Hcg nousu

Mammamaalta

Jostain jotain jo tietävä
Joulukuiset 2023
Mahtaakohan tarkoittaa tuulimunaa tai keskeytynyttä raskautta.
Pari päivää sitten kävin mittauttaa hcg se oli reilu 20000 tänään kävin uudelleen ja luku ei ollut tuplaantunut vaan oli reilu 31000..
Viikkoja en tiedä pääsen ultraan vasta ensviikolla.
Taustana mulla ollut reilu vuoden todella sekava kierto josta ei voida siis laskeskella suuntaan eikä toiseen mitään.. Mutta arvioin Viikkoja olevan n. 6-7..

Tsemppiä epätietoiseen tilanteeseen. ❤️ Kommentoiko kukaan neuvolasta tai muusta terveydenhuollon henkilökunnasta noita arvoja mitenkään?

Mun tuulimunassa HCG arvot oli tosi paljo pienemmät kuin noi sun, mutta en tiiä miten tyypillistä se on. Siis mulla ei varmaan ees tuhansiin kerenny nousta. Siinä kohtaa kun vuoto oli jo alkanut, oli arvokin enää jotain 120 tms.

Jossain kohtaa raskauttahan hcg ei enää tuplaannu samaa vauhtia. En tosin valitettavasti tiedä missä kohtaa raskautta se alkaa hidastua. Yritin nopeesti googlata, mutta en helposti vastausta. Kuitenkin kauheesti tsemppiä ootteluun ja toivotaan että kaikki on hyvin ❤️

Olet vahvasti raskaana. Kuulostaa aivan normaalille raskaudelle eikä tuulimunalle taikka keskeytyneelle. 6000miu/ml jälkeen hcg ei enää tuplaannu, vaan vie jopa 4 päivää. Ja muutenkin mitä pidemmälle menee sitä hitaampaa nousu ja lopulta alkaa laskea synnytyksen lähennettyä. Kuulostaa että olisit paljon pidemmällä, 8-9 viikkoa. varhaisultraan pääset varmasti, kerran raskauden kestosta ei ole tietoa.

Tässä yksi sivu mistä näkee noita tuplaantumisaikoja eri hCG arvoilla, tässä suoraan noille sun arvoille:

Jos sun verikokeet oli esim kahden päivän välein, niin toi olis täysin normaali. Mut voit esim koittaa laskea sen sun tuplaantumisajan tällä laskurilla:

Mut tosiaan, noin isoilla arvoilla ei tuplaannu arvot enää kahden päivän välein, eli sitä ei tarvi huolia!

Noniin hyvä et tuli tietäjiä. Aattelin kans et on jo nii isot HCG arvot et tuskin enää tuplaantuu samaa tahtia, mut en löytänyt mistään nopeesti vastausta. Hyvä et tulitte heti apuun ☺️

HCG:n nousu tosiaan hidastuu raskauden edetessä, mutta en itse ole saanut vastausta sille, mikä on normaalia hidastumista. Joissakin lähteissä on mainittu rv6 alkaen, joissakin että kun HCG menee yli 6000.

Mä kävin edellisessä raskaudessa HCG seurannassa rv 5-6, koska edellinen raskaus oli päättyi keskenmenoon. Ensimmäisellä mittauksella tuplaantumisvauhti oli 1.9 päivää, sen jälkeen jokaisella kerralla vauhti hidastui: 2.2 päivää, 3.3, 4.4 päivää. Oman lääkärin mukaan kaikki oli hyvin, mutta lopulta raskaus päättyi rv10 keskeytyneeseen keskenmenoon (8+6). En vaan vieläkään tiedä, oliko toi HCG nousun hidastuminen ”oire” vai aivan normaalia. Meillä on toukokuun lopussa aika lapsettomuuslääkärille, toivon että sieltä sais vastauksen tähänkin kysymykseen.

Tsemppiä ultran odotukseen, jännittää varmasti, toivotaan että kaikki on hyvin (ja siis aivan mahdollista että onkin)!

Mulla on 5 lasta entuudestaan, mut hcg arvoista ei oikein mitään tietoa😅
Mulla on 2 tuulimuna raskautta takana mut niiden aikaisista arvoista ei tietoa. ku. raskaudessa hcg ei noussu ku vajaa 2000 kunnes lähti laskusuuntaan.
Tosiaan en saanut tälle viikkoa vielä aikaa neuvolaan laittoi vaan lähetteet puhelimen välityksellä labraan. Ensviikolla sit katsotaan ultralla tilanne.
Omakannasta oon ite kurannu vaan nuo arvot ja lukenu et pitäs tuplaantua parissa päivässä.

Takaisin