Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Jostain syystä makeat herkut, kuten karkki, limu ja suklaa ei maistu samalla tavalla kuin ennen raskautta. Sen sijaan suolaisia ja hedelmiä tekee mieli, vaikka nyt on vasta 4+0.
 
Jostain syystä makeat herkut, kuten karkki, limu ja suklaa ei maistu samalla tavalla kuin ennen raskautta. Sen sijaan suolaisia ja hedelmiä tekee mieli, vaikka nyt on vasta 4+0.
Mulla on sama, mä inhoon myös keittoja ja ne on ainoot jotka on menneet nyt lounaalla alas.
 
Mies toi kaupasta hedelmäkarkkeja, kun näköjään useimmissa kaupan salmiakkipusseissa on glykyrritsiiniä. Kamala salmiakkihimotus, hedelmänamit ei mee ollenkaan alas. Pitää varmaan tilata Raskauspakkaus Namituvasta 😄 https://namitupa.fi/verkkokauppa/kauppa/salmiakki/raskauspakkaus/

Onko kukaan muu tilannut tuolta karkkia?
Nää oon t

Llä bongannut että jotkut oli tota kehuneet :) salmiakki ei oo mulle ollenkaan se juttu niin en oo perehtynyt noihin.
 
Viime aikoina on tehnyt mieli parsakaalia, mistä en ole ennen juurikaan pitänyt, ja kalaa. Mikään makea ei enää uppoa, jugurtinkin pitää olla makeuttamatonta. Kaikki raikas maistuu mm. sitrushedelmät ja jääkylmät smoothiet 😋
 
Mulla on kokoajan nälkä.. 🍔🥪🧆🥘🥖🌯🍜🍎🍌🥙🍝
Tämä. Maha kurnii kokoajan. Miten edes voi! 😆 En käsitä miten tää on mahdollista tässä kohtaa alkuraskautta, mutta näin vaan on 🙈
 
Jep täälläkin nälkä mutta mikään ei maistu. Toisaalta ei haittaa yhtään kun painoa on sen verran.
 
En ole erityisemmin huomannut mitään himoja tai ällötyksiä, mutta valkosipulia olen laittanut pitkästä aikaa ruokaan. Esikoisen raskausaikana tais tulla stoppi valkosipulille ja nyt näytän taas sietävän sitä, ihan kiva.
 
Nälkä on lisääntynyt, mutta toistaiseksi ei onneksi mitään ällötyksiä. Kahvista olen pyrkinyt nauttimaan vielä kun voi (toki pari kuppia päivässä on tarpeeksi), koska sen uskon jäävän pois kun pahoinvointi alkaa.
 
Mullakaan ei oo mitään erikoisia himoja tai ällötyksiä. Joinakin päivinä on nälkä kokoajan ja joinakin pärjää helposti nälättä entisillä määrillä 😳😄
 
Minulla ei ollut ainakisemmin sen ihmeempiä himoja tai ällötyksiä. Mutta sitten kaikki tulikin kerralla ja lujaa. Tällä hetkellä voisin elää popcornilla ja ananas limsalla. Sitten taas pekonin ja muut rasvaiset ruuat jätän oikein mieltäni välistä.
 
Ekassa raskaudessa teki mieli kaikkea hapanta eikä missään nimessä mitään makeaa. Tässä tokassa raskaudessa iski nyt kuudennella viikolla hirvee lihan himo! Veikkaan että johtuu jo valmiiksi lähes tapissa olesta rautavarastosta. Hb toistaseks ollu nämä vuodet ok. Katsotaan mihin menee tän raskauden aikana…
 
Ekassa raskaudessa Lidlin mandariini kivennäisvesi ällötti niin paljon etten ole sitä kolmeen vuoteen juonut. Saa nähdä mikä tällä kerralla jää kokonaan pois :Grimacing Face:
 
Ekassa raskaudessa Lidlin mandariini kivennäisvesi ällötti niin paljon etten ole sitä kolmeen vuoteen juonut. Saa nähdä mikä tällä kerralla jää kokonaan pois :Grimacing Face:
Tästä tuli mieleen, että keskimmäisen raskaudessa oli kananpaistaminen semmoinen mikä aiheutti etovaa oloa sen hajun takia. Tässä kolmannessa taas nuudeli. Kotona, jos mies teki lapsille nuudelia niin miun piti olla aivan erihuoneessa ovi kiinni, muuten kamala etova olo. Tällä hetkellä pystyn nuudeliakin jo syömään.
 
Nyt kahvi tuoksuu tosi hyvälle, mutta join sitä pitkästä aikaa kupin, niin maku ei kuitenkaan ollut niin hyvä kuin mitä tuoksu.
 
Mun lempparit on tällä hetkellä minikarjalanpiirakat, banaanit, omenat ja semmonen Valion kreikkalainen kerrosjogurtti makuna puolukka. Ne menee aina alas oli olo kuin huono tahansa. ❤️

Kaikki muut ruuat sit meinaakin vähän tökkiä ja kun suuhun iskee, nii ei tee mieli syödä vaikka maha kurnisi. Mulla on ollut oikeastaan ainoastaan koronassa ja viime vuonna leikkauksen jälkeen tämmönen ettei tee mieli syödä. Ihan kummallinen fiilis, kun normaalisti kaikki maistuu. Ällötys on ollut kun kaduilla mainostetaan kunnon rasvasen näkösiä överihamppareita. Meinaa tulla närästys ja ällötys jo pelkästä katsomisesta, vaikka aiemmin ois varmaa alkanu tehä mieli jotain herkkuja. 😂
 
Takaisin
Top