiaana aloin värjäämään ja lopetin 4 vuotta myöhemmin. Se rahamäärä mikä siihen värjäilyyn meni ja kuinka nopeasti se juurikasvu ja muu tuli esiin, alkoi ärsyttämään. Olen tyytyväinen omaan väriini, hankala uskoa että enää värjäisin :)

Takaisin