Hassu ilmiö - muistamattomuus/kömpelyys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kinsi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kinsi

Oman äänensä löytänyt
Vauva odotus kirjanen ( joka saatiin neuvolasta ) kohdassa vk 30 Isälle.
"Hassu ilmiö voi alkaa vaivata rakastasi. Hänestä tulee uskomattoman huonomuistinen... jne...

Onko teitä muita lakanut jo vaivata muistamattomuus/kömpelyys =)

Itseäni on todellakin alkanut vaivata kummatkin ja olen aivan ihmeissäni tekemisistäni.
Olen esimerkiksi:
-Tiputtanut kahtena peräkkäisenä aamuna kännykkäni lattialle, niin että näyttö halkesi.
-Olen meinannut mennä väärään junaan
-Ostanut väärän kokoisia vaatteita ja koruja, joita olen sitten joutunut käymään vaihtamassa...
-Ollut paikassa ja luullut olevani toisessa
-Unohdellut töissä asioita joita teen päivittäin
-Meinannut pissata kaksi kertaa pikkuhousut päällä. ( olen siis jo istunut pöntöllä ja huomannut et hei mullahan on vielä alkkarit jalassa)
-Kadottanut mieheni lääkepurkin
-yms...

Mitään näistä en ole koskaan tehnyt aikaisemmin, koska olen tooosi tarkka aina asioista.

=)

Muutenkin onnistun aina hajottamaan jotain, mutta nyt tää käy jo ihan humoristiseksi, kun ei vaan tavarat pysy kädessä. Koko ajan tiputtelen jotain lattialle ja sitten niitä saa poimia (ei tee gutaa). Huoh. Ja siis toi Kinsin mainitsema vessajuttu kävi mullekin kerran...onneksi jäi tosiaan meinaamisen asteelle [:D]

Itselläni on ollut aina hyvä muisti, ja jos ei oma kapasiteetti ole riittänyt, niin olen kirjannut muistettavat asiat ylös. Pari päivää sitten mies sanoi, että alkaa olla jo vähän huolissaan pian tän mun muistamisen kanssa.

1. Kauppalistassa oli viisi asiaa, joista unohdin neljä.
2. Menin yläkertaan hakemaan silmälaseja, palasin tyhjin käsin alakertaan muistelemaan, mikä unohtui. Ei muuta kuin yläkertaan takaisin ja alakerrassa muistin, että jotain kai piti hakea. Ei muuta kuin kolmannen kerran yläkertaan.
3. Eilen lähdin hakemaan varastosta itselleni talvikenkiä.. vein varastoon pyörän, ja puutarhakalusteiden istuin pehmusteita.. hmm.. varastossa meinasi tulla itku, kun en enää muistanutkaan minkä takia sinne menin[;)]
4. Meen suihkuun pesemään hiuksia, hinkkaan varpaan välejä saippualla ja mietin kuinka tyhmää oli sen takia tulla suihkuun[&o]

jne. jne. jne.

Pahinta tässä on se, että muistan aina pari minuuttia ennen mitä pitää tehdä/sanoa/jättää sanomatta/jättää tekemättä jne, mutta se ei ole kuin *naps* ja kaikki unohtuu.

Ja sitten se, ettei tällaisen vatsan kanssa ole tottunut kulkemaan, edelleenkin yritän ängetä töissä ahtaista raoista ja törmäilen vatsallani ihmisiin ja hyllyihin. Ja sitten jurppii oma kömpelyys. Kaukosäädin on paikattu jeesusteipillä (ja suurimman osan ajasta se on minulta hukassa). Mikään ei pysy hyppysissä, koska kädessä oleva tavara unohtuu heti kun ajattelee jotain muuta.. Minä en tahdo päästä miehen autosta ulos, koska siinä on niin onnettoman matalat istuimet.

Mutta onhan tämä ihanaa aikaa - jos tästä vain jotain jää mieleen..

Mulla on kans ongelmana toi ahtaasta välistä änkeäminen. Tosi noloa sitte mahalla sohia ihmisiä.. ei oo helppoo, mut onneks lähinnä sitten vaan naureskelen ittelleni :D

No siis enemmän kuin tuttua!!!!

