hikinäpyt

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mirde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mirde

Puuhakas puhuja
Mikäs niihin auttaa ja pitääkö niitä jotenkin "hoitaa"? Googletin niitä ja oli monenmoista ohjetta.. onko täällä jollain kokemusta?

Hulda on hikoillut unipussissa kovasti ja päivisin mun sylissä tai liinassa.. nyt sit punasta näppyä kasvoissa, päässä ja rinnassa.. [:(] Ulkoskin on ollut niin vaikea pukea ja ilmeisesti aina puettu liikaa.. kovin on ollut hikinen. Raukka..

Mietin, että olisko se siks niin krätynen ollut välillä? Raukka.. sen äiti ei osaa pukea sitä.. [&:]

Meillä nyt kanssa hikoillaan kovasti ja hikinäppyjä + niitä valkoisia löytyy...En oo muuta tehnyt kuin aamuisin ja iltaisin pyyhkinyt niitä kostutetulla liinalla tai vanulapulla siis...Kylvyssä käydään 1-2 x vko...Kokeile niskasta niin tiedät onko liikaa päällä vai ei...Sisällä on päällä meillä pitkähihainen body+ potkupuku tai housut (molemmissa sukkaosat) +pipo (ei osaa olla ilman tai nukkua ilman)...Ulos lisään villasukat ja lapaset+ vaihdan kypärämyssyyn + kevät/syyshaalari vaunuihin ja vaunuissa kiinni kaikki läpät...Hyvin tarkenee...Kun niskasta kokeilee niin lämmin on...Posket saattaa olla viileät mut muuten on lämmin...

Mä oon huomannut, että on usein ihan hikinen.. hikipiskoja oli eilenillalla ylähuulessa, hiuksien seassa... mun imetystyynyn sisällä on styroxia: se hiostuttaa ihan sikana!! [:@] Vaikka muuten ihana onkin..

meillä sisällä on pitkähihanen body, tumput (raapii), ja pöksyt sekä sukat. Ei pipoa. Ulos puen välikausihaalarin noiden päälle, villasukat, paksummat tumput ja pipon. Ja joskus kaulaliinan. Sit paan vielä pussiin.. onkohan se liikaa? Kun vaunuissa on itessään se lämpöpussikin.. huokaus.

Mut siis noita pitäis pyyhkiä?! Mites, kun niitä on päässäkin, tukan seassa, joka puolella? Kylvetetty on nyt kerta viikossa, kun oli kuivuuteen taipuvainen iho. Mut nyt taidan kylvettää tiuhemmin.. tai iskä saa: son niiden juttu. [:)]

Ei tarvi kylvettää useammin...Riittää kun pyyhkii kostealla ja kuivaa hyvin...Tai sit kylpyveteen lisätä tippa hoitoöljyä...Ei iho kuiva niin pahasti...
Vaunuissa tosiaan on niin hyvin suojassa että vielä ei välttämättä tarvi hirveesti päällä...Ainakaan meillä...

Ei niitä näppyjä välttämättä tarvi pyyhkiä, iho hävittä ne kuitenkin...Mutta tulee vauvalle ainakin mukavampi olo, kun ei oo nihkeä iho koko ajan...Kait, mistä mä osaan vauvan ajatuksia lukea...[8D]

Meillä myös päänahassa löytyy näppylöitä...Laita lakana imetystyynyn päälle tai pyyhe, niin ei lämmitäniin paljoa...Mull amyös styroxia sisältää tyyny ja lämpiää sekä vauva että äiti...[;)]

sillon kun oli lämmintä +9 laitoin pojalle vaunuihin villatakin + villahousut, tumput ja kypärämyssyn, ja laitoin sinne äp-makuupussiin. Sisävaatteina meillä on pitkähihainen body ja potkuhousut tai housut jossa sukkaosa + sukat (kun kaikki housut on niin isoja et ne sukkaosat viilettäs metrin meidän jäljessä[:D])

nyt kun on asteita ollu +15 ni oon ottanu vaunuista makuupussin pois ja laitan pojan sisävaatteilla (+ kypärämyssy ja tumput) nukkumaan ja sit on sellainen ohkanen peitto minkä laitan päälle.

Mä taidan pukea vauvalle liikaa vaatetta ulos [&o] Mutta terkka oli sitä mieltä, että sopivasti on...Koitan aina niskasta, ja lämmin se on aina ollut, mutta ei oikeastaan hikinen. Heti kun tullaan sisälle niin vauva kyllä huutaa, joten varmaan aika pian käy olo tukalaksi.

Olen laittanut +10 keleillä vauvalle sisävaatteiden (pitkähihainen body + housut, jos ei sukkaosaa niin sukkahousut alle) lisäksi kypärämyssyn ja päälle villaisen hatun, tumput ja paksummat sukat ja fleecepuvun ja sitten äp:n makuupussiin. Silloin +17 keleillä en laittanut makuupussiin ja laitoin ohkasemman pipon. Neuvolassa vaan sanoivat, että mieluummin liian paljon kuin liian vähän [:)]

Meijän vauveli nukkuu ihan tyytyväisenä vaunuissa, tänäänkin kun lämmintä oli +10, muksulla oli vaunuissa päällä pöksyt, villasukat ja pitkähihainen body alla. sit tumput ja myssy. Vaunuissa on oma lämpö/kantokassinsa, jonka sisällä pieni köllöttelee. Kylmä sillä ei ainakaan ole, päinvastoin. Koitan olla laittamatta liikaa päälle, ku sälli suotta vaan hermostuu siitä.

Meidän pikkuiselle ilmaantui nyt kasvoille ja kaulalle ihan parissa päivässä tosi paljon näppyjä. Kattelin netistä noista vauvan näppylöistä, ja "läiskistä" sanottiin, että niiden aiheuttaja on tuntematon ja vastasyntyneen "finnien" uskotaan johtuvan äidin hormooneista. Eli ymmärsin että niitä vain tulee ja ne lähtevät itsestään pois... Mietin vain, että voiko pukemisella vaikuttaa sitten tähän asiaan kuitenkaan?

Hormooninäppyihin ei käsittääkseni voi mitenkään vaikuttaa. Jos näppyyn tulee vesikello, pitää se putsata desinfiointi aineella mutta muuten niiden voi vaa antaa olla ja odottaa että häviävät.
Meidän Siirille on kanssa tällä viikolla tullut näppyjä naamaan..

Valkoisia näppyjä naama täysi pojalla...Mua ne ei haittaa, eikä vaikuta haittaavan poikaakaan...Eikä näy valokuvissa...[:D]

Takaisin