Heinäkuun höpinät

Lacrima85

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Huhtimammat 2018
Ehtii tässä nyt muutaman päivän höpisemään tämänkin kuun puolella :)

On jotenkin tosi jännä olo, toisaalta on niin riemuissaan plussasta että haluais kuuluttaa koko maailmalle, toisaalta hirvittää miten kaikki muuttuu taas ja miten pärjätään jne.

Onneks mies on sellainen tukipylväs joka saa jalat takaisin maanpinnalle kun lähtee hermoilu käsistä ja vakuuttaa että kaikki on ja menee hyvin :)

Millasia fiiliksiä teillä muilla?
 
Aika samoja fiiliksiä täälläkin. Ja se ajatus, että taasko tää alkaa alusta. Taasko mun täytyy vahtia kaikkia syömisiä ja juomisia. Taasko täytyy odottaa koska masu kasvaa, koska kuulee sydänäänet, koska pääsee ultraan, koska liikkeet tuntuu.... Raskaana on kiva olla, mut on se kivempaa silti saada se vauva syliin. Synnytystä ei tarvii onneks pelätä, ku esikoinen tuli maailmaan niin kivuttomasti ja helposti. Tällä kertaa oon kyllä viisaampi ja käyn seulonnoissa. Esikoinen sai vakuutuksen vasta syntymän jälkeen.
 
Toi syömisjuttu itelläki kävi mielessä, oli tarkotus tässä kesän aikana käydä piknik-risteilyllä syömässä kaikkia ihania katkarapuja, graavilohia, yms. mut nyt se taitaa ainakin multa jäädä väliin, ei oo kiva kattoo ku muut syö herkkuja :arghh:
 
Täällä huonosti nukuttu yö. Kummallista, yleensä nukkuvat sen 12h putkeen mutta nyt kun äiti äly väsynyt niin nyt tehdään kaikki temput. :banghead:
Jos kaikki menee hyvin meillä tulee olemaan se 3kpl alle 3 vuotiasta. Tiedän jo nyt että ei tule olemaan helppoa, mutta halusimme lapsemme pienellä ikäerolla ja ainakin toistaiseksi lapsilukumme on tässä. :sad001

Tuleekohan kaipuu iltatähdestä. :dummy1:
 
Täällä huonosti nukuttu yö. Kummallista, yleensä nukkuvat sen 12h putkeen mutta nyt kun äiti äly väsynyt niin nyt tehdään kaikki temput. :banghead:
Jos kaikki menee hyvin meillä tulee olemaan se 3kpl alle 3 vuotiasta. Tiedän jo nyt että ei tule olemaan helppoa, mutta halusimme lapsemme pienellä ikäerolla ja ainakin toistaiseksi lapsilukumme on tässä. :sad001

Tuleekohan kaipuu iltatähdestä. :dummy1:

Ollaan samaa kans mietitty että jos "tekis kaikki putkeen", mut mahtaako jaksaminen riittää tämän toisen jälkeen..
 
Täällä myös! Neljä haaveissa ja kaikki putkeen:grin Nyt siis toka tulossa...mä olen 30 ku tää syntyy ja mies täyttää viikko la:n jälkee 42, joten meillä ei enää aikaa jahkailla ja miettiä :) Mä päätin jo esikoista odottaessa, etten enää käytä hormonaalista ehkäisyä ja neljännen jälkee laitan piuhat poikki:rolleyes:
 
Meillä on neljäs tulossa, mulla ikää pian 27v. Edellisestä on tosin pian jo 5 vuotta, joten kaikki tuntuu taas ihan uudelta :hungry: Mulle teki ihan hyvää tää vähän pitempi tauko kolmannen ja neljännen välissä:angelic:

Varasin tänään jo alkuraskauden ultran, se on viikoilla 7+4. Nyt on 4+2. Päivällä ajattelin soittaa neuvolaankin, lähinnä sen takia että mulla on kilpirauhaslääkitys jota pitänee säätää, arvot oli perjantaina kontrollissa huonontuneet ja muutenkin raskaus taitaa nostaa tyroksiinin tarvetta...
 
