Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Melkein mitään ruokaa ei tee mieli. Kylmät lihapullat ja nakit menee. Kaikki mahdollisimman suolainen ja voimakasmakuinen, salmiakki olisi paras mutta sitä ei saa. Samoin siipiweikkojen siipikastike on yksi suurimmista himoista. Mitään makeaa ei tee mieli vaikka normaalisti olen nimenomaan sokerihiiri.
 
Mulla sama tuon makean kanssa! Normaalisti olen kunnon sokerihiiri, mutta nyt ei ole tehnyt mieli lainkaan makeaa.
Mielummin suolaista.
 
Kahvi ällöttää! Ja tää oli vielä sellainen asia minka en ajatellut ikinä tapahtuvan omalle kohdalle, en osannut edes kuvitella. Tietyt tuliset ja mausteiset ruoat ei myöskään enää maistu eikä esimerkiksi entiset herkut kuten pikanuudelit
 
Takaisin
Top