Hiusten värjääminen raskauden aikana

Leeloo84

Oman äänensä löytänyt
Itseasiassa olen vasta yrittämässä, mutta mietin tätä asiaa jo nyt.. Oikea värini on suurinpiirtein maantienharmaa/vaalea, mutta olen vuosikaudet pitänyt lyhyttä kampausta voimakkaalla värillä, punainen/violetti yms. Kaikissa julkaisuissa mitä olen lukenut suositellaan ettei hiuksia värjättäisi raskauden aikana. Nyt olen siis yrittänyt kasvattaa väriä pois ja samalla kasvattaa hiuksista vaihteeksi pitkiä, tuloksena juurikasvu/punertavat latvat [X(]

Mitä mielipiteitä/kokemuksia teillä on raskauden aikana värjäämisestä & miten olette itse toteuttaneet hiusasian sinä aikana? Kiitos kaikista vastauksista!
 
Alkuraskauden aikana ei ole suositeltavaa värjäillä hiuksia mut sitten voipi värjäillä ainakin niin minä tein. Mutta ei kummiskaa jatkuvaa värjäystä.
mutta ei sitä kyllä missään kyllä ole kielletty kokonaan.. jos huolestuttaa värjäillä kestovärillä niin voihan sitä kokeilla vaikka kevytväriä.
 
Tarkootuksenani ei ole loukata ketään vaan ilmaasta ainoastaan oma mielipiteeni asiasta. Mun mielestäni menee jo pikkuusen hätävarjelun liioitteluksi pidättäytyminen värjäämisestä raskauden aikana sillä kohtuukäyttö(!) ei aiheuta minkäänlaista vaaraa sikiölle. Lääkärin kanta asiaan: "Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella." ja tämä kommentti on poiminta HYKS:in sairaanhoitopiirin kotisivuilta. Ite oon värjännyt raskausaikana samaan tahtiin kuin ennemminkin eli kerran-pari muutamassa kuukaudessa.
 
Olen kyllä ihan samaa mieltä tuosta hiusten värjäyksestä. Itse olen värjännyt tukkani kylläkin vain kerran mutta voisin kyllä värjätä useimminkin. Eihän sitä nyt kaikesta voi luopua eikä pidäkään.
 
TERVE!

Saa värjätä! Tai oikeastaan, pilke silmäkulmassa, pitää! Odottava äiti on kaunis! Ja itsestään huolehtivana ja itseään ylpeästi kantava äiti on parasta, mitä voi omalle vauvalleen antaa! Että kehottaisin lakkaamaan niitä kynsiäkin.... (jossakin tästä aiheesta on puhuttukin) Huoliteltu ulkonäkö tuo hyvää mieltä, mikä ei voi olla vaikuttamatta sisällä kasvavaan pikkuiseen! Saatika kumppaniin... siinä ei hormoonirähinät tunnu niin hurjalle, kun mamma ei ole ihan seinästä repästy.... :) Tai voisko sillä hemmottelulla hiukan loiventaa sitä mahollista rähinäää... mene ja tiedä? :)

Minä luulen, että suurempi "vaara" tai harmi, on ne kemikaalien hajut ja huurut. Ne saattapi odotus-aikan tuntua itestä hiukan epämiellyttävälle. Paitsi poikkeuksiakin on! Joskushan niiden tuoksu saattaa olla ihana. Riippuu raskaudesta!

Mutta onhan meitä lapsentekijöitäkin niin monta erilaista. Joku tahtoo olla täysin luomu. Jo kuukausia ennen rakauden alkua.
 
Olen kysynyt samaa asiaa tämän raskauden aikana kolmelta eri lääkäriltä ja neuvolasta. Jokainen sanoi ettei värjäyksestä ole yhtään mitään haittaa ja kyllä uskon heitä [:D]
 
SUURET KIITOKSET kaikille vastaajille!! Tämä nykyinen look ei kyllä toimi; ei mitenkään; sitäpaitsi en edes PIDÄ pitkistä hiuksista! Mutta jospa siirtyisin kuitenkin esim. lyhyehköön ruskeaan muutamalla raidalla kuin entistä shokkipunaista tai violettia, että luonnollisempaan päin.. Mutta ihanaa olisi taas näyttää ihmiseltä eikä tämmöiseltä juurikasvuhirviöltä. [&:]

Vaikka mieheni kyllä hokee että mulle sopisi Leeloo-look elokuvasta Fift Element (räikeä oranssi) koska muistutan Milla Jovovichia (en kyllä omasta mielestäni), mutta ehkä en tämän värjäysasian kanssa ihan ääripäähän kuitenkaan mene. [:D]

Ehkä vielä joskus vaikka taaperoiässä [;)]
 
Minä värjäsin toisella kuulla, viidennellä kuulla ja nyt pitäis kohtapuoliin värjätä, ihan järkyttävää tuo juurikasvu kun tukka tuntuu kasvavan niin vauhdilla nykyään [:D] Meille ei siis ainakaan mitään vahinkoa oo tullu, mutta blondaamaan en ehkä alkaisi kun siinä on niin paljon enemmän myrkkyjä kun normaali hiusvärissä. Jokasen oma päätös, mutta meillä ainaki kaikki hyvin vaikka oonki värjäilly [:)] Ei minua ainakaan huvita näyttää harakalta [:D] [:D]
 
Menossa ensi viikolla. Ei ole vaarallista sikiölle, mutta hiusväri saattaa tarttua erillailla hiuksiin - eli kannattaa ilmoittaa kampaajalle (ellei jo selvästi näy) että on raskaana.
 
 
Täälä värjätään myös, alkuraskaudessa kävin heti ekan kerran ja siitä säännöllisesti 1-2kk välein! Eikai sitä nyt kaikesta tarvi luopua [:)] Ja piristää kummasti kun on tukka kuosissa..
 
Värjäsin minäkin.
Ja tosiaan väri vaan voi tarttua erilailla raskaana, mulla kyllä otti ihan normaalisti.
 
Takaisin
Top