Mä soittelin kanssa jo neuvolaan, just kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Sain ajan kivasti perätysten pikkuneidin 8kk-neuvolan kanssa :)

Toi varhaisultra kyllä kiinnostais, mut taitaa meillä kyllä jäädä väliin, pakko koittaa saada hiukan rahaa säästöön siks ajaks ku oon hoitovapaalla.
 
Mulla on myös kilpparin vajaatoiminta lääkityksellä, neuvolan ohjeena oli nostaa heti annosta 25 mcg / päivä, varmistin asian myös tutulta gynekologilta. Vähän hurjalra tuntui tuo nosto kun reagoin herkästi lääkemuutoksiin mutta eipä tuntunutkaan juuri missään, eli ilmeisesti tarpeeseen tuli.
 
Mulla on myös kilpparin vajaatoiminta lääkityksellä, neuvolan ohjeena oli nostaa heti annosta 25 mcg / päivä, varmistin asian myös tutulta gynekologilta. Vähän hurjalra tuntui tuo nosto kun reagoin herkästi lääkemuutoksiin mutta eipä tuntunutkaan juuri missään, eli ilmeisesti tarpeeseen tuli.

Muistaakseni mulla nostettiin saman verran esikoisesta, ei kyllä tuntunut missään, mutta sillä pärjättiin loppuun asti :)
 
Onpas meitä monta vajista :cool: Mullakin nousi sen 25 nyt, katotaan riittääkö. Onneksi raskausaikana kontrolloidaan usein arvoja. Oon toki lievästi huolissani jo siitä ettei tän hetkinen vähän liian korkea arvo (3.3 TSH) aiheuttais mitään ikävää. Mut ainahan sitä jostain pitää murehtia!
 
Täälläkin kilpirauhasen vajaatoiminta! Kylläpäs meitä onkin monta! Mulla nostettiin just kesäkuussa aika reippaasti annosta ja ylihuomenna pitäis mennä kontrolliin. Saa nähdä mitä lääkäri meinaa että nostetaanko vieläkin lisää nyt sitten. Ilmeisesti oli hyvä nosto kun heti tuli plussailtua [emoji1] jännä nähdä millaiset arvot on tällä hetkellä.
 
Mulla oli keväällä vielä arvot ihan hyvät, perjantaiksi varasin labran, maanantaina vois sitte soitella neuvolaan ja kysyä tuloksia ja kysellä millä annostuksella mentäis.
 
Mitenkäs tuo listaus pitäis tehdä nyt kun alkaa olla jo hyvin porukkaa? Tekeekö yp sen vai voiko kuka vaan tehdä ja sitten yp kiinnittää tuonne ylös?
 
Kuka vaan voi aloittaa listauksen ja joku ylläpidosta kiinnittää sen ylös. :)
 
Minäkin nyt uskaltaudun ilmoittautua tänne. Huomenna alkaa rv 6. Mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta. Nostettiin heti lääkitystä, mutta tänään kokeissa t4v 19, joten annostukseksi nyt 1 tbl joka toinen päivä ja joka toinen päivä 1 1/2 tbl.
Ennen raskautta 1 tbl päivässä.

Varasin perhe arteen ajan 21.8 rv 7+4 alkuraskauden ultraan, jonka tekee kätilö. Helsingissä hinta 85e ja Lahdessa 75e.
 
Minäkin nyt uskaltaudun ilmoittautua tänne. Huomenna alkaa rv 6. Mullakin kilpirauhasen vajaatoiminta. Nostettiin heti lääkitystä, mutta tänään kokeissa t4v 19, joten annostukseksi nyt 1 tbl joka toinen päivä ja joka toinen päivä 1 1/2 tbl.
Ennen raskautta 1 tbl päivässä.

Varasin perhe arteen ajan 21.8 rv 7+4 alkuraskauden ultraan, jonka tekee kätilö. Helsingissä hinta 85e ja Lahdessa 75e.

Onpa edullinen! Turussa paljon kalliimpaa :sad001
 
Takaisin
Top