Helppoja kasvisruokavinkkejä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Olen miettinyt että voisi edes välillä tehdä lihattomia ruokia. Meillä kun suurimmassa osissa ruuissa on lihaa jossain muodossa. Olen vain todennut olevani vähän saamaton etsimään ja kokeilemaan uusia juttuja. Olisiko siis kivoja ja ennenkaikkea helppoja kasvisruokareseptejä? Joko täysin vegaanisia tai sitten vain lihattomia. Plussaa jos on gluteenittomia (miehellä on keliakia) ja sellaisia että paatunutkin lihansyöjä tykkäisi. Mutta muunkinlaisia saa jakaa. :)

Pinaattilätyt (esim. Farinan lättyjauhoseoksesta saa tosi hyviä!), kasviskiusaukset, uuniperunat erilaisilla täytteillä, kasvissosekeitot.

Linssikeitto/pata,papupadat, kasviscurry kikherneistä (itse oon tehnyt kookos-currya;) ), falafel, kasvis pihvit/pyörykät, soija jauhelihan korvaajana (kastikkeet,makaronilaatikko jne) mun mielestä soija rouhe on parhaimmillaan tomaatti pohjaisissa ruuissa esim chili con ”carne” tai bolognese...
Keitot esim kasvis minestrone, tomaatti keitto, sosekeitot.
Meillä syödään 4 kertaa (2 päivällistä /lounasta) viikossa kasvis ruokaa ja ihan kokeilemalla löytänyt hyviä reseptejä kun lihat korvannut vaihto ehto prodella (herneet,pavut,linssit,soija) säästyy rahaa, mahaa ja luontoa kun osan ruuista tekee jostain muusta kuin lihasta:)
Mies on just paatunut, perus suomalainen lenkin mussuttaja ja mä oon seikkailun haluinen kotikokki, soppaa hämmentämässä on myös 5 enempi vähempi nirsoa ruokailijaa ja yllä mainitut on meidän taloudessa olleet hitti menestyjiä :p

Kiitos kaikille vinkeistä! :) Lisääkin saa antaa. Moni noista kuulostaa siltä että voisi laittaa kokeiluun. Minestronekeiton kyllä skippaan, koska koulussa oli joskus minestronekeittoa ja se oli hirveää. Jäi traumat. :rolleyes:

Takaisin