Himot ja ällötykset

Mun oli pakko lampsia Subwayhin ja kysyä onko tonnikalassa ja mun lempparikastikkeessa kananmunaa ja onhan niissä:meh: Ja mä olen tässä alkuraskauden aikana jo kaksi kertaa syönyt tuota komboa tietämättömänä:sorry:
Haittaakse? :grin
 
Mun oli pakko lampsia Subwayhin ja kysyä onko tonnikalassa ja mun lempparikastikkeessa kananmunaa ja onhan niissä:meh: Ja mä olen tässä alkuraskauden aikana jo kaksi kertaa syönyt tuota komboa tietämättömänä:sorry:
Vähän peruutusta kiitos. THL:n ohjeessa ei ole kananmunaa kielletty ollenkaan. Joskus vuosia sitten oli raaka kananmuna kielletty listeriariskin takia, mutta ei enää, koska sitä ei katsota riskiksi. Teollisissa majoneeseissa ei edes käytetä raakaa kananmunaa, vaan yleensä kananmunajauhetta, josta on pöpöt tapettu pastöroimalla.

Tottakai Subwayn majoneesissa on kananmunaa, mutta se ei ole raakaa, eikä nykyään tarvitse edes raakaakaan kananmunaa vältellä. Ethän sinä munakasta tai pannukakkuakaan välttele, vaikka niissäkin on kananmunaa?
 
En myöskään ole kuullut, että raakaa kananmunaa pitäis välttää. Ymmärtääkseni varsinkin suomalainen kananmuna on turvallista ja aika moni niitä raakanakin vetelee :cat:
 
Miäkii niihin smoothieihin laitan raakoja kananmunia aina :grin ja keitän aina niin että keltuainen jää raa'aksi:hungry::hungry:

Tietty jos on korkea kolesteroli niin ei kauhean paljoa suositella kananmunia ylipäätään... Mutta muistaakseni silloinkin ainakin pari viikkoon saa...
Vaikkakin olevinaan muutama vuosi sitten olin lukevinani että on uudestaan tutkittu kananmunien ja kolesterolin yhteyttä ja niillä ei oliskaan vaikutusta... :eek::bookworm:
 
Vähän peruutusta kiitos. THL:n ohjeessa ei ole kananmunaa kielletty ollenkaan. Joskus vuosia sitten oli raaka kananmuna kielletty listeriariskin takia, mutta ei enää, koska sitä ei katsota riskiksi. Teollisissa majoneeseissa ei edes käytetä raakaa kananmunaa, vaan yleensä kananmunajauhetta, josta on pöpöt tapettu pastöroimalla.

Tottakai Subwayn majoneesissa on kananmunaa, mutta se ei ole raakaa, eikä nykyään tarvitse edes raakaakaan kananmunaa vältellä. Ethän sinä munakasta tai pannukakkuakaan välttele, vaikka niissäkin on kananmunaa?

Onko sulla jotain faktaa tästä, että ei olisi raakaa kananmunaa? Subwayn työntekijältä tätä nimittäin kysyin ja hän selvitteli ja sanoi, että on kananmunankeltuaista ja oli sitä mieltä, että raakaa.:rolleyes: Kysyin vielä erikseen onko kananmunajauhetta vai raakaa ja oli sitä mieltä, että raakaa kun papereita tavasi.

Pannukakkua ei juuri tule syötyä, mutta joo munakasta en välttele.
 
Onko sulla jotain faktaa tästä, että ei olisi raakaa kananmunaa? Subwayn työntekijältä tätä nimittäin kysyin ja hän selvitteli ja sanoi, että on kananmunankeltuaista ja oli sitä mieltä, että raakaa.:rolleyes: Kysyin vielä erikseen onko kananmunajauhetta vai raakaa ja oli sitä mieltä, että raakaa kun papereita tavasi.

Pannukakkua ei juuri tule syötyä, mutta joo munakasta en välttele.
Subwayn allergeenitaulukon alla lukee näin:
"Käytämme ainoastaan pastöroituja munia, maitoa ja juustoa."

Eli pöpöt on niistä tapettu.
 
Miks te puhutte Subwaysta, kun meidän lähin subi menee just kiinni enkä siis enää ehdi sinne. :facepalm: Tekisin mitä vaan saadakseni sitä hunajasipulikastiketta!!
 
Miks te puhutte Subwaysta, kun meidän lähin subi menee just kiinni enkä siis enää ehdi sinne. :facepalm: Tekisin mitä vaan saadakseni sitä hunajasipulikastiketta!!

VegeSubi chipoltle-kastikkeella ja paljoilla jalapenoilla! :hungry:
 
Kyl se on kanateriyaki aurajuustolla :hungry:ja jalapenot tietty mukaan kans!!!  :hungry::hungry:
Vaiks toi aurajuusto onkin kiellettyjen listalla.... Uunin kautta vaan... :hungry::hungry:
 
Yök:yuck: mua ällöttää kaikki siipikarja tällä hetkellä. Mutta den tonnikalasubin nyt kyllä tänään haen:woot: Eihän se subihimo mihinkään laantunut siitä kun aiemmin hain korvaajaksi toisen subin:joyful:
 
Paras aika vuodesta, kun kauppoihin on tulleet laskiaispullat ja Runebergin tortut! Voisin elää vaan niillä :p
 
Paras aika vuodesta, kun kauppoihin on tulleet laskiaispullat ja Runebergin tortut! Voisin elää vaan niillä :p
Minäkin voisin normaalioloissa... tämä pahoinvointi vain ei ole lainkaan yhteensopiva herkkujen kanssa.
 
Takaisin
Top