Herkkuohjeita

wagana

Satasella mukana keskusteluissa
Täällä alkaa oleen niin kivasti porukkaa että ajattelin laittaa tällaisen, eli laitelkaas yksinkertaisia ja hyväksi havaittuja ohjeita makeisiin ja suolaisiin syötäviin[:)]
Voin aloittaa tällä kun just eilen tehtiin taas

marianne pehmis:

tarvitset vaniljajäätelöä ja marianne karkkeja(itse suosin niitä pyöreitä kun ohuempi kuori) tai leivonta hyllystä saatavaa marianne rouhetta tms.
-Anna jäätelön hieman pehmentyä ja tee siitä kulhossa pehmistä
-murskaa ja jauha mariannet
-sekoita mariannejauho hyvin jäätelön sekaan ja laita pakastimeen esim. tunniksi..nauti[:)]

Toinen mistä tykätään myös kovasti on suikaloituja kasviksia(kurkku,kukkakaali,porkkana,paprika) ja tzatsiki dippi..nams
 
Suolakurkkujäätelö on myös raskausajan "herkku"!
Helppo valmistaa, kaupasta vain suolakurkkua ja jäätelöä.
Nautittaessa jäätelöä, voidaan siihen päälle heittää suolakurkku viipaleita. [;)]

-.-

Toinen tapa on heittää molemmat ainekset tehosekoittimeen.. [:-]
 
Vingu onko tuo oikeasti hyvää?! Suolakurkut on hyviä ja jäätelö on hyvää, mutta että molempia yhdessä?! On niin outoa, että melkein pakko kokeilla. [:D]

Ite tykkään paistaa pannulla oliiviöljyssä oikein rukiista pieneksi pilkottua leipää. Niitä rapeita ruisnaksuja sitten popsin, niiku sipsejä. Rasvan laatu on hyvä, eikä oo lisäaineita. Ja kuitua on. Suolaakin niihin tulee kyllä välillä lisättyä, mikä sitten taas ei ehkä ole ihan niin hyväksi...

Mutta nyt täytyy lähteä ostamaan kukkakaalia, kurkkua ja dippiä. waganan maininta herätti mieliteon... [;)]
 
Oi toi Pihlajaisen leipä idea kuulostaa aika hyvältä, taidan siis kokeilla[:)] Suolakurkuista taas en tykkää yhtään joten sen taidan jättää väliin, paitsi jos niihin tulee myöhemmin kova himo[:D]
 
Hi hii.. itte tykkään suolakurkkujäätelöstä.. moni on sitä ihmetellyt. [:D]
mutta viikonloppuna pilkoin banaanin ja heitin sen hetkeksi uuniin, niin että siit tuli rapeita lastuja. oli sekin kokeilemisen arvoinen juttu, mut ei se jädee voittanut.. [:D]
 
en voi uskoa et suolakurkkujäätelö vois olla hyvää...mutta ehkäpä kokeilen :)
mä oon taas ihan himona syönyt uunissa paistettua tomaattia ja valkosipulia ruisleivän kans (eli työnnän kokonaiset tomaatit uuniin ja sit ne on siä tyyliin 10 min tai silleen,et se kuri on ihan puhki ja sit vaan raastan valkosipulia ruisleivän päälle,tomaatti sinne päälle ja piimän kans naposteleen)..hitto ku tekee hyvää :)
 
Mie harrastin jossain vaiheessa jonkin verran ite tehtyä rahkaa marjoilla/hedelmillä. 2dl kuohukermaa vaahdoksi, 200g (vai onko se 250g) rahkapurkki sekaan, mausteeksi sokeria ja marjoja, sekoitetaan hyvin. Mansikkarahka on aivan loistavaa, mutta banaanirahka ei maistunut oikein miltään.

Yleensä miulla tulee nuo mielihalut niin, että tekee mieli jotain, sitä saa kerran ja on tyytyväinen. Tuota rahkaa tein varmaan parin viikon ajan 2-3 krt viikossa, mutta nyt en ole pariin viikkoon tehnyt..

