Help, mitä mieltä ootte minun tilastani?

Opa

Oman äänensä löytänyt
Hei, mitä mieltä ootte tilanteestani. Olen 31 vuotias nainen, ensimmäisestä haaveileva. Olemme miehen kanssa melkein 5 vuotta odotettu lasta saapuvaksi. Minulla on ylipainoa, josta olen vuoden aikana pudottanut n 30kiloa. Kuukautiset ovat olleet pois luultavasti runsaan ylipainon takia mutta vuoden vaihteesta saakka kuukautiset ovat olleet suhteellisesn säännölliset kun sain painoa reilusti pois. Viimeiset kuukautiset ovat olleet 6.7.2013 ja raskaustestit näytti plussaa 12.8. Viimeisten kuukautisten kierron pituus on ollut 39pv. Eli minulla pitäisi olla ilmeisesti raskausviikkoja kasassa 7+6.

Kopsaan täältä muista ketjuista pari aijempaa postaustani:


"Kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa ja siellä ei ollut sikiötä vaikka ruskuaispussi olikin. Huomenna sairaalaan hakemaan lääkkeet jotta saadaan ulos ne mitä siellä enään ei tarvita. Tänään olisi ollut 7+3. Olen mieheni kanssa aivan rikki, itkenyt olen koko illan. Huominen pelottaa. Sairaslomaa tämä viikko."
ja
"Minä kävin sairaalassa ja siellä ultrattiin uudelleen. Tilanne oli sama, siellä oli raskauspussi ja ruskuaispussi mutta sikiötä ei ollut. Mutta koska minulla on kierto vaihteleva ja pitkä niin lääkärit x 2 oli sitä mieltä et odotellaan vielä pari viikkoa ja sitten ultrataan uudelleen. Jos parin viikon päästä ei näy mitään tai jos sitä ennen alkaa kuukautisia muistuttva vuoto niin asia on selvä. Kuitenkin erittäin vahva tuulimuna epäily on ja lääkärit oli aika varmoja siitä ettei sinne sikiötä saati sykettä saada näkymään. Nyt tässä sitten odotellaan, hermoja raastavat kaks viikkoa ja joka vessareissulla pelkään verenvuotoa."

Voiko hedelmöittymis ajankohtaa mitenkään tarkemmin määrittää? Kun tein digitaalisen testin se näytti 2-3. Ja minulla on kaks mahdollista yhdyntäkertaa mistä vauva olisi voinut lähteä aluilleen. Toinen on 27.7 ja toinen 18.7(tämä jälkimäinen päivä voi heittää päivällä-parilla) . Onkohan mitään todellista toivoa siitä että vauvanalku olisi niin alussa vasta ettei tuolla ultrassa ois vielä kuulunutkaan näkyä sikiötä saati sykettä? Kommentoikaa, kokemuksia, ajatuksia yms.
 
Viikon päästähän tilanne pitäisi olla ainakin selvä, eli jos epäilyttää, odota viikko tai kaksi. Testin pitäisi näyttää raskaana 3+ ja ultrassa myös luulisi jo alkio näkyvän. Jos hedelmöittyminen olis tapahtunut tuon 27. 7. jälkeen muutaman päivän päästä niin voi olla siinä ja siinä että olisi vielä niin pieni, ettei näy. Nyt ei tosiaan pysty sanomaan aivan varmasti...
 
Menen käymään 9.9 uusinta ultrassa. Jännittää odotella, lääkärit ei antaneet paljonkaan toivoa. Se ihan ensimmäinen ultra yksityisellä niin siellä lääkäri oli heti sitä mieltä että lääkkeillä hoidetaan keskeytyminen loppuun. Ei edes miettinyt vaihtoehtona sitä että jos raskaus ei olisikaan niin pitkällä vielä. *huokaus*
 
Omalla kohdallani tilanne oli samankaltainen. Kävin viikolla 7+1 ( neuvolan mukaan) yksityisellä varhaisultrassa. Kaikki muu kyllä näkyi, mutta alkiosta ei mitään. Lääkäri epäili, että viikot olivat pielessä ja uusi ultra tehtiin kahden viikon päästä. Lopputulos oli täysin sama kuin edelliselläkin kerralla, eli ei mitään näkynyt. Tästä jälkimmäisestä ultrasta menikin sitten puolisen viikkoa, kunnes raskaus päättyi keskenmenoon... Mitään vuotoja tms. ennusmerkkejä ei ollut.
 
Minun kiertoni oli todella epäsäännöllinen ja ar-ultrassa olisi pitänyt olla 7+0 mutta ainoastaan ruskuaispussi näkyi, ei alkiota. Lääkäri meinasi tuulimunaksi julistaa. Kahden viikon päästä uusinta ultrassa sydän löi kovaa ja nyt rv 24+3 :Heartred ei se kuukautiskierto kellon tarkkuudella toimi :)
 
Reveuse - Pitikö sun ottaa jotain lääkkeitä jotta kaikki tuli kunnolla ulos. Oliko jotain jälki kontrollia? Minulla vielä viikko odottamista. Raskausoireita ei muuta ole kuin tissit on tosi kipiät. Mieli on rikki.
 
Tuulimunakin aiheuttaa raskausoireita joten en ihmettele rintojen arkuutta siinäkään tapauksessa :)

Minä sain joulukuussa tyhjennyslääkkeet, cytotecit kotiin mukaan, mutta valitettavasti mulle ne ei toiminut vaan vuodosta ja ihan järkyttävistä kivuliaista supistuksista huolimatta alkio ja pussi eivät "syntyneet" niiden avulla, päädyttiin sitten kaavintaan, että saatiin kohtu tyhjäksi. olen jonkun verran blogannutkin asiasta http://sydametlyo.blogspot.fi/2013/05/keskenmenon-jalkeen.html Minulle ei ollut mitään jälkitarkastusta tai kontrollia.

