Hiukset lähtee

RiikkaTe

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko muilla mammoilla ollut samaa ongelmaa? Mulla on nyt reilun kuukauden (tai pari) lähtenyt hiuksia tosi paljon, suihkussa käydessä käteen jää ihan sellaisia useamman hiuksen tuppoja. Kampaajakin sanoi että pesuvaiheessa irtosi kyllä tosi paljon. Muuten hiukset voi hyvin, ne on yhtä kiiltävät ja hyvinvoivat kuin ennenkin ja kasvaa jopa nopeammin kuin ennen (otsatukka tulee silmille nopeammin).

Oon aina ollut tarkka hiuksista ja toivonut että ne pysyisi aina yhtä paksuina, mutta nyt alkaa pelottaa, tippuuko ne kokonaan.

Ensin ajattelin että johtuu raudanpuutteesta, koska mulla oli muitakin oireita, mutta neuvolassa katsottiin että arvot on ihan kunnossa.
Keksittekö muita syitä miksi hiukset lähtee..? Vai onko se vaan hormonaalista..
 
Uskoisin sen olevan hormonaalista:)

Kälylläni raskautensa alussa irtosi todella paljon hiuksia eikä siitä tullut kalju ;)

Itselläni on lähtenyt vasta imetysvaiheessa noin puolen vuoden tienoilla hiuksia..nytkin siellä täällä on jo kasvanut takaisin sellaisia 3-4 cm hiusalueita ;)
Imetyksen lopetin parisen kuukautta sitten...

Taas odotettavissa sitten hiustenlähtöä itsellä kun taas imettelee ;)


 
nii se varmaa on emoticon tuskin susta kaljua tulee vaikka siltä voi tuntua :P

mulla kanssa lähti siinä puolen vuoden paikkeilla kun imetti. Ihan hulluna

irtos aina ku suihkus oli tai harjas hiuksia.emoticon   Mut mulla on aina ollu paksut hiukset ja näin raskauden aikana ne on tosi hyväs kunnos

 
Mulla oli hiustenlähtöongelma alkuraskaudessa. Hiuksia lähti tukoittain, masentavan paljon. Tukka myös rasvoittui erittäin nopeasti - vaikka aamulla pesi, saattoi iltapäivästä olla jo rasvaletti!

Hormonit tasoittuivat jossain vaiheessa (ehkä 3 kk:ssa). Nyt päästä puskee uutta pientä hiuksenpätkää, ja pikarasvoittuminen on taaksejäänyttä elämää. Ehkä se kuuluisa kukoistusvaihe on nyt alkamassa. 
 
moikka.

täällä onneks ihan päinvastanen tilanne. normaalisti omistan heikot hauraat huonokuntoset hiukset. mut nyt raskauden aikana on tullu hiuksiin paksuutta ja kiiltoa. täälläkin oli alkuraskaudessa todella rasvoittuvat hiukset, mutta nyt rasvoittuu taas normaalisti. 

kaverilta kuulin, että imetysaikana on sitte ruvennu hiuksia lähtemään... saas nähä, miten täällä käy
 
Täällä tilanne on nyt vähän alkanut parantua, hiuksia ei lähde enää niin paljon suihkussa käydessä. Ja pystyn aika hyvin pitämään taas saman suihkuvälin kun aiemmin. Otsahiukset kyllä rasvoittuu, mutta ne on rasvottunut aina ennenkin. Otsahiukset rasvoittuu tosin vähän nopeammin nyt, kun mun iho iskee tosi rasvaiseksi aina päivän aikana :(
 
Takaisin
Top