Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Kahvi ei enää maistu oikein ollenkaan. Muuten saatan saada himon johonkin asiaan ja seuraavana päivänä se sama asia saattaa ällöttää

Mun oudoin ällötys toistaiseksi on ollut keitetty riisi! Tämä on ongelmallista, koska puolisoni on aasialainen ja tekee meillä suurimman osan ruuista, joten riisiä on tarjolla lähes joka päivä 😅 ennen raskautta rakastin keitetyn jasmiiniriisin tuoksua, mutta nyt se saa vaan oksennuksen kurkkuun 🤢

Mun oudoin ällötys toistaiseksi on ollut keitetty riisi! Tämä on ongelmallista, koska puolisoni on aasialainen ja tekee meillä suurimman osan ruuista, joten riisiä on tarjolla lähes joka päivä 😅 ennen raskautta rakastin keitetyn jasmiiniriisin tuoksua, mutta nyt se saa vaan oksennuksen kurkkuun 🤢
Toi nauru emoji on kauheen julman näkönen, en siis ivallisesti halunnut nauraa tälle mut on toi aika koomista, ja kamala tilanne.

Toivottavasti se riisi yökötys loppuu pian, mulla ainakin nää vaihtelee usein ja nopeasti.

Mulla ei ole ollut mitään himoja tai varsinaisia ällötyksiäkään, mutta olen huomannut, että jotkin normaalisti hyvät ruoat tuntuu "väärältä" ja siltä, että ei haluaisi alkaa niitä kokkailemaan. Esimerkiksi kauramaitoon keitetty kaurapuuro ja jotkut pannulla öljyssä paistetut ruoat, kuten paistetut sienet tai kikherneet, on tuntuneet ajatuksena huonolta. Tosin mies on kyllä joskus nyrpistellyt kauramaidoilleni ja kikherneilleni, joten voi olla, että lapsi on vain tulossa isäänsä...

Kahvi ällöttää, joten se on jäänyt pois muutama viikko sitten. Myös moni makea alkaa hyvin pian oksettamaan, vaikka sitä olisikin tehnyt mieli.

Suola ja suolaiset jutut himottaa.

Mä oon ollut samassa tilanteessa 😂 Riisi täytyi keittää liesituulettimen alla ja samalla läpiveto koko asuntoon - ja silloin oli joku marraskuu 😂 Ja tää toistui joka päivä… Mutta hei toivoa on että se menee ohi ekan kolmanneksen jälkeen 👍

Valmisruuat ovat ruvenneet ällöttämään melkein poikkeuksetta. Toisaalta hyvä, mutta välillä tekisi mieli päästä helpolla eikä olla aina tekemässä ruokaa..

Mä oon ollut samassa tilanteessa 😂 Riisi täytyi keittää liesituulettimen alla ja samalla läpiveto koko asuntoon - ja silloin oli joku marraskuu 😂 Ja tää toistui joka päivä… Mutta hei toivoa on että se menee ohi ekan kolmanneksen jälkeen 👍
Ihana kuulla, että en oo ainoa! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Toivon tosiaan, että tää jossain vaiheessa menee ohi, muutenkaan ei oo miehen tekemät aasialaiset ruuat maistuneet yhtään niin hyvin kuin ennen raskautta :Grimacing Face:

Nyt ei meinaa upota lämmin ruoka. Viime viikolla nuudelit oli pelastus ja nyt ällöttää ajatuskin. Taas hedelmät maistuu hyvin, ja eilen söin vähän kirpeitä karkkeja. Karkit on ollu melkeinpä numero yks ällötys koko alkuraskauden. Melko vaihtelevaa on😁

Kylmä ja raikas ovat kyllä hitti. Kaikki voimakkaasti tuoksuva ja rasvainen etoo. Onneksi tää olo alkaa helpottaa ja vähän paremmin maistuu jo ruoat.

Alkuviikoilla oli kyllä vaikea saada mitään alas. Kaikki lämmin ruoka ällötti, pahinta oli lihat ihan kaikessa muodossaan. Makeaa ei kans tehnyt yhtään mieli. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Helpoiten mennyt alas viileät ja happamahkot asiat, erityisesti piimä ja viili, sekä omenat olleet pelastus.
Nyt onneksi alkanut jo helpottaa (rv 12+4), ehkä pian pääsee taas syömään normaalisti. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Montaa päivää ei voi samaa ruokaa syödä. Kahvi yököttää mutta aamuisin on kuppi silti juotava vaikka välillä yökkyyttääkin.

Takaisin