hiuksista..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eiksa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

eiksa

Vasta-alkaja
Onkos kukaan huomannut sellaista että hiustenlähtö on ihan mahotonta? Jos tää tätä menoo jatkuu niin oon varmaan kalju kun se vauveli syntyy.. Oon kyllä huomannut että hiukset rasvoittuu helposti. Ihan kauhee olo muutenkin koko ajan. Ei pysty syömään vaikka vähän pakko olis ja kun nousee äkkiä ylös niin tuntuu että taju lähtee. [&:] Toivottavasti nää olot pian lähtee.  Vaikka kyllä se lopussa palkitsee! <3

Minulla loppui raskaana ollessani hiustenlähtö ja tukka oli tuuhea ja kaikinpuolin hyvinvoiva. Mutta auta armias kun lapsi oli maailmassa... huhhei! ...no en ihan kalju sentään vielä ole mutta ei tarttis melkeen olla mattoja lattialla kun on ihan omasta takaa karvapeite lattioilla [:D][:D] jaksuja olotiloihin!

Raskaana ollessa ei yleensä ole hiuksia lähtenyt(tällä hetkellä lähtee KYLLÄ!) mutta synnytyksen jälkeen(hyvinkin yksilöllistä) n. 5 kk, niin sitten sitä vasta lähteekin. [&:] Kampaajalta kannattaa kysyä apuja tähän. Täällä on joillakin palstoillakin puhuttu hiustenhoitotuotteista mitkä hyviä, en vaan nyt muista missä. itse ostin Bio+ tuotteita ja saanut omaan ongelmaan apua. 

Raskausaikana tosiaan monilla tukka vahvistuu, koska hormonisyistä (nehän on kaiken takana :-)) hiusten normaali irtoaminen jää pois tai vähenee.... siis normaalistihan meiltä irtoaa jotain olikohan se sata hiusta päivässä (en muista lukuja mutta jotain tota luokkaa varmaan). Sitten kun vauva on syntynyt, jonkun ajan päästä tämä hormonivaikutus päättyy ja hiuksia irtoaa tavallista enemmän kun elinkaarensa päähän tulleet, raskauden ajan jatkoaikaa saaneet hiukset lähtevät sen normaalin sadan / päivä lisäksi ;-)

Ei siihen mikään lääke taida tepsiä, paitsi tietysti uusi raskaus :-o

Voi tietysti olla jotain hiuspohjan vaivoja joihin liittyy hiustenlähtöä ja jota VOI hoitaa, mutta tämä normaali raskauteen liittyvä kuvio tosiaan on.... noh, normaali!

Juu kummasti tuo hiustenlähtö loppui ja nyt olen huomannutkin että hiuksia ei juuri lähde. Kumma juttu että ensin niitä lähtee joku 500 päivässä [:D] ja sitte se loppuu ku seinään. Noh kaikillahan taitaa olla mitä ihmeellisimpiä juttuja. Nyt on ihanaa kun olen parina päivänä huomannut että on ollut pahoinvoinnin suhteen helpompaa ja on tullut pikkuisen virtaa lisää. Jos tämän viimeisen lomaviikon käyttäisi tehokkaasti hyödyksi ja ensi viikolla takaisin töihin [&o].

Mulla on lapsuutta lukuunottamatta ollu aina melko ohut tukka. Raskausaikana tuntu että tukkaa on ihan hirveesti. Nyt kun oon imettäny päälle 3kk, hiusta lähtee,lähtee ja lähtee vaan.. kohta varmaan ei oo enää ollenkaan jäljellä [:D][:D] ne hormoonit. Jospa tämäkin tasaantuis joskus [:)]

Takaisin