Hcg kokemuksia alkuraskaus

Niiskutin2016

Satasella mukana keskusteluissa
Kaipailisin muiden kokemuksia hcg arvoista alkuraskaudessa. Tiedän, nämä on yksilöllisiä mutta.

Itse rajujen raskaus oireiden (mm raju huimaus, pahoinvointi, väsymys ym) minut passitettiin ultraan ja verikokeisiin jos raskaus olisikin oletettua pidemmällä.
Oletettu hedelmöitys syyskuun alussa (2-3pv)
Ultrassa ei alkiota löytynyt. Lääkäri sanoi että tuulimuna tai todella tuo varhainen raskaus.
Laittoi verikokeisiin hcg mittauksiin.
P-hcg olikin sitten yli 40000 ja nyt on niin suuri paniikki päällä että miten noin korkea
Viikkoja siis joko n 6 tai 8

Olen netin selaillut läpi ja monilla vain ollut tuhansia hcg arvo. Lääkärini on ensiviikolla jolloin uusinta ultra joten kaipailisin kokemuksia muilta

Onpas erikoinen tilanne sulla. Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa. Onneksi sulla on ens viikolla jo uus lääkärikäynti niin selviää missä mennään. Näkyikö siellä kohdussa siis mitään raskauteen viittaavaa?

Tässä raskaudessa mulla on mitattu viimeisin Hcg-arvo rv 5+3 jolloin se oli 6626. Eli varmaan samaa luokkaa vois olla ollu ku toi sun 40 000 n. rv 6 jos ajatellaan että tuo arvo tuplaantuu noin 1,5 vrk välein. Siinä mielessä vois kuvitella että toi sun arvo olis ok noille viikoille.

Etsiskelin tietoa hcg-arvoista ja löysin tämän artikkelimme. Sen mukaan rv 6 voi olla jo noinkin korkea arvo, vaikka se hurjalta arvolta kuulostaakin. :) Toivottavasti kaikki on hyvin ja tällä viikolla löytyy kohdusta alkio!

En halua pelotella, mutta minulla oli pari vuotta sitten vastaava kokemus. Kävin yksityisellä varhaisultrassa eikä kohdussa näkynyt mitään. Sitten pääsin kunnalliselle verikokeisiin ja hcg oli 37000. Erikoislääkäri ultrasi ja löysi toisesta munanjohtimesta sen alkion. Mitään kohdunulkoiseen viittaavia kipuja minulla ei ollut, mutta raskaus oli päässyt niin pitkälle (rv 7+) että munanjohdin oli ehtinyt vaurioitua ja jouduttiin sitten kokonaan poistamaan. Toivottavasti sinun kohdallasi kyse ei ole tästä, halusin vaan tuoda tällaisenkin vaihtoehdon esille.

Takaisin