Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Mä taisin pilata yhden kesäherkun itseltäni. Tein niitä täytettyjä pekoniin käärittyjä herkkusieniä grillissä... Sitten iski huono olo niiden syömisen jälkeen. Nyt ajatuskin sienistä oksettaa 😣 Vaikka niitä niin teki aluksi mieli!

Täälläkin toistaseks maistuu kaikki, eikä mitään himotuksia oo vielä esiintynyt. 😁

Ennenkuin edes plussasin tuli himo paistinpottuihin (en ole vieläkään tehnyt). Ja pieni ällötys tuli fasu-paloihin kun sai aikaan ensimmäisen pahanolon.

Mulla tekee tosi paljo enempi mieli suolasta ja tuntuu et ihan jatkuva nälkä. Yleensä oon sellanen et voisin elää suklaalla mut nyt ei tee yhtään mieli.

Mulla oli eka ällötys maanantaina kun töissä oli kaalikääryleitä, silloin myös työkaverin ruoka tuoksui lievästi oksulle..😂 Kun oli melkein vasta päätä ja sillä oli oma ruoka. En tiedä mitä söi mut jotain kanaa oli ainakin. Sit eilen oli jotain kiusausta töissä missä oli sinihomejuustoa niin se haju oli jotain. 🤢 Enkä syönyt ite sitä. Mut normaalisti tykkään siitä ja haju ei tee mitään. Kirsikkatomaatteja oon syöny silleen, että tyyliin joka kolmatta ku purassu on saanut sylkäistä roskiin.. Normaalisti ne ei aiheuta mitään,mut osan maut vaan. 🤢 Että saa nähä mitä vielä tulee..😂

Ällötyksiä ei ole mutta kaikki rasvainen himottaa. Ai että kun saisi vaikka pekonia yms. Ehkäpä juhannuksena sitten. Kun nälkäetovuus iskee päälle, on pakko saada heti jotain, suolakeksiä tms. Makeaa ei tee yhtään mieli, kaikkea raikasta juotavaa (ja sitä kokista!) sen sijaan ihan kympillä.

Mulla viime raskaudessa autto tohon nälkäetosuuteen kurkku tai juusto. Otin aina äkkiä palan tuorekurkkua tai pari siivua juustoa niin lähti pahin nälkä ja olot. 😅

Lisään ällötyslistaani sienten lisäksi maapähkinät 😬 Ostin kilon ja yritin yksi päivä syödä kourallisen... Mies saa kyllä syödä loput yksinään. Ajatuskin pähkinöistä puistattaa.

Ällöttää kyllä moni muukin, varsinkin lämpimät ruoat.

Rasvaiset lihapiirakat ällöttää. Himoja ei vielä ole. Jotain pientä pitää syödä about kolmen tunnin välein ettei tule paha olo, samoin näin kuumalla pidän vesipulloa aina mukana.

Ällöttää pinaatti 😵‍💫 sillon ei ällöttänyt, kun ostin sitä pinaattipannaria varten, mutta nyt saa luvan pysyä pakkasessa kun ajatuskin nostaa palan kurkkuun.

Possunliha ällöttää, makkara ällöttää 🥴 Himottaa ruisleipä, tomaatti, kurkkupastillit, kahvi, marjat 😄

Mansikoiden tuoksu lämpimässä autossa oli sen verran epämiellyttävä etteivät ne maistu oikein myöhemminkään. Mitään selkeitä mielitekoja ei vielä ole.

Mulle ei oo tullut mitään ällötyksiä tai himoja. Ei tullut esikoista odottaessakaan.

Ällöttää pinaatti 😵‍💫 sillon ei ällöttänyt, kun ostin sitä pinaattipannaria varten, mutta nyt saa luvan pysyä pakkasessa kun ajatuskin nostaa palan kurkkuun.
En ole koskaan tehnyt pinaattipannaria, luin sun postauksen ja nyt jo kaksi päivää kummittelee ajatus pinaattipannarista 🤣.

Söin tänään töissä kaupan kanasalaattia ja se maistu ihan tonnikalalta. Ihmettelin sitä kauheesti, mutten voinut sanoa ääneen kun pelkään että tollasista kommenteista jotkut kokeneet äidit tajuaa raskauden 😅

Mulla olis jostain syystä himo punajuurisalaattiin, se on niin hyvää esim ruisleivän päällä!

Mitään suurempaa ällötystä ei vielä ole.

Kahvi ei enään maistu, se alkoi alkuviikosta maistumaan ihan palaneelle. Nyt oon juonut joka toinen päivä 1 kupin ja tänään ystävän luona join illasta ja tuli huono olo.. Ei kuitenkaan oo oksennus tullut mut kuitenkin. 🤢 Himoja ei oo tullut vielä ainakaan, sitä kyllä ihmettelen. 🤔 Syödä kuitenkin tekee mieli normaalia useammin..

Takaisin