- Olen sähköpostitse sopinut tapaamisen tiistaille, mutta merkinnyt saman tien kalenteriin sen keskiviikolle..ja siis mennyt paikalle ke.
- Pudotan enemmän tavaroita kuin laki sallii, ja siis myös siksi kun yritän änkeä pienessä asunnossamme liian ahtaista raoista.
- Menen kauppaan listan kanssa tai ilman, en muista puoliakaan tai tuon vääriä asioita.
- Pyykit jäävät koneeseen märkinä/narulle kuivina...Jälkimmäinen ei niin hirveästi haittaa...
- Ajatus katkeaa kesken lauseen
- Elokuvaa katsoessa/kirjaa/lehteä lukiessa tajuaa yhtäkkiä ettei ole seurannut enää vähään aikaan, mitä tapahtuu (tenttiin lukiessa erittäin haitallista...!)
- Olen pukenut pikkuhousut tai sukat nurinpäin päälle useamman kerran
- Myöhästyn koko ajan tapaamisista, busseista jne, (erittäin epätyypillistä minulle, siis erittäin, olen yleensä enemmän kuin ajoissa, joudun useimmiten jopa odottamaan itse)
- Unohdan lähettää viestin tai soittaa takaisin
- .....

Kyllä näistä hyvät naurut saa [:D]

Kahvinkeittimen veden voi laittaa pannuosaan ja laittaa päälle. Tai unohtaa laittaa purut suodattimeen. Myös vedenkeittimen voi täyttää ja jättää laittamatta päälle.
Pikkuhousut on täälläkin ollu monet kerrat väärinpäin.
Sauna käydään napsauttamassa lämpenemään, mutta unohdetaan ovi auki..
Kadotetaan auto, ei muista kolmen tunnin jälkeen mihin on jättäny.
Jätetään töihin lähtiessä sekä kännykkä että työpaikan avaimet kotiin.

Onneksi on avokilla hyvä huumorintaju.

Hih, kiva että muillakin on näitä [:D]

Itselläni ei mitään hirveän pahaa sentään ole eteen (vielä) tullut, lähinnä ongelmana toi ettei mikään pysy käsissä ja telon itteäni kokoajan johonkin .

Mahan kokoon on myös ollut hieman hankala tottua, toissapäivänä jäin Stoccalla "jumiin" mahasta kahden tuntemattoman miehen väliin..... Miehellä oli ainakin hauskaa kun huomasi, ite taisin lehahtaa ihan punaiseksi [;)]

1. Tavarat ei pysy käsissä
2. Unohdan tavaroiden, puolison ja jopa oman nimeni [:D]
3. Lauseet jää kesken..
4. Ajatukset ei pysy yhdessä asiassa
5. Viime viikon olin sairaana ja joka hemmetin päivä olin soittamassa terveyskeskukseen, että saisin sairasloma todistuksen vaan en muistanut. Viimeksi kun olin töissä kysyin työkaverilta pomon numeroa vaan unohdin sen sitten tallentaa puhelimeen, vasta viime viikon tiistaina tajusin kattoa numeron firman nettisivuilta ja ilmottaa pomolle että oon sairaana. Harmi vaan että vahinko oli jo sattunut, viime viikon maanantailta ei mitään ilmoitusta/lääkärintodistusta sairaanaolosta ja sain tuossa tunti sitten kengän kuvan pyllyyn. Valitettavasti näinkin voi käydä [>:]

nanika: älä hitossa! Oikeesti, antoiko potkut tuosta?? Tuo on valituksen paikka!! Ei saa antaa raskaana olevalle potkut, jos unohtaa tuollaisen asian. Voin ymmärtää jos huomautuksen antaa, mutta potkut! Iltapäivälehdille soitto!

Nouskaamme barrikaadeille arvon naiset!!

Tulen nyt huutelemaan tuolta tammikuisista, mutta mä oon muutaman kerran unohtanut olevani raskaana. Oon siis jopa ääneen ihmetellyt, että tuntuupa mahassa oudolta tai ihmeellisesti maha liikkuu ja sitten on mennyt pari sekunttia, kun olen tajunnut että ai niin, mähän ootan vauvaa. [:D] Ja tää on musta tosi ihmeellistä, koska muun ajan en osaa muuta ajatellakaan kuin sitä että meille on tulossa vauva.

