Hiukset värjäystä vaille..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keijuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
K

Keijuli

Vieras
Olen varmaan aiemminkin tästä kirjoitellut niinkuin muutkin kirjoittelijat täällä..Eli hiukset alkaa näyttää varsin kauheille oman värin pilkottaessa aikas reilusti jo..Hiusväri pidemmän aikaa lojunut kaapissa käyttöä vaille.
Joskus talvella kävin kyseisen värin ostamassa kampaamo liikkeestä valmiiksi..Ja kyselin hiusvärin vaikutuksesta raskauden aikana..Kampaamosta annettiin ammoniakiton hiusväri ja sanoi kampaamo nainen että he värjäävät kyseisellä aineella muidenkin hiuksia ettei siitä pitäisi tulla mitään kunhan ei raskauden alussa värjää...Tiedä sitten että mikä siinä mättää kun itseä vaan jotenkin epäilyttää värjäys MUTTA mikä :). Ei varmaan kaikkea pitäisi uskoa mitä on kirjoitettu nettisivuilla hiustenvärjäyksestä raskauden aikana....Kaippa sitä kun vaan laittaa väriä hiuksiin ja odottaa lopputulosta..En usko että siitä nyt verenkiertoon imeytyy hirvittäviä määriä myrkkyjä jotka vois vaikuttaa kasvavaan vauvaan masussa? :dance008
Niin ja itsellä raskaus viikko menossa ylihuomenna 27 vkolla

Ite oon ymmärtäny (eli ei mitään takuuvarmaa tietoa), et värjäyksessä on kaks huomioon otettavaa seikkaa.

Ensinnäkin ne imeytyvät kemikaalit. Jossain suositeltiin jopa meikkauksen vähentämistä ja kynsilakkojen välttämistä jne. raskauden aikana. No, itellä ainakin jatkuu meikkaus ihan normaaliin tahtiin... Hiuksia en itse asiassa värjää muutenkaan.

Toinen on se, et väri saattaa tarttua eri tavalla. Tosin en hiuksissa ihan tuota ymmärrä, koska nehän ovat kuollutta solukkoa. Kulmakarvojen kohdalla sisko (kosmetologi) varotti, et voi olla et jää väri tosi tiukkaan kii - tai sit ei tartu ollenkaan. Mut kulmakarvatpa kasvaa uusiksi nopsempaan ja siksi saattaa olla uusi rakenne karvoissa jo pidemmällä raskauden aikana. (Tietty juurikasvu voi olla tuoretta ja käyttäytyä värin kanssa eri tavalla hiuksissakin.) Mulla värjäyty kulmat ihan hyvin ja normaalisti on myös kasvanu pois.

Kyllä hiukset voi turvallisesti värjätä, muutenhan kampaajat olis erityisäitiyspäivärahalla poissa töistä alusta asti. Kuitenkin väri on vain hetken päässä.

No jos sitä tukkaa ei värjää ihan joka viikko, niin tuskinpa tuosta mitään haittaa on! Mä ylläpidin punaista tukkaani värjäämällä kerran kahdessa kuussa, ja aivan terve tyttö syntyi! :) Mut tuota mä oon kans kuullu mistä Schippy mainitsi, et väri voi tarttua eri tavalla! Tarttuu tosi hyvin tai ei tartu ollenkaan, ja onpahan niitä kauhutarinoita, et väriaineen olis pitänyt värjätä punaiseksi, mut tuleekin jotain aivan muuta.. ;)

Mä en oo värjännyt kertaakaan raskauden aikana, ku kemikaalit mietitytti. Tämä on ollut myös tosi mielenkiintoinen kokeilu ja "tekosyy" kasvattaa oikea väri esiin, kun on nuoresta asti värjännyt! Ja jotenkin tää oma väri on tosi kiehtova: Tälläinenkö se olikin? Vaikka juurikasvu on harmaata, ei se jää harmaaksi. Mullahan on tosi kivanväriset hiukset! Miltähän näyttää kun on koko pää tätä samaa väriä... Miten aurinko vaikuttaa siihen? Raidoittuuko? Muuttuuko punertavammaksi vai jääkö vaaleanruskeaksi?

