Himot?

Tatjuska

Piirimestaruustason postaaja
Onko teillä kuinka paljon himoja tiettyjä ruokia kohtaan? Mulle on tullu nyt järjetön suklaan ja jäätelön himo. Mä oon raskaanaollessa aina tykänny etenkin just suklaasta ja normaalistikin tykkään mut mulle riittää levystä ihan yks kaks riviä kerrallaan. Mut nyt oon kahden viikon sisällä popsinu jo kohta kolme levyä, siis aina levyn kerrallaan... kääks. Painoohan mulle ei oo vieläkään tullu yhtään, että sikäli tää ei kai oo mikään katastrofi mut miten tollanen himo voi yhtäkkiä iskee... en käsitä emoticon

Ihanaa Ystävänpäivää kaikille!
 
Namm.. Suklaa on parasta :D Joka päivä ainaki patukka saatava tai jotain muuta makeaa... :/ PerC vaan leviää tätä tahtia.. Mutta nooh, kerrankos sitä raskaana :D Onneksi kyllä viime neuvolakäynnillä ei ollu ku 7kg alusta tullu painoa, mutta saapi ähdä nyt mikä on tulos..On meinaan tullu syötyä "hieman" epäterveellisesti viime aikoina :/
 
Mä vetelen Daim-patukoita hulluna. Mies osti mulle joulahjaksi laatikollisen, söin sen 2 viikossa :D Myös Cafe picnicin uuniperunat on himon kohteena. Ja jäätelö. Ja köyhät ritarit! Niitä söin pari päivää sitten 8 kpl :D Mistään herkuista (paitsi salmiakista) en ennen raskautta oikein välittänyt.. Mut ei onneks hirveesti näy missään nää himotukset, painoa tullu sellaset 6 kiloa ja lähes pelkästään mahaan, onneks!
 
Ensin ei ollut mitään himoja mutta nyt on ilmennyt pari.

Juon maitoa melkein litran enemmän kuin ennen. Lakritsijäätelöä haluaisin syödä useasti mutta pakko rajoittaa ettei tuu liikaa kiloja kun niitä oli jo tarpeeksi ennen raskauttakin =)

Mutta onneksi painoa ei ole vielä tullut kuin 4 kg. rv 25 + 5.
 
Suklaa,karkki, hesemömmöt ylipäätänsäkin. Niitä en ennen raskautta syönyt enkä niin kään ees piitannut, mutta alkuraskaudesta asti syön suklaata päivittäin ja hesessä käyn varmaan 3 kertaa viikko :D 10kg tullut eikä haittaa mitään :) tää on mun viimeinen raskaus ja syön just sitä mitä tykkään ja kilot eivät haittaa, koska joka tapauksessa laihdutan kun olen saanut lapsen ulos pungerrettua :)
 
Jos saisin syödä lakua kilon, söisin. Hirveä himo.
Muuten ongelmana on syömisputken katkeaminen koska mullahan on atria just sama kuin Ballollakin. Mun sen sijaan olis pakko katkaista, koska no, tietty mitä vähemmän laihdutettavaa sen parempi (olen huomannut että vatsan lisäksi viime viikkoina on alkanut levitä myös pakarasto) mutta mikä tärkeämpää, olis kiva jos vatsa toimis. Jokainen irtokarkki ja vaalea leivänpala pahentavat tilannetta ja olo ei ole kiva. Kun malttaa syödä hyvin (activia, kuitu, ei karkkia, mahd vähän sokeria) on ihan erilainen olo. Miksi pitää syödä tyhmiä? :(
Mämmiä vedin yks viikko kaks roveellista. Ei ollut hyvä idea (ja voin kertoa, ei auttanut vatsantoimintaan mulla, päinvastoin). :D
 
Voi kyllä! maistuu jäätelö,irtokarkit,suklaa, pizzat,hampurilaiset, kanaruoat, varsinkin nyt kun on laskiaispullia kaupassa niin pakko ostaa! emoticon  Mulle tulee varsinki illalla joskus yhdentoista aikaan kauhee himo,eilen vedin esimerkiks ohukaisia mansikkahillolla, ja mies nauraa vieressä. Painoa on tähän mennessä tullu noin 5kg ja raskausarpia ympäri reisiä ja peppua :/ Mutta syömistä on silti vaikee hallita,voi nytkin tekis mieli jotain tuplajuustohampurilaista... :)
 
No kiva kun on muillakin himoja niin en sitte ressaa näillä suklaahimoillani, ei kai pieni mitään tee... toisaalta kun oon melkein satakiloinen mimmi niin ei parane ton sokerin kans ihan hirveesti leikkiä...

Ootteko muut jo innostuneet lukemaan synnytyskokemuksia tms? Vaikka mullakin on kaks ennestään niin mua kiinnostaa ihan hirveesti ja oon tuolla helmikuisten synnytykset kaikki käyny lukemassa.. 

 
Mitään erityisiä himoja ei mulla oo ollut tässäkään raskaudessa. Karkit kun on maistuneet aina =)

Mä en ekassa odotuksessa halunnut nähdäkään synnytyskertomuksia tai telkkarista ohjelmia synnytyksestä. Mut nyt luen mielenkiinnolla. Ei enää jännitä, kun on yksi synnytys takana ja tietää, että kyllä siitä selviää.
 
