Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Himot: Omena, kylmä vesi 😂, kaikki kirpeä, Intialainen ruoka, suolakurkut, kreikkalainen jugurtti, paahtoleipä pelkällä juustolla 😅

Ällötykset: Makkara, jauheliha ja melkein kaikki punainen liha.

Mitkään hajut ei oikeastaan vielä ällötä, eikä hammastahna tms. Kahvikin menee edelleen 😊
 
Himot: SUSHIA!! (Tietenkin syön kasvissushia raskauden aikana). Hesen kanatorttila menee myös helposti ja McDonald's McFeast hampurilaisaterian menee myös.

Ällötykset: hirvenliha (harvoin syön mutta mieluummin ei). Nuudelit. Punaliha. Kananuudeliwookia (olen oksentanut monta kertaa tuon ruoan jälkeen ja maistui niiiiiiiiiin pahalta, trauma)

Esim puuro en syö kuin harvoin esim hotellissa aamupalalla ym. Enkä syö edes viikoittain leipää (vaikea nielee 🥲)

Kahvia en koskaan tykkänyt.
 
Himot: suolakurkut, näkkileipä/hapankorppu pelkällä oivariinilla ja max juusto, sama setti paahdetun leivän päällä, roskaruoka, sushi himottaisi myös isosti, sitrushedelmät

Ällötykset: kahvi, ruisleipä, makeat herkut tällä hetkellä
 
Himot: (suola)kurkku(salaatti), broilerinakit sinapilla, makaronilaatikko, ihan normaali kastike+perunat, äidin tekemä kananmunakastike (en saa siitä itse samanlaista, vaikka kuinka yrittäisin), satsumat ja appelsiinit

Ällötykset: kaikki makea
 
Musta tuntuu vaihtelevan päivittäin se mikä himottaa ja mikä ällöttää 😆 Varhaisultrassa lääkäri neuvoi, että kannattaa mennä vaikka hedelmähyllylle katselemaan ja pohtia mitkä hedelmät maistuisi. En kehdannut sanoa, että kyllä se on nyt eineshylly minne meen tätä pohtimaan! Harvemmin aiemmin tullut eineksiä syötyä, mutta ai että kun maistuvat nyt parhaiten roiskeläpät ja muut 😂
 
Himot: omena, viinirypäleet, hese/mäkki/bk 🤤

Ällötykset: ei oikeastaan mikään. Tasainen ällö olo koko ajan, mutta kun rupeaa syömään niin kaikki menee. 🤷‍♀️
 
Mustakin tuntuu, että mielihalut vaihtelee päivittäin ja hyvin laidasta laitaan. Välillä tekee mieli kaikkea kalsiumpitoista, kuten juustoa tai jugurttia. Toisaalta myös kiivit ja muut vihreät vihannekset ja hedelmät on olleet nyt suosiossa. Yhtenä päivänä unelmoin koko päivän, että saisin parsaa. 😆
 
Mulla kans vaihtelee tosi paljon että mitä haluaa syödä. Toisena päivänä voi olla että ei todellakaan tee mieli jotain ja seuraavana päivänä pakko saada 😅

Mutta muuten normaalista poikkeavasti karkkeja ei oo tehny yhtään mieli, mutta sipsit maistus. Kaikki hiilaripitoinen perusruoka on hyvää, laatikkoruokia ja pastaa. Vesi ei uppoa ollenkaan, mutta mehuja alkanut kulua sitten senkin edestä.
 
Mulla kans vaihtelee tosi paljon että mitä haluaa syödä. Toisena päivänä voi olla että ei todellakaan tee mieli jotain ja seuraavana päivänä pakko saada 😅

Mutta muuten normaalista poikkeavasti karkkeja ei oo tehny yhtään mieli, mutta sipsit maistus. Kaikki hiilaripitoinen perusruoka on hyvää, laatikkoruokia ja pastaa. Vesi ei uppoa ollenkaan, mutta mehuja alkanut kulua sitten senkin edestä.
Tää on kuin mun suusta! Normaalisti oon todellinen karkkihiiri, mutta nyt ei mene karkit ollenkaan 😬 Mieskin sanoo mun vaikuttavan vakavasti sairaalta kun ei karkki tai suklaa maistu 😆 Ja ennen litkin vettä kokoajan, mutta nyt ei uppoa yhtään 😯 Omenamehusta en tykännyt aiemmin ollenkaan, joten tottakai se on nyt lempparijuoma 😂
 
täällä kans normaalisti karkkia menis mut nyt ei maistu. Normaalisti jos kaapissa on karkkia tai muuta hyvää on ne nopeasti tuhottu mut nyt ne ei kulu millään. :D

Vesi ei maistu täälläkään, mut ei oikeen mikään muukaan juoma. Kauhea jano koko ajan mut tulee vaan paha olo kun juo.
 
Jano on muuten täälläkin ollut aivan hirmuinen! Mulla vesi on se ensisijainen mitä tekee mieli. Varsinkin yöllä tulee hörpittyä paljon enemmän kuin ennen.
 
Mullakin toi sama että yleensä tekee mieli herkkuja mut nyt ei 😂 eniten tekee mieli tällä hetkellä ruisleipää, ja kaikki suolainen ruoka ja hedelmät maistuu. Se on vaan hyvä, kun tulee nyt syötyä terveellisemmin 😊
 
Mulla menee alas lähes kaikki niinkuin ennenkin, ei koskaan raskauksissa ole mitään syömismuutoksia ollut.
Tai ekassa kahdessa kahvi ei maistunut ekat kuukaudet, sen jälkeen näissä kahdessa on maistunut. Ehkei sellasta kahvinhimoa ole, mutta juon vähintään kupillisen ennen puoltapäivää ettei tappopäänsärky iske, vaikkei sitä välttämättä ees nyt tulis 🤔
 
Täällä uusin ällötyksen kohde, sienet. Esikoinen rakastaa metsässä sienestystä ja tuo lähimetsästä vähän väliä sieniä. Nyt oli pakko sanoa ettei äiti enää pysty putsaamaan niitä. Jo pelkät suppilovahveroiden kuvat saa voimaan pahoin. 😂
 
Takaisin
Top