helsingin vauvaliikkeet?

suffeli

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa, tarvisin pikaisesti tietoa helsingin keskustan vauvatarvikeliikkeistä ja äitiysvaateliikkeistä? Asun itse tampereella ja tuntuu että täältä ei löydä mitään kivoja äitiysvaatteita eikä oikein kivoja ja edullisia vauvanvaatteitakaan.. h&m ja lindex on koluttu jo moneen otteeseen [:'(]
 
Kampin keskuksessa on ainakin muutamat liikkeet, jopa yksi kerros vauvaliikkeitä, oisko se 4. vai 5. krs. Punavuoressa on ainakin http://www.punavuorenpeikko.fi/, tasokas mutta kallis, niiltä voi tilata netistäkin, ja netistähän löytyykin vaikka mitä. Pitää ihan varoa hurahtamasta... itseni ainakin  [:D].
 
Kampin liikkeitä mäki suosittelisin, siellä myös Vero Modalla on mammanurkkaus, vauvaliikkeissä mammavalikoimaa ihan ookoo (etenkin jos sattuu olemaan kutakuinkin normaalikokoinen muuten). Keskustan Stockalla on vauva-kerroksessa mammavaatteita, vaan aika suppea valikoima!

Lastenvaatteita- ja tarvikkeita sitten löytyykin vaikka millä mitalla! Etenkin Nyytinkantajankin mainitsemaan Punavuoreen kannattaa käydä tutustumassa vauvaputiikkeihin, jos muutaman euron enempi on valmis sijoittamaan :)

Suosittelen myös lämpimästi Kruunukirppua Kruunuhaassa, se on siis kirppismeiningillä, mutta sieltä löytyy tosi kivasti vauvalle merkkivaatteitakin edullisesti! Googlettamalla löydät nettisivuilta osoitteen ja aukioloajat.

Äh, eihän mulla ollutkaan sitten järin uutta sanottavaa...
 
Kertokaas tälläiselle maalaisjuntille, joka on tulossa ensi keskiviikkona helsinkiin äitin ja siskon kanssa shoppailemaan ja bäkkäreitten keikalle, että mihin kannattaisi keskustassa auto ajaa? Sillee, että olisi se kamppi ja foorumi siinä hyvä matkan päässä. Ja stockakin tietty.. Oon helsingissä jonkun verran shoppaillut, sisko myös, äiti ei juuri yhtään, mutta aina sillee, että olen ollut kaverin luona helsingissä ja olemme ihan vain junalla keskustaan päästelleet, ei siis hajuakaan helsingin mistään parkkitaloista tms. Siskolla sama juttu, että on ollut miehensä sukulaisten luona vain, niin että eivät ole itse autolla ajelleet keskustaan.
Ajattelin tämän tänne kirjoittaa, ettei tartte uutta keskustelua pystyyn pistää [:)]
 
No ensinnäkin kannattaa varautua siihen, että kallista se on... Varmaan kannattaa tsekkailla sellasia parkkitaloja, jotka tarjoavat vuorokausilippuja. Keskustassa menee sellainen parkkitunneli, jonne pääsee hyvin monesta paikkaa sisään (kylttejä joka puolella, mm. eduskuntatalon nurkalla) ja käytävää pääsee moneenkin näistä paikoista.

Ilmaista paikoitusta keskustasta tuskin keskellä päivää löytyy.... Itsellänihän ei korttia ole, vaan julkisia käytän, mutta useinhan kai siellä muualta tulleet autoilla liikkuu (pois lukien työmatkalaiset). Pariksi tunniksi auton nyt voi heivata kortteliin ku kortteliin, mutta pitemmälle ajalle suosittelisin todella parkkihalleja :)

Jos meinaatte yöpyä hotellissa, niin kannattaa varmaan viedä auto suosiolla sinne ja tulla julkisilla keskustaan. Kivempi sit seuraavana päivänä lähteä kotiinkin, kun auto on valmiiksi huudeilla!
 
ALKUPERÄINEN: undulaatti

Kertokaas tälläiselle maalaisjuntille, joka on tulossa ensi keskiviikkona helsinkiin äitin ja siskon kanssa shoppailemaan ja bäkkäreitten keikalle, että mihin kannattaisi keskustassa auto ajaa? Sillee, että olisi se kamppi ja foorumi siinä hyvä matkan päässä. Ja stockakin tietty.. Oon helsingissä jonkun verran shoppaillut, sisko myös, äiti ei juuri yhtään, mutta aina sillee, että olen ollut kaverin luona helsingissä ja olemme ihan vain junalla keskustaan päästelleet, ei siis hajuakaan helsingin mistään parkkitaloista tms. Siskolla sama juttu, että on ollut miehensä sukulaisten luona vain, niin että eivät ole itse autolla ajelleet keskustaan.
Ajattelin tämän tänne kirjoittaa, ettei tartte uutta keskustelua pystyyn pistää [:)]


En tulisi autolla keskustaan. Stockkan parkissa saa maksaa ainakin 6 euroa tunti. Ja keskusta ON tukossa. Itse parkkeeraisin autoni Leppävaaran Selloon. Siellä on kai 5 h ilmaista parkkiaikaa ja valtavasti liikkeitä. Seutulippu ytimeen on 4 euroa ja voihan tuon toki pummillakin mennä. Junamatka on alle vartin.

Jos haluaa pysyä Helsingin sisällä, niin sitten tekee saman Itäkeskuksessa. sieltä metrolla Kamppiin (Rautatientori ei ole käytössä) Itiksessäkin on Stockka eikä varmaan ainakaan värmmän erikoisliikkeitä kuin Kampissa. Olisi ennemmin autoilijan valinta kuin keskusta.

Ei täällä mikään ole kätevästi lähellä. Tai sitten etsitte tuntitolkulla parkkipaikkaa.
 
Ja vielä, keskustassa ei ole kyllä ilmaisia parkkeja ellei sinulla ole suhteilla saatua parkkipaikkaa jossain. Vähän kauempaa saattaa löytyä, mutta sitten olette jo kaukana. Äidilleni selvitin pari viikkoa sitten, ettei Helsingin keskustan hotelleissakaan ole ilmaisia parkkeja, taitaa olla 20 euroa vrk.

Koko ydin on vyödykettä 1. Kisahallin parkkiksella voi parkkeerata ilmaiseksi, mutta siellä aknnattaa olla jo aikaisin liikkeellä. Mutta sieltä kävelee vartin-20 min tai helpoiten pääsee sporalla. http://www.helsinginuutiset.fi/Uutiset/Jutut/Parkkimaksun-kipuraja-kirpaisee-jo-parissa-eurossa

Äänestän silti auton jättämistä Leppävaaraan tai Itäkeskukseen. Itiksestä riittää puolet halvempi metrolippu, Leppävaarasta ostatte seutuliput.
 
Takaisin
Top