Hei Keijuli!

Olen kampaaja ja odotan esikoistani. En ole värjännyt, enkä aio värjätäkään omia hiuksiani missään raskauden vaiheessa. Värjäystä ei suositella ensimmäisen eikä viimeisen kolmanneksen aikana, mutta mikäli vaan malttaa olla värjäämättä, niin parempihan se on. Muista myös, että jos kyse on tummasta väristä, se sisältää enemmän myrkkypigmenttiä mitä vaaleammat. Kaikki kemikaalit mitä sinä saat menee myös vauvallesi.

Juupsista juu..Noooh mie kuitenki värjäsin nyt hiukseni ja piste :).Juurikasvu oli jo nii pitkällä että nyt hiukset on mustan tumman ruskeet..ja ei yhtään hassumman näköiset..TYKKÄÄN...25 minsaa pidin päässäni väriä...Ja todellakin seuraavaa värjäysta ajattelen vasta kauemma. Miun mielestä pitäähän sitä odottavan mamman vähän huolehtia ulkonäöstä vaikkapa värjäämällä hiuksiaan ettei "rupsahda" vaikka onhan odottava mamma hehkeenä vissiin ilman kaunistautumistakin :D.Voisin olla tässä kommentoidessa äksymmälläkin päällä..aamuyön valvoin käki linnun kukuntaa kuuntelevana ja kun vihdoinkin sain unenpäästä kiinni soi mieheni herätys kello 5:00 ja sit piti itsekkin nousta että saa sipisteltyä ihtensä kuntoon töihin lähtöä varten....Mutta sitä näköjään "tahdon voimalla" jaksaa kun olisi vielä 3 viikkoa töitä ja sit koittaisi vihdoinkin Kesäloma jonka myötä jään sit mammalomalle... :happy093

Siis ihan ihme juttu, vastasin tähän aikaisemmin, mut eipä näy tai sit mun silmissä on jotain vikaa :D Olen siis raskauden aikana muutaman kerran värjännyt hiukset eli olen vähentänyt hiusten värjäystä. Muutenkin näiden kaikkien rajoituksien kanssa keskitie on hyvä joten en usko, että hirveä hössöttäminen kaikista mahdollisista riskeistä on järkevää! Tässä husin sivuilta tietoa.
  • Hiusvärien kohtuukäytön ei tiedetä olevan haitallista sikiölle. Koko päähän laitettavat hiusvärit voivat kuitenkin imeytyä jonkin verran päänahan iholta, ja käyttö tulisi pyrkiä välttämään tai sen tulisi olla satunnaista. Raidoituksessa väri ei ole juuri kosketuksessa ihoon, ja altistuminen jää siten vähäisemmäksi. Se onkin raskauden aikana kokovärjäystä suositeltavampi vaihtoehto.
  • Hennavärien syöpää aiheuttavista ominaisuuksista on esitetty epäilyjä, ja siksi toistuvaa käyttöä raskauden aikana on syytä välttää. (http://www.hus.fi/sairaanhoito/sair...tologinen-tietopalvelu/Sivut/Kosmetiikka.aspx)

Munkin pitäisi kohta värjätä hiuskuontalo,mutta en ota riskiä kun keskenmenoista ja niistä tyhjennyslääkkeistä sain aikanaan kutiavan aknenkaltaisen ihottuman koko päänahkaan ja jouduin lopulta ajamaan hiukset pois.6-7kk välein voin värjätä ja Garnier Nutricella mut nyt kun on hormoonit taas raskausaikana muuttuneet niin en ota riskiä kun on taas tulossa se ihottuma.Ainakin viimeksi oma hiusväri tuli makeesti raidoilla esiin punaisesta. :happy093

Takaisin