Haukuttiin mursuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alkuperäinen aloittaja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
A

alkuperäinen aloittaja

Vieras
Otsikossahan se jo tuli ilmi. Olen vaikeasti ylipainoinen nainen Itä-Suomesta. Mitat ovat 163cm ja kiloja 125kg. Joo joo, tiedän olevani sairaalloisesti ylipainoinen, siitä ei tässä ketjussa tarvitse jankuttaa. Varmaan jonkun mielestä kävelen vaappuen ja olen muutenkin höllyväisen oloinen. Itse omissa nahoissani kuitenkin tunnen oloni ihan hyväksi. Omasta mielestäni olen myös tyylikäs, omalle iälleni sopivasti. Ongelmani on peba ja reidet joten pukeudun tummiin alaosiin, ehkä hieman romanttisen hörsyläisiin yläosiin ja meikkini on aina moitteeton. Käytän koruja mielestäni hyvällä maulla ja vaatteisiin sopivasti.

Siltikin, jäin suu auki kun eräänä päivänä olin kävelemässä kauppakeskukseen ja muutamat amispojat olivat lähdössä autolla parkkikselta kaljatölkit kolisten ja kuulin auton oven ikkunasta jonkun puhuvan "mursusta". Katsoin autoa kohti ja heti alkoi raikuva naurun remakka. Tuntui tosi pahalta.

Olen toki ylipainoinen mutta mielestäni silti aika tyylikäs ja kivan näköinen nainen.

Haluaisin vaan tietää tulevaisuutta varten mitä helkattia voisin sanoa noille idiooteille takaisin jotta saisin kerralla luun kurkkuun. Mieleeni ei tullut siinä tilanteessa mitään ja nyt kun ajattelen jälkeen päin, tajuan, että häpeän ylipainoani niin paljon etten edes osaa ajatella mitään nasevaa sanottavaa myöhemminkään. Tiedän kuitenkin järjellä, että heillä ei ollut oikeutta kohdella minua niin. Tai ylipäätään ketään ihmistä.

Olisiko palstalaisilla mitään hyviä sanoja mitä voisin minä tai joku muu joka on kokenut vastaa käytää myöhemmin jos vastaavaa sattuu?

Ei kannata välittää siitä mitä muut ajattelee. Kun itselläs on hyvä olla sellaisena kuin olet, niin ei kannata muiden antaa alentaa itseäs välittämällä siitä mitä ne sanoo.. Niiden tarkotus on vaan laskee sun itsetuntoo, mutta kannattaa näyttää et oot vahva ja ne ei voi sua alentaa..nehän vaan innostuu jos vajoot niiden tasolle, mut enemmän niitä saat loukattua olemalla reagoimatta mitenkää. Kun vielä kuulet jonku haukkuvan, niin hymyile vaikka ja sano itselles että olet kaunis sellaisena kuin olet. :)

Kiitos vastauksistanne! Todellakaan itsetuntoni ei ole mikään kovin hyvä. Tiedän itse järjellä olevani aivan yhtä hyvä ihminen kuin kuka tahansa muukin mutta mieleni sanoo toista, valitettavasti.

Kysymykseen miksi tunnen oloni niin kurjaksi pahojen kommenttien jälkeen vaikka tiedän itse pukeutuvani tyylikkäästi yms. johtunee siitäkin, että julkisella paikalla haukutuksi tulemisessa on aina myöskin se julkisen nöyryytyksen aspekti. Kun julkisella paikalla haukutaan niin aina on ihmisiä katsomassa ja kuulemassa ja kun ei osaa puolustautua tai ei halua lähteä riitaan mukaan niin... en tiedä. Jotenkin se tekee asiasta kahta pahempaa.

Itse olisin todennäköisesti tokaissut, että "saatan olla lihava, mutta sinä olet tyhmä ja minä voin laihduttaa". Vaikka ehkä tämä naseva napautus ei olisi auennut tälläistä intellektuellisuuden tasoa omaavalle amispojulle. Kuule pää pystyyn ja muista, että ne samat pojat (ja tän tyyppiset ihmiset muutenkin) tuppaavat omaamaan itsr huonon itsetunnon, jota pyrkivät piilottamaan muiden pilkkaamisen taakse.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Miten olis jotain Mukavaa päivää teillekin mussukat- tyylistä, mikä osoittaa ettei sinua lapsellinen rehvastelu niin vaan nolaa ja ettet ota moisia horinoita turhan vakavasti :)

Heippa! Itsekin olen ylipainoinen, 170cm ja 110kg tällä hetkellä. Raskauden jälkeen on vielä 8kg "ylimääräistä" mutta noin 100 kilonen olen ollut jo pitkään. Ja ikunen "nyt loppuu herkut/alkaa liikunta/ onnistun laihdutuksessa" projekti koko ajan menossa. Olen jo nuoresta asti ollut isompi, pulska, pyöreä, "se porukan paksukainen" ja pahin kokemus oli teininä, kun odotin kaverin kanssa bussia, niin ohitsemme hölkkäsi lenkillä oleva mies joka kohdallani kovaan ääneen sanoi "herran jestas miten lihana tyttö! Siis katsokaa tuota! Hyi miten lihava!" yms. Se oli oikeesti todella järkyttävä ja nöyryyttävä kokemus. Kyseessä oli todellakin aikuinen mies!
Tuon kokemuksen lisäksi en kuitenkaan hirveästi ole joutunut pilkatuksi mitä kyllä ihmettelen. Silti välillä mietin, mitä sanoisin jos minua haukuttaisiin julkisesti.
Olen miettinyt seuraavia
"Mä voin sentään laihduttaa mutta sä et voi sun rumalle naamalle mitään"
"ei mun lihavuus sun ongelma ole"
"onpahan enemmän rakastettavaa" yms.
kuitenkin lopulta olen tullut siihen tulokseen että vaikka olenkin lihava, niin silti olen terve, minulla on ihana mies jonka kanssa menin kesällä naimisiin, meillä on suloinen melkein puolivuotias tytär, ihana koira, rivitaloasunto, olen töissä unelma-ammatissani ja ihan huippupaikassa. Voisi sanoa että olen todella onnellinen ja elämässäni on kaikki hyvin! (vaikka kyllä minä aion vielä nämä kilot karistaa!) Joten varmasti tällä haukkuvalla henkilöllä on asiat paljon huonommin... En tiedä onko tästä tekstistä mitään iloa, mutta omaa oloani se helpotti. :D

Mullakin on valitettavasti liikaa ylipainoa mutta yllättävän vähän olen saanut kuulla siitä. Mun mielestä kenelläkään ei oo oikeutta nimitellä tai arvostella ihmistä ulkonäön takia oli se sitten millainen tahansa. Arvostelija osoittaa oman tyhmyytensä. Ei me kaikki voida olla samanlaisia.

Takaisin