Helvetin pakkaset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Grenie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Grenie

Näppärä viestien naputtelija
Mittari näyttää melkein -40 astetta. Ei oo melkein kahteen viikkoon taas päässy ulkona käymään. Ihan kauheat ilmat. Sisälläki meinaa olla vähän viileää. Onneksi pienelle saa paljon lämpimiä vaatteita päälle ja taidan pitää koko päivän tuossa unipussukassa. Hyi hyi

Meillä näyttää mittari "vain" -30.4 astetta nyt, mutta siinäkin on ihan tarpeeksi. En osaa edes kuvitella miltä tuo -40 tuntuu :S Inhottavaa tosiaan kun ei edes ulkoilemaan pääse. Jännittää jo valmiiksi lähteekö auto huomisaamuna käyntiin. 9 aikaan pitäisi olla pojan kanssa hammashoitolassa ja tuo meidän fordinvanhus temppuilee pienemmilläkin pakkasilla. Akkukin on jo huono, kuuluu vaan "vou...vou.." ja sitten se hyrähtää käyntiin. (Jos hyrähtää :D)

Eikös ensi viikolla pitäisi olla jo vähän lauhempaa? Toivottavasti. Alkaa jo tympiä nämä pakkaset!

Noh noh, tämähän kuuluu talveen. ;) Kyllähän se on ikävää kun ei ulos pääse mut tähän pitää asennoitua oikein. :) Toisaalta mä nautin ettei tarvii lähtee mihinkään, saa vaan hyppiä kotona kalsareillaan. :D Mittarissa -35.

Täällä mittari näyttää nyt "vaan" -16.Tosin näin rannikolla kun otetaan tuuli mukaan yhtälöön, niin päästäänkin -24 asteeseen.

Elsa on vielä nuhainen, niin ei uskalla ulos. Mä lähden koirien kanssa kunhan mies tulee töistä, tekee hyvää saada raitista ilmaa. Tosin nuo meidän espanjalaiset ei ole kovin pakkasenkestävää mallia, ja tahtovat heti takaisin sisälle..

Sehän tais tosiaan luvata että jo viikonloppuna lauhtuisi -20 asteeseen.
Meillä täässä asunnossa vetää ikkunoista ja ovista niin paljon että pojalle saa varata paljon vaatetta päälle kun tuolla lattialla touhuaa. Laitoin tänään bodyn, sukkikset, paksut sukat ja fleecehaalarin päälle. Luulis riittävän.

meilläkin vetää niin paljon, että saa peitto päällä tässä koneella istua kun kone on ikkunan vieressä. Täällä mittari näyttää vaan -16 astetta, mutta tuosta ikkunasta karkaa lämmintä niin se pudottaa muutaman asteen. eli ehkä -19 olis lähempänä totuutta.
Mutta tosi kivaa on, että meidän kylppärissä on jotain 14 lämmintä. patteri ei toimi ja siitä on valitettu joulukuun alussa, mutta mitään ei tapahdu. No edelliset asukkaat jo varoitti tästä asiasta. Kiva on siellä lasta kylvettää ja pyllyä pestä...

Eihän siinä mitään jos ei tarvis ulos mennä, mutta joka aamu oon raahauduttava Esikoululainen viemään ja päivälla tyttöä hakemaan....oonkin muutamana aamuna ollu aika pinna piukeena kun väännän lapsille kerros kerroksen jälkeen lisää vaatetta päälle.
Ei helpota yhtään kun on tää pahoinvointi pahimmillaan nyt päällä...ite viihtyisin ulkona kyllä kun siellä olo helpottuu, mutta en voi enkä viitsi pikkumiestä pitää ulkona näillä pakkasilla kun sen mitä on pakko.

Meillä se näyttelee -15-20. En valita ku pohjoses sitä lähemmäs -40 on nii ei paljo naurata. Oon saanu pojan ulos melkee joka päivä, -17 oon pitäny rajana, meillä ei tuule yhtää ku tuo lasitettu terassi. 

-35 astetta taas ja eihän se auto lähtenyt käyntiin. Ymmärsivät toki kun hammashoitolaan soitin ja sovittiin uusi aika ensi viikolle jos olisi vähän lauhempaa. Olisihan tämä jo pitänyt arvata, turhaan herätin ja puin pojan..

Mulla olis ollu naprapaatille aika heti aamusta, mut unohdin laittaa auton piuhaan! Asteita oli aamulla -32, joten suosiolla soitin ja peruin, en viitsinyt edes yrittää käynnistää :(. Me ollaan päivisin oltu tytsyn kanssa ulkona kun on ollut paljon lämpimämpää.

Mut sais kyllä jo lauhtua, mulla on iltaisin ulkoduuni ja alkaa jo vähän ahdistaa...

Meillä olis ollu tänään neuvolakäynti. Mies heräsi kuudelta laittaan auton roikkaan. Puoli kahdeksalta soittivat neuvolasta et neuvolantäti ei oo itekkään paikalla et tulemmeko toiselle tädille. Sanoin et jos voisimme tulla joku eripäivä kun taas oli aamulla ihan hemmetisti pakkasta. Seuraava kerta on vasta ens torstaina. Sitte tyttö on jo viis kuukautta ja kaksi viikkoa. Mut ei tämmöisillä kauhupakkasilla kannata mihinkää lähtä pienen ihmisen kanssa. Jos ens viikolla pääsis näyttään nenäänsä pihalla. Tulee mökkihöperöksi ku kauan pitää olla sisällä.emoticon

Onneks pakkaset vähän viikonlopuks lauhtuu, mut mä oon kyllä jo tosi kypsä koko tähän talveen. Ei ainakaan lunta tarttis tulla enää yhtään! Muistaakseni viime vuonna myös helmikuussa olin samoin ajatuksin liikkeellä, varmaan lumen aikainen tulo ja jatkuvat pakkaset saa ajattelemaan noin.

Eli tulis jo kevät!!!!!

Voi UGH! Kaikesta positiivisuudestani huolimatta, mä kans ilmottaudun jo todella kypsäksi. En niinkään lumeen tai talveen, mut näihin pakkasiin! Vaiks tietty aina sitä kesään kaipailee. Nekin ketä sanoo ettei mukamas oo yhtään kyllästynyt ja että "nautitaan nyt tästä", valehtelee ! emoticon Musta tuntuu että paisun kun pullataikina kun en ole päässyt lenkille. ihan paskaaaa !!!!

Edit. Ja viel se syö kaikista eniten, kun niinä päivinä kun on kaikkein kaunein ilma ikkunasta katsottuna ja tulee ihana kevät fiilis ja linnut laulaa ja ja, ni juuuur sillon on sitä superhyperkylmää. HURR

Takaisin