?Hengenahdistusta?

MNasu

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin kysyä että onko teillä muilla ollu ns hengenahdistusta raskauden aikana.
Kun itelläni eilen myöhään illalla alkoivat supistukset (tai no en oo ihan varma oliko ne niitä kun on ensimmäinen raskaus [:D]), niin sitten rinnassa ja kurkussa tuntu siltä että siellä ois kauhean iso pallo enkä saanu kunnolla henkee. ja se tunne kesti yli puol tuntii. isukki oli niin paniikissa et meinas soittaa ambulanssi mut mie sanoin et ootetaan vielä vähän aikaa jos kipu ei lähe niin sit lähetään sairaalaan. onneks se sit loppu.
en kyl osaa selittää tän paremmin miltä se tuntu mut pisti kuitenkin huolestuttamaan[8|]
 
Ihan tuttuja tuntemuksia noi hengenahdistukset täälläkin. Mulla neljäs raskaus menossa, joten otan lähes kaiken aika lungisti vastaan, kun raskauteen kuuluu mitä inhottavampia juttuja. [&:] Mulla auttaa ainakin se, että nousen ylös, jos olen makuullani ja hissukseen kävelen, hengittelen rauhassa.

Jos olet huolissasi, niin otahan asiasta yhteyttä neuvolaan. Itse en ole edes muistanut asiasta neuvolassa mainita ja uskon kyllä, että kuuluu asiaan. Mitä enemmän viikkoja, niin kovempia niistä on omalla kohdalla tullut. Onneksi aika harvakseltaan kuitenkin tulee.
 
niin, no huomennaha mulla ois neuvolaan aika, pitää mainita asiasta, vaikka se ei oiskaan mitään vakavaa [:)]
 
Ei kovin vakavasti neuvolatäti ottanu koko asiaa kun kerroin... sano vaa et se oli närästystä mut ei se kyllä miun mielestä ollu mitään sinnepäinkään [8|] no katellaan nyt jos vielä jatkuu tuo sama homma niin pitää se kyllä sairaalaan lähtee selvittämään asiaa
 
Joo välillä tuntuu, että ei saa vedettyä kunnolla keuhkoihin ilmaa kun painostaa ja puristaa. Oon ymmärtänyt, että johtuis siitä että vauva painaa palleaa ja näin ollen syvään hengittäminen hankaloituu.
Mulla auttaa aina kun asetun kyljelleni ja sisäänhengityksellä laajennan kylkikaarta ja pullistan varovasti vatsaa. Kylkien venyttely avaa myös tilaa hengittelylle, jos/kun vaiva johtuu nimenomaan tuosta tilanpuutteesta [:)]
 
Joo, mullakin noita hengenahdistuksia joskus. Yleensä jos makaan huonossa asennossa niin kurkussa tuntuu sellanen paha tunne, ihan kun olisin kiven nielassu :o Mutta kyllä se siitä kun nousee istumaan ja hengittelee :) Nyt viikkoja tasan 29 :) 
 
Takaisin
Top