Niin hämilleen ja noloksi menin tuossa tilanteessa etten edes tajunnut puolustella itseäni. Olin ollut kyseisessä työpaikassa vain kolme viikkoa ja tuon viimeisen viikon sairaana.
Onneksi kuitenkaan ei ollut kyse mistään minun unelmien työpaikasta..
Ainut mikä harmittaa toooosi paljon, että meidän taloudellinen tilanne menee perseelleen tämän takia(esim. olisin maksanut palkoista kaikki liikamaksut kelalle, ulosotot ym. pois..) ei olisi tarvinnut enää vauvan syntymän jälkeen huolehtia parin vuoden takaisista töppäilyistä..

nanika: Soita ammattiliittoon!!! Ymmärrän, että tossa tilanteessa itse et ole sanaa sanottua. Jos työnantaja on oikein veemäinen, niin sehän huomaa tuossa hyvän tilaisuuden päästä eroon äitiyslomalle jäävästä työntekijästä...

Kyse oli siis tosiaan puhelinmyynnistä (virallisesti olin yritysmyyntineuvottelija) ja ei todellakaan minun unelmien ammatti joten ei niin kamalan suurta vahinkoa päässyt sattumaan. Hävettää vaan saada potkut noin vähän ajan jälkeen ja vielä hajamielisyyden takia! Ja nyt kun mietin sitä pomon kanssa käytyä keskustelua niin tuntuu vähän ettei se edes uskonut että olin oikeasti sairaana [>:] 

nanika: Oon itse tehnyt tota puhelinmyyjän hommaa yks kesä, tosin meillä pelkästään provikkapalkka ja firma meni vissiiin aika nopeesti sitten konkurssiin... Tsemppejä sinne!

Laitoin sitten tänä aamuna timjamia aamukahviin kanelin asemesta...Että sellainen aamu. [8D]

Joo, näitä tällaisia höperrys-kohtauksia on käynyt täälläkin....[8|]

1. Väitin ja olin laittamassa hernekeittoon kananmunan, vaikka oikeasti laitetaankin pinaattikeittoon.
2. Kaadoin yksi aamu kulhoon mehua vaikka piti kaataa muroja.
3. Unohdin silmälasit kotiin töihin lähtiessä,käännyin takasin hakemaan niitä, mutta huomasin ovella että olin unohtanut myös avaimet kotiin. Onneksi mies toi molemmat minulle töihin kun itse pääsi töistä.
4. Alushousut ja paidat on tullut välillä laitettua väärin päin päälle.
5. Unohdin mustikkapiirakkaa tehdessä laittaa taikinaan leivinjauhetta ja piirakka kerkesi olla pari minuuttia uunissa, kunnes huomasin asian.Eikun vaan piirakka ulos, leivinjauheet sirotteli päälle ja sotkin taikinan uusiksi siinä pellillä. Piirakasta tuli kauttaaltaan sinistä, mutta kuitenkin ihan hyvää[:)]
6. Makaronilaatikko uuniin.... ilman munamaitoa. Senkin onneksi huomasin hetken päästä kun mies huomautti asiasta.

Tässä näitä pikkujuttuja mitä tulee just nyt mieleen..... Eiköhän niitä kerry vielä lisää[:D]

Mä oon ruvennut korjaamaan olemattomia silmälaseja "paremmin" [:D] Siis korjaan muka silmälasien asentoa, vaikka ne ei oo mulla edes päässä [8|] [:D] Tää toistuu monesti päivän aikana..

Mullakin on muisti, ajatukset ja teot alkanu pettämään nolosti.

Olen yleensä skarppi kaikessa (työssäni on paljon pikku asioita joita pitää hoitaa koko ajan) ja kirjotan muistilappuja itselleni jotta pystyn pitää kaikki hallinnassa. Mutta en enää muista kirjottaa niitä muistilappujakaan!

Viime viikolla olin kiireissäni aamulla pakannut kaikki mielestäni tärkeät tavarat käsilaukkuuni työpäivää varten. Töissä huomasin että laukustani löytyi kaikkea turhaa, mm. kissani rakas pallo (lelu).

Nimimuisti on pahentunut.

Unohdan maksaa laskuja. Autoni joutui ajokieltoon kun en muistanut maksaa veroa!! Sain onneksi maksettua heti muistutuslaskun yhteydessä!

Pelottaa että miten tämä etenee.....

Takaisin