Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Mietin ensin, että ei oo himoja, mut oon kyllä syöny 4pussillista pistaasipähkinöitä tässä parin pvän sisään…. Ruokaa ei tee mieli juuri lainkaan.

Miulla vähän sama ruokahaluttomuus, toki yhteydessä pahoinvointiin aika vahvasti 🙈🤣

Mutta tuoremehut/vissyt tehnyt kauppansa.. Varsikin kaikki kivennäisvedet helpottaa sit olotilaa kun pahaolo.

Mutta ei viime raskaudessakaan ihmeellisiä himoja ollut, kaikki niistä kysyi ja siis en huomannu pahemmin muutosta 🤔 Suklaata kyllä meni (mikä nyt ei maistu🤢) mutta yleensä olenkin erittäin makeanhimoinen 🤣

Miulla vähän sama ruokahaluttomuus, toki yhteydessä pahoinvointiin aika vahvasti 🙈🤣

Mutta tuoremehut/vissyt tehnyt kauppansa.. Varsikin kaikki kivennäisvedet helpottaa sit olotilaa kun pahaolo.

Mutta ei viime raskaudessakaan ihmeellisiä himoja ollut, kaikki niistä kysyi ja siis en huomannu pahemmin muutosta 🤔 Suklaata kyllä meni (mikä nyt ei maistu🤢) mutta yleensä olenkin erittäin makeanhimoinen 🤣
Pitääpä itsekin hamstrata noita kivennäisvesiä, että ois aina muutama saatavilla. Meillä on 25km/suunta kauppaan, pitää nyt olla joku raskaus arsenaali kaapissa 🤣

Itsellä ei ollut edellisen kanssa oikein mitään suurempia himoja, eikä nyt tälläkään kertaa ainakaan vielä.

Siis mulla ei ole koskaan, painotan ei koskaan oo ollut ruokahalun kanssa ongelmaa. Jo vauvakirjaan on kirjoitettu kuinka oon ollut aina ruokapöydässä ekana paikalla ja sama kaava on toistunut aikuisena koska onhan ruoka best 😋 kunnes tuli tämä raskaus.
Mitä ruokaa tekisi kun ei tee mieli yhtään mitään? Vatsa vois kotonakin kurnia monta monituista tuntia, kun ei vaan tee mieli mitään 🤯 vaikka olis ihan herkkuruokaakin niin annokset on vain ihan hiiren annoksia. Mulla ei ole edes ollut mitään suoranaista pahoinvointia niin tää tuntuu kummalliselta.

Kananmuna on nyt kieltolistalla. Heti oksennus kun sitä haistaa.

Jotenkin on tullut vedettyä omenoita ihan älyttömiä määriä.

Mä oon myös yleensä kauhea ahmatti ja nyt vähemmän ajatukset pyörii ruuan ympärillä😳 Mut tekee hirveästi mieli hedelmiä ja smoothieita ja muuta raikasta🥰

Kieltämättä omppua ja appelsiinia on kyllä mennyt! Mut lähtökohtasesti niitäkään mun ei kyllä mieli tee 😁 Ennen eli syödäkseen ja nyt syö elääkseen, yhyy 😆

Mulla ei ollu viimeksi ollenkaan mitää. Jossia kohtaa söin hirveesti raejuustoo ja loppu raskaudessa teki kamalasti mielen kunnon grilli hampurilaisia.

Itselläni oli edellisissä raskauksissa selvät himot (suklaa, appelsiini, viimeisimmässä tavalliset riisikakut ja mies joutui niitä hakemaan vaikka keskellä yötä.😅) Nyt ei ole ilmennyt vielä mitään selkeää. Toki ne ehtii vielä muodostua eikä kai viime raskauksissakaan itselläni himoja näin aikaisilla viikoilla ollu.

Ällöttää aivan kaikki, mut näemmä puuro menee alas ilman ongelmia.
Himoja odotellessa, tietäisi ainakin mitä syödä.

En tiiä onko varsinaisesti mitään himoja, mutta selkeästi jotkut ruuat menee paremmin alas kuin toiset.

Mitään aivan selviä himoja ei oo tullut, mutta kaikkea terveellistä tekee mieli normaalia enemmän. Hedelmiä ja kasviksia siis kuluu. Yleensä juon aina Pepsi Maxia, mutta nyt Jaffa on maistunut paremmin, kun normaalisti en siitä niin välitä.

Ällötyksenä kana. Ei pysty yhtään syömään 🤮

Kahvi ja colatuotteet on jääneet kokonaan pois. Molempia koitin maistaa viikonloppuna, mutta ei pysty. Kaikki raikas maistuu ja tavallinen hapan viili :)

Nuudeleita tekis nyt mieli mut niissä on niin kauheesti suolaa...

Voisin elää pelkillä appelsiineillä nykyään. Ne menee missä muodossa vain😅 ennen en niin edes välittänyt oikeestaan mistään sitrusheldelmistä. Suklaa taas oli ennen raskautta suurta herkkua ja nyt pelkkä ulkonäkö saa voimaan pahoin 🤢

Mulla kans kaikki sitrushedelmät maistuu tosi hyviltä, oon kyl aina tykännyt, mut nyt ne on erityisen hyviä. Ja tietysti pahentaavat myös refluksia, joten 🙈

Normaalisti oon tykännyt puutosta ja oon jo vuosia syönyt aamupalaksi kaurapuuroa joko keskeistä tai hiutaleita tai sekoituksesta. Nyt meni monta viikkoa välissä kun puuro ei maistunut mitenkään päin, mutta tällä viikolla oon taas alkanut välillä tekemään ja olen saanut alas asti. Huomaa kyllä olossa, jos syö aamulla puuron vs jotain muuta.

Takaisin