Hihii, mahtavaa!

  • Ketjun aloittaja Ansku
  • Aloituspäivämäärä
A

Ansku

Vieras
Olenko tosiaan tämän palstan historian eka kirjoittaja?! Eipä tässä oikeastaan muuta kuin että ihanaa kesää kaikille! Itsellä varmaan aika hikinen sellainen, rv. 30+3 menossa...
 
Moikka!
 
Oliskohan täällä Hämeenlinnan suunnalta mameja? Olis kiva vaihtaa kuulumisia joskus ihan kasvotusten. Mulla rv 17 nyt meneillään, laskettu aika 18.2.
 
Heippa! En harmi kyllä ole Hämeenlinnasta päinkään. On vaan pakko kommentoida, että mulla laskettu aika on 19.2. :) Miten sulla on mennyt tähän mennessä? Kaikki hyvin?
 
hämeenlinna alkaa olemaan lähellä... terveisiä hyvinkäältä :D
Ja aivan alussa mennään... kesäksi jos öttiäisen saisi kotiin ;)
 
Kiitos! Kolmas tämä on..[:)] Eka yhteinen tässä parisuhteessa. Mun tytöt on jo 10v ja kohta 8v. Eli aikaa on edellisistä.
 
Moikka taas!
 
Juu ihan hyvin on mennyt Tasseli. Entäs sulla? Me ollaankin sitten samoihin aikoihin pusaamassa, kääk, välillä ajatus synnytyksestä alkaa jännittää ja hieman pelottaan. Eka kun tämä on.
 
Hassua ku ei oikein löytyny mitään sopivaa foorumia näitten uutisten kertomiseen... [:D]
 
Eli Pompula on nyt sit saanu lapsiluvun täyteen: 10.2. pinnistin maailmaan potran prinsessan, jonka mitat oli hurjat 4090g ja 51cm (Ottakaa huomioon, et oon ite kokoa XS ja eka tyttö oli n.2200g)!!! Imetys on lähteny hyvin käyntiin, vaikka tosi kipeetä tekee aina aluks (ja siks tarvitaanki kaikkia hyvänolon hormoneja, et sitä voi tehä!!). Tällä kertaa ei kyllä rinnat tuntunu ees ihan sillain turpoavan ku viimeks, mut jospa maitoo riittäis kuitenki. Tuntuu hassulta olla ilman massua, vaikka sen kans jo alko olla kärsimätön.
 
9.2. mentiin sairaalaan taas kasvukontrolliin ja painoarvio oli 3400g [8|] ja passittivat kotiin, ku kuulemma vielä ois vauvan vara kasvaa mun lantion mittoihin nähden. Sentään sanoivat, et käykää nyt vähän kaupoilla kiertämässä, ku se alapään tutkiminen saattaa aiheuttaa supistuksia. (Meillä on siis melkein 2tunnin matka kotoa sairaalaan.) Supistuksiahan tuli n.10min välein kaupungilla ja supermarketissa pyöriessä, ja soitin jo synnytysosastolle, et tulisinko tarkistukseen. 30km ajeltiin kuitenki kotiin päin minä puoli-istuvassa asennossa ja supistukset rupes tuleen 5min välein. Saatiin jäähä yöks sairaalaan ja aamulla sit puhkastiin kalvot. Edellinenkin käynnistettiin eli en oo kokenu (enkä siis näillä näkymin tuu kokemaankaan) hätälähtöä... Parempi kuitenki näin!!
 
Ilman kivunlievitystä ei ois tullu mitään. Kohdunkaulan puudutusta ootin tosi kauan (ainaki siltä tuntu) eikä se juuri auttanu ku puol tuntia ja sit ootin taas anestesialääkäriä spinaalia antamaan ihan kauheissa tuskissa ku supistukset tuli aaltomaisena (eli ei tuntunu helpottavan välillä ollenkaan). Ponnistusvaihe hidastu sit spinaalin takia ku ei tuntenu millä kohtaa ponnistaa ja lopuks alko taas voimatkin loppua. Kätilö rupes puhuun jo imukupista, ku toisen kätilön apupainaltamisetkaan ei auttanu, mut sit ku salissa rupes oleen kai 4kätilöä ja lääkäri, ja aattelin, etten halua mitään imukuppia kokea, ni jostain sitä voimaa tuli ponnistaa tyttö ulos!!! Kätilön mukaan "ihan vaan pintahaava" tuli välilihaan, mut ainaki 7tikkiä siellä taitaa olla... Tyttö ku tuli käsi poskella -ei 37cm pää ollu tarpeeks!! [:@]
 
Nyt on kuitenki ikionnellinen olo, ku väsymyskin alkaa helpottaa. Paikat on varmasti vielä aika pitkään kipeet. Siis mulla on ne alimmat luut tai niitten kiinnikkeet (?) arkana vieläkin (ja tietenki välilihan haava kans)... Tosi kova venytys se varmasti olikin...
 
Nyt vaan oottamaan leutoja kelejä viikon päähän, et päästäis ulos!! [:)]
 
Takaisin
Top