Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Ongelmana on lähinnä, ettei pahan olon vuoksi mikään ruoka innosta vaan syöminen on pakollinen paha. Odotan todella aikaa, jolloin tekee mieli syödä jotain (edes jotain outoa) ja toisaalta, ettei tarvitse kokoaikaa syödä väkisin (koska se hetkellisesti vie ällötyksen pois).
 
Olen odottanut tätä, mutta toistaiseksi ei ole mitään ruokaa, mitä tunnun himoavan eikä mikään suoranaisesti ällötäkään. No, ehkä tekee vähemmän mieli herkkuja kuin tavallisesti, mikä on hyvä juttu.
 
Ruisleipä+emmeltal juustoa+ päälle kuivattua persiljaa tai oreganoa ja juusto sulamaan mikroon/ airfrieriin...... Koukuttavan hyvää!
 
Rv 12+1 ja tähän mennessä ei ole ollut mitään selkeitä inhokkeja tai lemppareita. Pahoinvointi velloo varsinkin jos on nukkunut huonommin ja mandariinit, omenat, smoothiet, vauvojen hedelmäsosepussit uppoaa hyvin! Lämpimät ruoat tökkivät kunnolla. Pari viikkoa sitten alkoi tulla mättöhimoa ja olisin voinut elää vain Friends & Burgersin aiolihamppareilla. Nyt iskee ruisleipä Polarilla ja kurkulla, auttaa pahoinvointiin myös 😅
 
Rv 12+1 ja tähän mennessä ei ole ollut mitään selkeitä inhokkeja tai lemppareita. Pahoinvointi velloo varsinkin jos on nukkunut huonommin ja mandariinit, omenat, smoothiet, vauvojen hedelmäsosepussit uppoaa hyvin! Lämpimät ruoat tökkivät kunnolla. Pari viikkoa sitten alkoi tulla mättöhimoa ja olisin voinut elää vain Friends & Burgersin aiolihamppareilla. Nyt iskee ruisleipä Polarilla ja kurkulla, auttaa pahoinvointiin myös 😅
Toi sun ruisleipäkombo on varmasti hyvä! Mulla se kulkee mikron kautta ja juuston alla 🍅 viipaleita päällä oreganoa. Namj!
 
Mitään "terveellistä" ei juurikaan tee mieli syödä Jopa ikisuosikkini rasvaton maito ja savukala alkoi tökkimään. 😱
Tekisi mieli vaan hiilareita kuten imelää pannukakkua banaanimössöllä.
Täytyy huomenna ruokakaupassa laittaa taas ostojarru päälle. Se on minulle helpoin ja toimivin ratkaisu.
 
Mun tekis ihan itkettävän paljon mieli tartaria. Hauska sinäänsä, kun en mä edes normaalisti ole mikään tartar-fani, mutta nyt kun se on kielletty, ni antaisin vaikka toisen käteni, että sais pistellä raakaa lihaa poskeen. 😅
 
Mä en normaalisti tee ikinä makaronilaatikkoa mutta nyt jostain syystä se on ainoa lämmin ruoka mikä uppoaa😅 vähän aikaa sitten vedin oikein urakalla aurinkoinen pilttejä ja klementiinejä, mutta nyt nekin on alkaneet tökkimään. Kiinnostaisi vaan kaikki epäterveellinen, joutuu oikeen pakottaa itsensä syömään leipää ja muuta mitä normaalisti syön🙄 salmiakkihimo on kova ja ostin jo niitä glykyrritsiinivapaita salmiakkeja, mutta nyt jouduin sairauden vuoksi laittamaan sokerit tauolle, on tässä kyllä itsekuri koetuksella😬
 
Herkkujaherkkujaherkkuja, sushia, kylmäsavu- tai/ja graavilohta, salmiakkia, lakua, hirveä himo kaikkeen kiellettyyn ja muutenkin ruoka maistuis enemmän kuin napa jaksais vetää. Yhtenä suosikkina myös creamcracker margariinin kanssa, ajatuksena se muq jopa ällöttää mutta sen syöminen on suurta himojen tyydytystä. 😂 Ilman pahoinvointeja olen itse selvinnyt joten on myös mahdollistanut syömistä, normaalisti en todellakaan söisi näin paljon tai usein. Hedelmillä ja porkkanalla etenkin olen koittanut korvata tätä jatkuvaa syömisen himoa. Tästä voiskin lähteä jääkaapille...
 
Herkkujaherkkujaherkkuja, sushia, kylmäsavu- tai/ja graavilohta, salmiakkia, lakua, hirveä himo kaikkeen kiellettyyn ja muutenkin ruoka maistuis enemmän kuin napa jaksais vetää. Yhtenä suosikkina myös creamcracker margariinin kanssa, ajatuksena se muq jopa ällöttää mutta sen syöminen on suurta himojen tyydytystä. 😂 Ilman pahoinvointeja olen itse selvinnyt joten on myös mahdollistanut syömistä, normaalisti en todellakaan söisi näin paljon tai usein. Hedelmillä ja porkkanalla etenkin olen koittanut korvata tätä jatkuvaa syömisen himoa. Tästä voiskin lähteä jääkaapille...
Porkkanat ovat tähän aikaan tosi hyvän makuisia, kuten valtaosa kauden muistakin kasviksista.
Mulla toimii parhaiten ostoennakointi kaikenmoisia mahd.himotuksia kohtaan. Kaupan hyllylle kun ne saa jäämään, niin kyllähän se hankaloittaa kotona niiden popsimista. 😅
 
Porkkanat ovat tähän aikaan tosi hyvän makuisia, kuten valtaosa kauden muistakin kasviksista.
Mulla toimii parhaiten ostoennakointi kaikenmoisia mahd.himotuksia kohtaan. Kaupan hyllylle kun ne saa jäämään, niin kyllähän se hankaloittaa kotona niiden popsimista. 😅
Kyllä sitä kaikkensa ennen kauppaa ja kaupassa yrittääkin ettei mitään ylimääräistä eksyis koriin, mut kummallisesti ne vissiin itekseen sinne koriin välillä kuitenkin päätyy. 😂 Onneksi nyt kuitenkin pääosin saa pidettyä näppinsä kurissa ja vaikka kaapista herkkua jos toista löytyykin ja hirveä himo iskee niin onnistun niiden sijaan sen porkkanan syömään. 🫣
 
Mä oon syöny paljon dippivihanneksia! Tän pahoinvoinnin kanssa, kun saa ihan kokoajan olla jotain syömässä, niin noi on kivan raikkaita ja hyvia (ja terveellisiä) naposteltavia. Pakkomielteen sain myös lidlin tomaattihummukseen, kunnes huomasin, että siinä onki jotain seesaminsiemeniä, eli ei vissii ole suositeltu syötävän 😣
 
Mä oon syöny paljon dippivihanneksia! Tän pahoinvoinnin kanssa, kun saa ihan kokoajan olla jotain syömässä, niin noi on kivan raikkaita ja hyvia (ja terveellisiä) naposteltavia. Pakkomielteen sain myös lidlin tomaattihummukseen, kunnes huomasin, että siinä onki jotain seesaminsiemeniä, eli ei vissii ole suositeltu syötävän 😣
[/QUOT
Voihan, mä en edes ollut tuota huomannut. Noi siemenet taitavat olla osa sitä hyvää makua. Joutuu mies sen yksin nyt syömään, mikäli sattuu sen avaamaan.
 
Ei oikeestaan himota eik ällötä mikään. Paitsi että happamiin makuihin olen ehkä vähän normaalia enemmän kallellaan...😊
 
Takaisin
Top