Hiukset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaiset hiukset sinulla on? Minkä väriset, käytkö kampaajalla, mitä hiustuotteita käytät, kuinka usein peset? Entä onko lapsille periytynyt samanlainen hiusväri/hiustyyppi?

Minulla on pikkuhiljaa aivan vaaleasta tummunut maantienharmaa oma väri, jota olen värjännyt yläasteesta lähtien. Ensin punaista ja mustaa, sitten mahdollisimman valkoista, hopeaa, harmaata ja nyt laventelin väristä tavoitellen. En käy kampaajalla. Olen melkein koko ikäni unelmoinut superpitkistä hiuksista, mutta kasvavat hitaasti ja ovat melko ohuet. Otsatukkakokeilut usein turhia, kun en osaakaan pitää niitä otsalla päivää kauempaa, harjaan ne sivuun.
Käytössä hopea- ja violettishampoot ja syväpuhdistavat sekä palashampoot. Hoitoaineita kuluu paljon, ylläpidän väriä sekoittamalla shokkivärejä hoitoaineen sekaan. Vähän vaihtelee kuinka usein pesen/värjään.
Lapsilla on vaalea tukka, pojalla melkein valkoinen. Mutta esikoisella onneksi vahvempi tukka kuin minulla, siinä tullut isäänsä.

Oma värini on tummanruskea. Olen viimeksi värjännyt hiuksia vuonna 2013, joten oma väri päässä jo pidemmän aikaa.

Hiuksiani hoidan shampoo+hoitoainepesulla. Minulla on paha tapa pestä hiuksia päivittäin, jotenkin tuo jäi päälle kun työskentelee pienten lasten kanssa, eikä ikinä tiedä mitä hiuksista löytyy työpäivän jälkeen. Nyt äitiysloman myötä voisi vähän harventaa tuota pesuväliä. Käytän hajusteettomia shampoita ja hoitoaineita. Minulla on melko hento hiuslaatu, hiukset ovat siis ohuet ja liukkaat, joten ei tee kamalasti mieli tehdä niille mitään sen erikoisempaa. Hiukset ovat hartioihin asti, ja yleensä pidän niitä joko "mutsinutturalla" tai letillä.

Tytölläni on ruskeat hiukset, hieman vaaleampi kun minulla. Onneksi hän on perinyt isältään paksun hiuslaadun, joten hänellä on kauniit, paksut mutta myös minun tavoin liukkaat hiukset. Hänelle on mukava laittaa erilaisia kampauksia :smiling-eyes::smiling face with heart-eyes:

Lapsilla valkoinen/vaalea kihara hius. Väri tulee minulta ja mieheltä, kiharat mieheltä.
Vuosikausia värjäsin kasviväreillä punaiseksi, vaalensin kuitenkin joku aika sitten, pätkäisin puolet pituudesta pois ja sävytetyllä hoitoaineella vaihtelen välillä väriä kokonaan tai taitan ei toivottua väriä pois.
Tarkoituksena kasvattaa oma väri takaisin satunnaisesti raidoittamalla.
Pesen 3 kertaa viikossa hiukset.

Omat hiukset on ruskeat, hieman kihartuvat. Pituus on vaihdellut polkkatukasta kohtalaisen pitkään. Värjännyt olen muistaakseni viimeksi teininä. Hiukseni on varsin ohuet.

Miehellä on melkein mustat, tuuheat ja kiharat, jos hän antaa niiden kasvaa. Nytkin on kuitenkin hyvin lyhyet.

Esikoisella on suunnilleen samanväriset ja yhtä kihartuvat kuin itselläni, mutta tuuheammat.

Kuopuksella on (tällä hetkellä) vaaleat kiharat. Sitä ihmettelen mistä nekin geenit on loikanneet, ellei hiukset siitä tummu.

Mulla on ollut lapsena ihan vaaleat hiukset, mutta ovat tummuneet vuosien varrella eli perinteinen suomalainen maantien harmaa. Vuosien ajan tuli värjättyä hiuksia (punaista, mustaa, ruskeaa, vaaleaa jne.), mutta nyt olen viimeksi värjännyt pari vuotta sitten ja kesällä kampaajalla leikatessa lähti viimeiset värjätyt osiot. Olen viihtynyt pitkään polkkapituisessa mallissa, koska hiukseni on aika ohuet ja tässä mallissa näyttävät paksummilta. Pesen hiukset parin päivän välein ja kampaajalla käyn muutaman kerran vuodessa. En juurikaan muotoile hiuksia ja yleensä annan hiukset vaan olla luonnollisesti, välillä saatan laittaa esim. puolet hiuksista ponnarille.

Esikoinen on perinyt isänsä ruskeat hieman kihartuvat hiukset ja kuopus puolestaan minun vaaleat ja piikkisuorat.

Oon luonnonblondi, siis aivan täysin vitivaalea, eikä mikään maantie-blondi 😃 joten oma väri päässä. Hiukset on tosi ohutta, mun koko ponnari on ehkä hiukan vain peukaloa paksumpi. Annan kasvaa luonnontilassa muutenkin kun pysyy ihan kivan mallisena ja sopivan pituisena. Viimeisen kerran on leikattu 2014 😁 selässä hiusten alin kohta menee jossakin vyötärölinjan yläpuolella.

Pojalla (nyt 7 vk) oli syntyessään jo paljon vaaleaa tukkaa, kunpa pysyisikin niin 💛 todennäköisyydet on hyvät kun isänsäkin on kesäblondi, eli talvella tukka hiukan harmahtavaa ja kesällä palaa vaaleaksi. Jo synnärillä kätilöt ihasteli vauvan tukkaa, ja tosi monet sen jälkeen. Ilmeisesti nämä todelliset blondit vastasyntyneet on vähän harvinaisempia 😃

Pojalla (nyt 7 vk) oli syntyessään jo paljon vaaleaa tukkaa, kunpa pysyisikin niin 💛 todennäköisyydet on hyvät kun isänsäkin on kesäblondi, eli talvella tukka hiukan harmahtavaa ja kesällä palaa vaaleaksi. Jo synnärillä kätilöt ihasteli vauvan tukkaa, ja tosi monet sen jälkeen. Ilmeisesti nämä todelliset blondit vastasyntyneet on vähän harvinaisempia 😃
Hei meillä sama, poika oli jo synnärillä henkilökunnan mukaan "Vaalea Viikinki" :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Takaisin