Helikobakteeri

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Qwer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Q

Qwer

Vieras
Sain tänään kuulla että verikokeissa näkyi minulla helikobakteeri-tulehdus (vai -infektio?). Käyn vielä huomenna uusissa kokeissa ja lääkäri soittaa kun tulokset tulevat.

Puhelun jälkeen tutkin tuota aihetta lisää ja nyt valtavasti ahdistaa kun luin, että se voi aiheuttaa jopa mahasyöpää :sad001 Pelottaa hirveästi. Ja suututtaa, että jonkun toisen huonon hygienian takia minulla on nyt tuollainen.

Onko kenelläkään muulla ollut? Sekin turhauttaa kun se hoitokuuri on kuulemma aika raju, ja voi olla ettei silloin voi autoa ajaa. Minulla monta kymmentä kilometriä ajettava viitenä päivänä viikossa kun busseja ei kulje. Ja imetänkin vielä, lopettamassa kyllä mutta jonkin aikaa siinä vielä menee.

Pelottaa ja surettaa että tulee/on jo mahasyöpä, sehän on oireeton alussa..

Voimia Qwer, toivottavasti bakteeri ei aiheuta mitään kovin vakavaa. :shy: En ole alan asiantuntija, ḿutta veikkaisin että jos nopeasti huomataan ja hoidetaan ei syöpää ehdi tulla. Enemmänkin veikkaisin että se on mahdollista jos tulehdus on pitkään.

Itseltä on kerran tuo testattu/katsottu mahalaukun tähystyksen yhteydessä, ei onneksi ollut kyseistä bakteeria! Meillä suvussa todella paljon ollut tuota bakteeria ja maha/suolistosyöpiä ylipäätäänkin ja itseä kans pelottaa, että varmasti osuu joskus kohdalle.. Mutta sehän ei todellakaan tarkoita mitään mahasyöpää, vain että riski siihen kasvaa 25% tai jotain sitä luokkaa.. Itse pelkään tuossa eniten sitä häätökuuria, kun se antibioottipläjäys sisältää just niitä lääkeaineita, joille oon pahasti allerginen :sad001

Voimia Qwer, toivottavasti bakteeri ei aiheuta mitään kovin vakavaa. :shy: En ole alan asiantuntija, ḿutta veikkaisin että jos nopeasti huomataan ja hoidetaan ei syöpää ehdi tulla. Enemmänkin veikkaisin että se on mahdollista jos tulehdus on pitkään.

Tuo saadaan yleensä lapsena ja se voi hiljalleen muuttaa vatsalaukun sellaiseksi että sinne helpommin mahasyöpä voi kehittyä. Eli nopeasti ei ole huomattu :/

Nyt on tulokset saatu ja lääkkeet myös, huh. Tänään aloitan. Vähän jännittää minkälaisia haittavaikutuksia tulee vaikka joillekin ei kuulemma tule mitään. Pääasia ettei enää tarvitse odottaa ja pelätä vaan nyt päästään jo itse hoitoon! Ja tajusin jotenkin vasta nyt, että tämä helikobakteerin häätöhän voi lopettaa ne vuosia jatkuneet vatsakivut. Syy miksi alunperin hakeuduin lääkärille :joyful: Olin vain unohtanut sen koko vatsakipujen syyn selvittelyn kun tuo bakteeri sai minut niin tolaltani. Kyllä se tästä!

Varmasti helpottavaa, kun tuli tieto. :) Tsemppiä lääkitykseen, toivottavasti ei tule pahoja oireita. Onko siis syövän mahdollisuus suljettu myös jo pois?

Takaisin