Heinäkuun höpinät

Onko kaikki salaisella puolella??

Hei, mitä kokemuksia teillä on kaupungista maalle muutosta? Sellaista tällä hetkellä haaveillaan.

Toivoisin ehkä näin kaupunkilaisena, että suht läheltä löytyisi uimahalli, kirjasto, koulut lapsille ja ainakin terveyskeskus. Onko ihan mahdoton lista?

Mikä voisi olla hyvä etäisyys? 3km? 6km? 10km?
 
Onko kaikki salaisella puolella??

Hei, mitä kokemuksia teillä on kaupungista maalle muutosta? Sellaista tällä hetkellä haaveillaan.

Toivoisin ehkä näin kaupunkilaisena, että suht läheltä löytyisi uimahalli, kirjasto, koulut lapsille ja ainakin terveyskeskus. Onko ihan mahdoton lista?

Mikä voisi olla hyvä etäisyys? 3km? 6km? 10km?

Oletteko ennen asunut maalla?
Mä olen kasvanut maalla, täysi-ikäistyessä muutin kaupunkiin ja nyt 22 vuotiaana ostin miehen kanssa talon maalta ja täällä ollaan nyt viikon päivät ehditty asua. 10km keskustaan, joka kummankin mielestä sopiva matka. Asfalttitietä lähes koko matka, hiekkatietä alle 500m. Autolla tuon hurauttaa kymmenessä minuutissa. Nuorempana keskustaan oli matkaa 30km, joten tuo 10km ei tunnu pitkältä. Maalla asuminen eroaa kaupungissa asumisesta paljonkin, ja on oltava valmis tekemään esim pihatöitä paljon enemmän kuin kaupungissa. Me kumpikin haluttiin maalle rauhaan, ja kun hevosiakin on niin ne saadaan omaan pihaan. Lähin naapuri on kilometrin päässä, joten saa tosiaan olla kaikessa rauhassa täällä ja koirat saa olla pihassa huoletta vapaana.

Ja sekin että miten kukakin määrittää sen mitä on maalla asuminen. Toisille se tarkoittaa vanhaa maatilaa kauempana keskustasta (kuten meille), toisten mielestä maalla ollaan heti kun poistutaan taajamasta.
 
En ole ennen asunut maalla. Sen takia noi etäisyydet mietityttää.

Esim. en haluaisi, että lapset joutuvat joka päivä tunnin suuntaansa istumaan koulubussissa. Oma tuleva työpaikka/työmatka mietityttää myös. Olisi kiva jos ei joka kerta tarvitse autoa kun pihasta lähtee (aina en voi ajaa esim. migreenin takia), mutta jos naapurin ikkunasta näkee sisään niin ärsyttää. Mies myös haluaa rauhaa, että voisi iltaisin rauhassa työskennellä jos tahtoo (kolvata, hitsata, silloin tällöin paukuttaa vasara tai sahata) ilman, että naapurit valittaa joka kerta. Vaikea lista, tiedän... :happy7

Ja juuri tuo, että haluaisin kirjastoon lasten kanssa, uimaan/harrastuksiin, kahville ja ravintolaan jos mieli tekee.

Ollaan Helsingissä asuttu lähiössä pitkään ja todella harvoin käydään keskustassa. Eli ei mitään 5 tähden ravintoloita kaivata. Paikallinen "rosso" ajaa kyllä asiansa :dance008
 
No niin... istutaan sokerirasituksessa. Yök! Vielä koko 2h jäljellä. En halua tätä enää ikinä. Huono olo.
 
Tänään oli sokerirasitus ja hyi että! Onneksi ei pitäisi usein tuohon joutua... litku maistui Grandin vadelmamehujäältä, johon oli livahtanut 3-kertainen määrä sokeria. Janotti ja ällötti odotusajan, mutta yllättävän hyvin se meni kun oli sit eväät mukana heti syötävissä kun viimeinen näyte otettu. Nyt vaan odotteleen tuloksia.
 
Peukut pystyssä! Ei siihen enää joudu jos viikoilla 24-28 käy. Ellei sitten uudessa raskaudessa :)

Mä olen niin iloinen, ettei tartte enää näillä näkymin mennä! Ei se mukavaa ollut.
 
Peukut pystyssä! Ei siihen enää joudu jos viikoilla 24-28 käy. Ellei sitten uudessa raskaudessa :)

Mä olen niin iloinen, ettei tartte enää näillä näkymin mennä! Ei se mukavaa ollut.

Ikävä pilata ilo mut voi siihen joutua vielä tänki raskauden aikana vaikka selviäis puhtain tuloksin nyt 24-28 viikoilla.

Kävin ite toisessa raskaudessani rv 36-37 rasituksessa ku oli pissassa sokerit plussalla. :bag:
 
Takaisin
Top