Suolkurkuista ja jäätelöstä pidän erikseen normaalisti PALJON! Kesällä minulla menee aina omaisuus jäätelöön ja talvella syön sitä vähän vähemmän. Yhdessä en ole koskaan kokeillut/ei ole tehnyt mieli.. Tuo on kuitenkin ehkä pakko testata jossain vaiheessa. Kurkkukuutiot voi olla parempia kuin siivut. Ainakin näin yhtäkkiä ajatellen..[:)]
 
BARBI-RIISI

Tämä resepti on minun ja mieheni rakkauden hedelmä. Me emme koskaan osaa kokata riitelemättä ja nyt kun saatiin vihdoinkin (yli 10 vuoden harjoittelun jälkeen) yhdessä luotua edes yksi ruoka niin pakkohan se on julkaista [;)]

Riisiä, ihan mitä laatua vaan mielit
Fetaa, liemessä tai ilman, aivan sama
Pakastevihanneksia (esim. herne-maissi-porkkana/paprika)
Felixin punajuuria
Felixin suolakurkkuja

Keitä riisi ohjeen mukaan, riisilaadusta riippuen. Uskokaa tai älkää, minun piti elää 38-vuotiaaksi ennen kuin opin riisin keiton! Vihdoin vaivauduin vähän tutkimaa asiaan, ja kokeilin kerrankin ohjeen mukaan. Ja niin se vaan perskules on että jos ohje sanoo että laita lasillinen riisiä ja 2 lasillista vettä, niin kyllä siitä vaan niin parempaa tulee! [:D] Mulla oli basmati-riisiä ja sitä liottelin ja lutrasin ja vaihoin puhtaita vesiä, ohjeen mukaisesti. Laitoin 1 lasin riisiä ja 2 lasia vettä, ja keitin kypsäksi kansi päällä ja miedolla lämmöllä. Ihmettelin kun tuli perhanan hyvää riisiä, kun ennen olin heittänyt vettä mielen mukaan kattilaan, sitten mielen mukaan riisit perään kun vesi kiehus, annoin pauhata ilman kantta sen aikaa kun muistin ja sitten otin ylimääräset vedet pois ja ihmettelin kun TAAS tuli vaan tällasta vetistä riisimössöä! [:D] Niin että seuratkaa riisipakkauksen keitto-ohjetta tai googlettakaa ohjeita, mutta ÄLKÄÄ tehkö niinkuin minä tein viimeiset kymmenet vuodet. [8|]

Keitä pakastevihanneksia ohjeen mukaan ja laita ne riisin sekaan kun ovat kypsiä kummatkin. Murusta sekaan fetaa mielesi mukaan. Fetan vuoksi en laita itse yhtään suolaa.

Tähän saakka resepti oli minun käsialaani. Fetan ja pakastevihannesten ansiosta tuli oikein maukasta ja kauniin värikästä riisiä. Tätä tein yhtenä iltana lisukkeeksi kanan kanssa, kun iskikin kiirus päälle. Minulla oli riisit valmiit ja vihannekset vielä kiehumassa. Sanoin miehelle että minun täytyy nyt kyllä mennä ruokkimaan nuo elukat, joten voitko hoitaa tämän loppuun. Ja suostuihan hän. Annoin ohjeet miten toimia ja lähdin ulos. ja eikös vartin päästä sisälle tullessani minua odottanutkin ihan joku muu kuin mitä odotin! [:(] Se meijän riisi oli PINKKIÄ!!!!! [&:] Minä olin ensin että mitä hel... se ukko taas on menny säveltämään. Istuin alas syömään epäluuloisesti pinkkiä riisisekotusta katsellen. Mutta perskule, kyllä se olikin hyvää! [:)] Mieheni siis oli vain lisännyt siihen myös pieniä palasia Felisin herkkukurkkua ja punajuuria!

Niin oli voimakkaan pinkin väristä että ei tätä voi nimetä muuksi kuin Barbi-riisiksi. Ja mä veikkaan että tästä ruuasta tulee oikein mieluinen myös meidän tytölle [:)]
 
Takaisin
Top