Muistankohan enää kenelle piti mitäkin kommentoida
. Taruselle hirmusesti tsemppiä Leevin leikkauksen jälkeiseen elämään. Uskomattomia nuo kipu jutut, kun niihin ei saa kunnolla kipulääkettä. Toisaalta, vauvat tosiaan näyttävät kun sattuu, joten ainakin tietää, milloin sitä sattuu ja milloin ei!
Meillä muuten tuo päivärytmi on vakiintunut aika samanlaiseksi eli: aamulla herätään klo: 8.30 ja siitä sitten aamutoimille ja syömään.
klo: 11 kunnon tankkaus ja ulos nukkumaan 2-3h
klo: 15 kunnon tankkaus ja pienet unet noin klo: 16-17.00
Klo: 18.00 iltatoimet ja yöunille klo: 19.00 (esikoinen menee samaan aikaan)
Ensimmäinen yösyöttä klo: 01.00, toinen klo. 04.00 ja sitten klo: 07.00 aamusyöttö. Näin menty nyt sitten viimeinen kuukausi.
Meillä Aleksi löysi nyt kätensä ja alkoi heti tarttumaan leluihin! Huimaa kehitystä, kun vertaa tuohon esikoiseen. Mitä tulee kehityksen avustamiseen, niin itse en siihen hirveesti usko. Esikoisestä mä itse harrastin hurjasti liikuntaa raskausaikana (sanotaan, että se kehittää vauvan motoriikkaa). Samoin tehtiin vauvajumppaa ym, mutta silti hän on aina ollut hidas oppimaan liikkeitä (kääntymään oppi vasta 7kk:n ikäisenä, kävelemään 1v 5kk) ja voin vakuuttaa, että tällä hetkellä mennään ihan siinä missä muutkin, eli touhua riittää!
Meillä esikoisella on aina ollut kova temperamentti ja hänellä olikin affektikohtauksia (tajuttomuuskohtauksia) 1-2 vuoden ikäisenä. Luultiin jo, että niistä päästiin, mutta tänään hänellä tuli taas tällainen tajuttomuuskohtaus. Valahti lattialle tajuttomana, mutta onneksi meni nopeesti ohi. Mietityttää vain, kun ne oli poissa 1,5 vuotta ja taas alkoi uudestaan.
Meillä mies osallistuu vauvan että esikoisen hoitoon tosi hyvin. Tosin ei ole hirveesti vaihoehtoja, koska mä vaadin omaa aikaa myös ja kun vauvaa syöttää niin toisen on pakko hoidella esikoisen pesut ja nukutukset.
Meillä Aleksi on nukahtanut omaan sänkyyn koko tämän huiman 2kk. En ole edes ajatellut asiaa erikseen. Ollaan vain laitettu väsyneenä omaan sänkyyn ja sinen on nukahtanut.
Tällaista tänne.