Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Tekeekö mielesi jotain ruokaa epätavallisen paljon tai omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Mua ällöttää mun perheenjäsenten hengityksen haju ja se on traagista, koska ne kaikki kolme haluaisi nukkua mun vieressä ja halailla mua jatkuvasti 😭

Suomalainen kotiruoka ei uppoa millään, päinvastoin mahdollisimman mausteinen/tulinen ruoka olisi best ja puoliso niitä yrittää kantaa mulle kotiin.

Mua ällöttää mun perheenjäsenten hengityksen haju ja se on traagista, koska ne kaikki kolme haluaisi nukkua mun vieressä ja halailla mua jatkuvasti 😭

Suomalainen kotiruoka ei uppoa millään, päinvastoin mahdollisimman mausteinen/tulinen ruoka olisi best ja puoliso niitä yrittää kantaa mulle kotiin.
Hei joo, just tää! Kaikkien henki haisee pyörryttävälle 😅 Ja mulle kävi ihme juttu kakkosta oottaessa: Himosin chiliä! Oikein suutuin, ku mikään ei maistunu miltään ja tulista ruokaa piti saada. Väliaikaisesti mun chilin kesto kohos myös taivaisiin. Tuli kyllä alas synnytyksen jälkeen 😂

Joo miehen hengitys haisee kamalalle ja haistan sen autossakin viereiseltä penkiltä ☠️ mulle maistuu kans tulinen ja mausteinen ruoka nyt erityisen hyvin. Hedelmiä ja vissyä tekee mieli. Ei oo mitään erityisiä ällötyksen kohteita mutta viime viikolla lasagne ei yllättäen menny ollenkaan alas - sen haju rupes ällöttämään jo kokatessa.

Ei vitsi, mulla on toi sama että haistan miehen hengityksen! Ja hän on tosi läheisyydenkaipuinen mutta en halua pahoittaa hänen mieltä sanomalla että nyt kauemmas 😄

tällä hetkellä ole juurikaan mielitekoja, aiemmin mulla oli ihan koko ajan nälkä ja teki mieli millon mitäkin.. nyt pitää ihan keskittyä että saa syötyä edes jotain.

Joo samaa täällä ja siis ylipäänsä toisen tuoksu ja jopa siis oma tuoksuni on sellaisia, että en haluais haistaa niitä. 😅 Ois ihanaa kun vois olla koko ajan puhdas ja hajuton, mutta ei sitten taas jaksais käydä suihkussa.

Mulla oli ekassa ja tokassa kaurapuuro ihan superhimona 😅 kolmannessa ja neljännessä tais olla pussinuudelit ja paahtoleipä tomaatilla ainakin, en muista mitä muuta. Tällä kertaa ei mitään noin spesifiä, paitsi sellaisia kertaluonteisia himoja kyllä. Ja yleisesti himoitsen lämpimiä kotiruoka/ravintola-annoksia. Siis ihan perus lounasta ja päivällistä.

Ranskalaiset! Voisin syödä niitä koko ajan… mutta lähinnä vain haaveilen, koska johan tässä on +30kg ennen raskauden puoliväliä, jos niitä alkaa mättämään 😂 Muutenkin kaikkea vähän rasvaisempaa tekee mieli.. esim pelkkä kanafile ja riisi ei uppoa yhtään..

Ranskalaiset! Voisin syödä niitä koko ajan… mutta lähinnä vain haaveilen, koska johan tässä on +30kg ennen raskauden puoliväliä, jos niitä alkaa mättämään 😂 Muutenkin kaikkea vähän rasvaisempaa tekee mieli.. esim pelkkä kanafile ja riisi ei uppoa yhtään..
Joo sipsit ja ranskalaiset maistuu 🤭 alkuraskaudesta mulla teki mieli enemmän hedelmiä ja vissyä. Mun lempiherkku suklaa ei taas oo maistunut ollenkaan koko raskauden aikana 😢

Takaisin