HCG-BV arvo todella korkealla!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

maria_

Silmät suurina ihmettelijä
Apua! Kävin rv 9+4 verikokeilla, jossa tutkittiin mm. S-PAPPA ja S-HCG-BV arvot. Tuo viimeiseksi mainittu hcg-bv oli mulla 179gm/l !! 😧 Eli aivan hurjan korkea, jos oikein olen ymmärtänyt. Löysin viitearvotaulukkoja, joissa puhuttiin normaalin arvon olevan jotakin 70-80 luokkaa.

S-PAPPA oli mulla 680ug/l, eli näillä viikoilla kaiketi ihan normaali ja viitearvoissa.

Mitä tuo korkea hcg-bv voi tarkoittaa? Riskiä dowin syndroomaanko?

Nt-ultra vasta kahden viikon päästä.

Jos oot tosi huolissaan niin soita neuvolaan. Sieltä osataan varmasti antaa tietoa. Tsemppiä ultran ootteluun. ❤️

Noita arvoja on kai aika riski alkaa ite tulkitsee. Oon ymmärtäny niin et ne on enemmi koko asian summa, ku yhden arvon tulkintaa vaa. En osaa valitettavasti sanoo mitää noihin sun arvoihin. Kävin kuitenkin kurkistaa omat tietoni tuosta taaperon raskaudesta.

S -hCGBV/D = 49.7 ug/l_
S-PAPPA = 1991.8 mU/L_

Apua! Kävin rv 9+4 verikokeilla, jossa tutkittiin mm. S-PAPPA ja S-HCG-BV arvot. Tuo viimeiseksi mainittu hcg-bv oli mulla 179gm/l !! 😧 Eli aivan hurjan korkea, jos oikein olen ymmärtänyt. Löysin viitearvotaulukkoja, joissa puhuttiin normaalin arvon olevan jotakin 70-80 luokkaa.

S-PAPPA oli mulla 680ug/l, eli näillä viikoilla kaiketi ihan normaali ja viitearvoissa.

Mitä tuo korkea hcg-bv voi tarkoittaa? Riskiä dowin syndroomaanko?

Nt-ultra vasta kahden viikon päästä.
Downin syndroomassa hcg on korkea ja papp-a matala. Sinulla papp-a ei ole matala, joten ei tarvitse kantaa huolta.

Seulonnoissa tarvitaan kuitenkin myös ne ultrassa kerätyt tiedot, joten vaikka verikoearvot olisivat hyvät, voi ultrassa löytyä jotain muutakin, joka nostaa riskilukuja, mutta se on sen ajan murhe. Mutta verikoetuloksesi yksin eivät anna syytä epäillä mitään ongelmia.

Jos soittelet polille, he eivät suostu noita arvoja mitenkään kommentoimaan, koska eipä niistä saa juuri mitään irti ilman NT-ultraa. Eivät polilla muutenkaan vaikuta tykkäävän siitä, että noista arvoista kysellään ennen NT-ultraa,

Muokattu viimeksi:
Kiitos vastauksista ja tsempistä ❤️ Neuvolaan soittelinkin jo hätäpäissäni, sanoivat vähän samaa että ei oikein yksittäisen arvon tulkinnalla/tiedolla tee mitään. Sanoi, että polille voi kuulemma soitella, mutta vähän samaa uumoili etteivät ne siellä ota mitään kantaa ennen ultraa.

Minulla ikä alkaa varmaan antaa jotain riskilukuja, kun täytän tänä vuonna 35v. joten siksi tuo korkea hcg-bv pelästytti tosi pahoin.

Googlettamalla ei kyllä saa kuin järkyttävän paniikin aikaiseksi. Mielelläni kuulisin silti vielä kokemuksia muiltakin joilla tuo arvo ollut korkealla.

Takaisin