Tosin justiinsa pari toisella palstalla tyksissä käyvää olivat saaneet tuulimuna epäilyn ja sitten viikon parin päästä oli todettu että onhan siellä elämää! Että odota vain rauhassa sinne tarkastusultraan ja toivo parasta ja pelkää pahinta. Ihan kamala tilanne, voimia sinulle :sad001
 
laurushka - Kiitos vastauksesta. Jotenkin minulla on vaan sellainen olo että ettei siellä mitään elämää ole. Rinnat tosiaan kipeät mutta muuta oireita ei oikein ole. Ruokailun yhteydessä joskus tulee huono olo/huimaava olo. Maha oli eilen vähän kipeä, tai oikeastaan ehkä vasemman kyljen puolelta pisti aina kun hengitti.
Sairaslomalla olin viime viikon mutta töissä ollessa ennen varhaisultraa maha oli todella turvonnut ja sellainen olo oli että tosiaan olen raskaana.Vaikka toisaalta lääkärin puheista jäi sellainen olo, että olenko edes raskaana ollutkaan.
Itseä pelottaa, että jos/kun joudun noita lääkkeitä syömään niin se että jos kivut ja vuoto ovat kovat.
 
Minulla se lääkäri oli todella tyly ja totes et kyllä tässä näkyy et ainakin olet ollut raskaana.

Minulla ei ollut alkuraskaudessa mitään oireita, joten pelkäsin, et keskenmeno tuli. Lisäksi kaverini, joka tiesi plussasta, kommentti: onko sun lapsi edes terve ku sulla ei ole pahoinvointia, tuntui tossa vaiheessa todella pahalle.

2vk päästä sen lääkärin ilme oli yllättynyt kun sykkeet löytyikin. Sen jälkeen lääkäri totes et kai hänen täytyy onnitella. Minä porasin, aviopuolisolla tippa linssissä kun olimme oikeasti varautuneet keskenmenoon.

Tuntuu et lääkärit helposti tuntuu tuulimunaksi julistaa :sad001 säikäyttää monet turhaan. Toisaalta jos kesken olisi mennyt niin olisin halunnut tietää sen ennen nt-ultraa.

Toivottavasti sinulla on sama kohtalo kuin minulla ja saat oman käärön tuhisemaan ensi keväänä ❤
 
Itse en joutunut syömään mitään lääkkeitä, oli kuulema siisti, luonnollinen km. Kontrollissa siis todettiin, että mitään ylimääräistä materiaalia ei jäänyt.
 
Mä kävin myös varhaisultrassa kovien vatsakipujen takia joskus samoilla viikoilla kuin sinäkin. Ja minulla tosiaan ei näkynyt myöskään alkiota, vain se ruskuaispussi. Mutta silloin lääkäri sanoi että on hyvä asia että näkyy se ruskuaispussi, tuulimunissa tai kohdun ulkoisissa ei kuulemma ole sitä ruskuaispussia ollenkaan. Kuulemma "toiveikas kannattaa olla". Meninköhän viikon vai puolentoista päästä uudestaan jossa sitten näkyikin alkio ja lähdin lääkäristä onnittelujen kera. Tosin laskettu aika mulla siirtyi kahdella viikolla eteenpäin ja rakenneultrassakin se on edelleen pitänyt paikkansa. En tiedä paljon sinulla on ollut eroa noissa lääkärikäynneissä ja onko tämä nyt enää aiheellinen, mutta ajattelinpahan kommentoida :) Tsemppiä :Heartred!
 
Mulla aikanaan oli kanssa tuulimuna tai siksi ne sen totesivat. Ja kyllä oli ruskuaispussi; patologin kirjauksessa luki että iso saalis, se pussi oli muistaakseni1,5mm kooltaan. Ja just sen ruskaispussi löydön takia kaavittiin. Jälkikontrolliin olisi pitänyt mennä, mut olin niin rikki etten mä mihkää menny. Yhet kuukautiset tuli välissä ja sen jälkee uusi plussa ja esikko syntyki sit siitä :)
 
Anna_ : Kiv kun komentoit, olen niin yksin ollut näiden ajatuksien kanssa. Ero noissa lääkärikäynneissä on siis niin että yksityisellä varhaisultrassa kävin 26.8 ja seuraavana päivänä menin 27.8 lähetteellä yliopistolliseen sairaalaan. Siellä mulle sanottiin että katsotaan tilanne kahden viikon päästä uudelleen. Eli se seuraava ultra on ens Ma eli 9.9. Ultrien välillä on siis kaks viikkoa.

Bettie: Minulle sairaalassa lääkäri sanoi että ruskuaispussin koko olisi silloin ollut noin 2cm.
 
Vai oisko ollu 1,5cm? En enää muista tarkasti, eikä epikriisikään oo enää tallessa.
 
Huomen aamulla on se minun uusinta ultra. Pelottaa niin paljon. Osa minusta niin haluaa uskoa että siellä oiskin elämää ja toinen osa uskoo ja tietää ettei siellä mitään ole. Vaikka kokoajan olen koittanut asennoitua siihen huonoon uutiseen niin se toivo on vaan niin vahvana. Pelottaa kuulla ne uutiset.
 
Tilanne oli pysynyt samana, tuulimuna diagnoosina siis. Sain ohjeet+lääkkeet lääkinnälliseen keskenmenoon. Se siitä. Kiitos kaikille vastanneille.
 
Voimia! Toivottavasti saat uuden plussan pian.
 
Takaisin
Top