Ehkä siinä muuten yks mun lisähimo. Synnytysohjelmat ja -kertomukset. Kumma kyllä ei ole alkanut ahdistaa, mielenkiinnolla luen ja katson, kun toisaalta helpottaa se, että voi ajatella kamalankin kokemuksen edessä että eipä mun synnytysvälttämättä noin mene. Olen kyllä yllättynyt omasta pelottomuudestani. Varmaan todellisuus lyö sitten päin nassua... :D Mut parempi niin kuin etukäteen pelätä, kerrankin.
 

Mulla ei juurikaan himoja ole. Pitäisi varmaan olla, että saisi tämän painon nousemaan:D Pizzat ja hampparit on edelleen aika yökyök, ei vaan uppoa. Sipsejä jos joskus tekeekin mieli, niin syön vaan pari kourallista. Karkeista ja suklaasta en sen kummemmin ole välittänyt koskaan, välillä voin toki syödä vähän. Mulla tulee myös helposti syyllisyys jos oon syömässä jotain epäterveellistä. Tulee heti mieleen, että se syömäni ruoka menee vauvan kasvuaineeksi, enkä halua, että vauva altistuu millekään roskalle äitinsä mielitekojen vuoksi. En nyt tarkoita, että söisin läheskään koko ajan huipputerveellisesti kuitenkaan, mutta tuon ajattelun takia mietin kyllä enemmän kuin ennen mitä syön..Mitään en kyllä itseltäni kiellä jos mieli jotain tekee, mutta kohtuudella kaikkea:) Näin muuten unta tässä yksi yö kakuista ja leivoksista, joten leivoin sitten suklaakakun:D

Noita synnytysohjelmia katsellaan täälläkin ja luen niitä tarinoitakin:) Ne on kyllä kiinnostaneet ennen raskautta jo. Tosin nyt niitä katselee enemmän sillä silmällä, mitä itselle toivoisi ja mitkä kivunlievityskeinot tuntuisi itsestä parhaille. Tietysti myös tiedostaen, ettei se synnytys mene välttämättä ollenkaan niin kuin on ajatellut..

 
En ole vielä käynyt synnytys juttuja lukemassa...Jäi tuosta esikoisesta senverran noita traumoja etten oikein halua miettiä tulevaa :/ En edes halua elätellä toiveita miten kaikki voi mennä hyvin, koska sitten järkytyn jos kaikki menee ihan pitkin sitä itteään. Kokemuksena kuitenkin sellainen synnytys että eipä oikein huonommin voi enään mennä niin on kivempi jos toinen menis ees hieman paremmin :D
 
Ballo, eikö se kuitenkin ole lohduttavaa ajatella, että kun kerta synnytykset on erilaisia niin sun seuraavahan on todennäköisesti erittäin iisi! :D
Mä, maailman suurin panikoija ja onnettomuuksien ennaltatulkitsija, olen jostain kumman syystä onnistunut katsomaan ohjelmia ja lukemaan tarinoita vähän niinkun tieteellisestä näkökulmasta ja uteliaalla mielellä, ilman yhdistämistä siihen, että NOINHAN mulle sitten käy. :) Ehkä se on just se kun yhtään et voi tietää mitä tapahtuu, tosiaan mielenkiinnolla odotan miten itsen käy.
Sintura, tyttöhän teille oli tulossa niin tuollainen terveellinen ruokavaliohan tukee sitä käsitystä vanhan kansan mukaan. :) Tuskin siitä kukaan huolestuu jos et kerää läskiä, kunhan vaavi kasvaa normaalisti parempi vaan jos ei paisu, siis ihan vaan sitä varten että "painon pitää nousta tietyn verran"! Kun kerta syöt terveellisesti, sehän se ajatus siinä painonnousun tarkkailun takana on, ettei syö liikaa tai liian vähän tai väärin. Mä olen taas onnistunut olemaan muutamia päiviä pienemmällä herkkumäärällä ja avot että tuntuu itsestä fyysisesti paremmalta. Miksei tätä voi muistaa? Tänään laivalle, missä ajattelin kyllä painottaa ostokset parfymerian puolelle - maanantainen sokerirasitus rajoittanee mässyjen ostamista. Ei ne tosin laivalla ole halvempia enää eikä edes paljon sellaisia mitä ei maista saa, joten turha niitä kantaa.



 
Sofi, tyttöähän meille on veikkattu joo:) Niin oon ymmärtäny kanssa, että uskomusten mukaan tyttöä odottaessa maistuu paremmin kaikki kevyempi ja raikas, kun taas poikaa odottaessa tulee mieliteot rasvaisempaan ruokaan. Kiva nähdä sitten kyllä, onko näissä tosiaan perää. Mulla kyllä helposti menee ajatukset tuohon, että sen "painon pitää nousta tietyn verran". Pitäisi yrittää päästä tuosta ajattelusta eroon! Kuitenkin pääasia, että vauva kasvaa hyvin ja en itsekään sentään laihdu. Tosin nyt kyllä tuntuu(neuvolassa selviää alkavalla viikolla), että paino olisi noussutkin enemmän. Tai ainankin alushousut on pitänyt vaihtaa kokoa isompiin, vanhat puristaa..Eli perse leviää:D
 
En ole ennen syönyt pahemmin jäätelöä, mutta nykyään saatan vetää pari-kolmekin tuuttia napaan päivässä... Mies on ihmetellyt, miten näillä pakkasilla voi tehdä mieli jäätelöä :D Muuta ei ole oikeastaan erityisemmin himottanut...

Syön nykyään muuten kyllä paljon useammin kuin ennen (pienempiä annoksia tosin...) mutta suht terveellisesti... kiloja on kyllä tullut reilu 7 ja enimmäkseen mahaan ja tisseihin :D
 
Takaisin
Top