Hieronta alkuraskaudessa

Tammimamma

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2016
Kävin tunnin mittaisessa rentouttavassa kokovartalohieronnassa, jossa myös siveltiin kevyesti kuumakivillä. Kerroin ennen hierontaa hierojalle olevani raskaana viikoilla 5+3. Ja nytystäväni sanoi ettei alkuraskaudessa saisi käydä hierronnassa ja että kuumakivi ehdottomasti kiellettyä
ooh.gif

Nyt olen hirveän huolissani tuosta hieronnasta ja ihmeissäni, sillä kerroin olevani raskaana joten oletin hierojan tietävän mitä tekee. Meneeköhän tämä raskaus nyt kesken tuon hieronnan takia?

Onko muilla kokemuksia / tietoa alkuraskauden hieronnasta ja sen turvallisuudesta?

Oon käyny hierojalla koko raskauden ajan,viimeks rv 19. Ammattitaitoinen hieroja kyllä tietää mitä tekee ja hieroo hieman kevyemmin. Lääkärineuvolassa mulle sanottiin että hierojalla saa ilman muuta käydä,mutta loppuraskaudessa olisi vältettävä liian 'syvää' hierontaa. Luulen ettei sulla oo mitään hätää :)

Juuri näin. Ammattilainen tietää, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Mun oma hieroja välttelee erityisesti loppuvaiheessa alaselän hierontaa, koska se voi laukaista supistukset. Sitten joitakin akupisteita myös välttelee koko raskauden ajan.

Minäkin kävin hierojalla alkuraskauden aikana. Viikkoja tais olla 8+?. Sanoin hierojalle olevani raskaana. Hieroi kevyemmin kuin yleensä, muuten mielestäni samalla tavalla kuin aiemmin. Sanoi myös, ettei kuumakivihierontaa saa tehdä raskauden aikana.

Hierontaan ei saisi mennä sen takia koska gynekologisia pisteitä on jokapaikassa. Varsinkin kiinalaisessa lääketieteessä ollaan selkeesti tästä perillä.

Itse olen raskaana ollessa käynyt raskaushieronnassa jolloin hierojalla on koulutusta ja tietoutta kuinka voi raskaana olevaa hieroa. Vaatii vaan hiukan metsästystä että löytää sellaisen hierojan. Itsellä alaselkä juurikin pahin ongelma-alue joten menen sellaisen käsiteltäväksi joka tietää mitä saa tehdä :)

Itse olen kuullut, että ainakaan jalkapohjia ei saisi hieroa, sillä siellä on jotain akupisteitä, jotka voi aiheuttaa supistuksia ja käynnistää synnytyksen ennenaikaisesti. Mutta tämä on vain kuultua, en mene takuuseen, että on totta. Ja varmaan jos jotain tapahtuisi, se tapahtuisi heti tai pikkuisen jälkeen hieronnan, ei enää myöhemmin :)

Minäkin olen käynyt hierojalla raskaushieronnassa. Oli kyllä aivan ihanaa. Ainakin tuo raskaus meni ongelmitta loppuun asti.

Takaisin