Harjoitussupistukset?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinttu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sinttu

Silmät suurina ihmettelijä
Mä nyt aloittelen uuen kun en pika vilasulla löytänyt tälläsestä keskustelua.

Kun musta tuntuu että kohtu supistelee jatkuvasti(10-20krt/pv), muistelisin että ensimmäinenkin supisteli mut ei ehkä ihan näin paljoa. Toki ekassa ei mitään ongelmia ilmenny supistelun kans. Mut oon taas ruennu murehtimaan että onko tämä aivan normaalia? Supisteluthan ei kauan kestä, eikä ne tunnu kivuliailta tai mitään, mut murhe se on pienikin... :happy:

Mites teillä muilla?

Sinttu millä viikoilla olet? Mä muistan että esikoisen raskaudessa rv 20+ alkoi harjoitussupistukset ja olivat joka päiväisiä aina kuin liikkui niin niitä tuli. Tokassa raskaudessa alkoikin jo siinä rv 14-15+. Ja paljon enemmän tuli kuin ensimmäisessä raskaudessa. 32 viikoilla muuttui kivuliaiksi ajoittain, mutta silti pikkuinen häädettiin käynnistyksellä viikolla 42+2. Eli mulla ei siis vaikuttanut mihinkään koko supistukset. Lenkillä käydessä niin tuli aina muutaman minuutin välein ja muutaman tunnin. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa viikkoja 13+1 ja odottelen jo kovasti koska alkaa tuntua.

Mulla kans niitä. Alkoi jo viikko sitten, tänään 15+0. Iltaisin tulee semmonen yks pitkä supistus, mutta ei kyl tosiaan mitenkää kivulias. Ekassa raskaudessa alkoi vasta noin rv 28-30.

Minulla alkoi tuplista säännölliset kivuttomat supistukset rv17. Rv34 lopulla muuttuivat kivuliaiksi ja 36+0 menikin sitten vedet eli melko nopeasti edistivät sitten tilannetta, kun kipeinä alkoivat.

Eihän ne Ekalleäiti oikein miltään tunnu. Ehkä vähän tukalalle, kun maha kovettuu oikein paljon.
Mulla ekassa raskaudessa pelkkiä harkkareita, kunnes siirryttiin synnytyssaliin ja alettiin pistää oksitosiinia tippaan rv39+1.

Tänään töissä oli tavallaan kipee alavatsa. Mietiskelin et onko jo harkkoja vai muuta kipua.

Neuvola laitto mut saikulle. Raskas työ, paljon nostoja ja kiire. Mulla valtaosan ajasta töissä vatsa kivikova ja jännittynyt. Rentoutuu kun lepää. Eilen imuroin kotona ja sama homma. Käsittääkseni kuuluu asiaan, mut liika on liikaa ja lepo on hoito. Sängynpohjalle ei sais jäädä. Rv 16+4. Ens viikolla kokeilen mennä töihin tukivyön kanssa, jos auttaisi. Mulla on maha kasvanut tosi nopeasti ja ikää on 35. Toinen raskaus. Onko kellään vastaavaa? Huono omatunto olla saikulle jo nyt... Niin ja neuvolassa sano et ois supistuksista kyse. Ite en sitä älynnyt.

Onneks työnantaja ymmärtää. Sanoi että otat ihan rauhallisesti sitten ja taukoja kun siltä tuntuu.

Mulla on kans paljon supistuksia, heti kun vähän enemmän liikkuu. Eivät kyllä onneks satu, tuntuvat vaan epämukavalta. Onneksi työ istumatyötä, niin pystyy tekee. Tänään hain tukivyön ja testailen. Ainakin heti huomattavasti kivempi olo kun tukee. Mulla kans vatsa jo suht kookas viikkoihin nähden. Oon ihan normaalipainoinen, joten raskausmaha siis todella kyseessä, en olis uskonu että näin pömpöttää jo tässä vaiheessa 17+0 siis menossa. Mulle neuvolassa ja lääkärissä ei sanottu mitään suppareista et pitäs varoa mitään tms. Aika jännä, kun oon kuullu et monet saa saikkua.

Täällä kans supistuksia kun vähän enemmän liikkuu jne. Työ on raskasta ja kiireistä. Viimeksi jouduin jäämään aika pian saikulle supistusten vuoksi. Tai alkuun työterveyslääkäri kielsi multa ne raskaimmat vuorot, mutta sitten sekään ei riittänyt. Vähän jännittänyt jo etukäteen käykö nyt samallatavoin. Olisi kuitenkin kiva olla vielä töissä, vaikka työmotivaatio onkin välillä kadoksissa.

Välillä ollut kivuttomia harkkasupistuksia. Eilen yöllä alko navan ja vähän alapuolelta polttelee/kipuilee. Maha oli selvästi myös kovana. Tänää pari tuntia sit alko sama. Sen jälkeen ollu kipuilua jonkin verran, nyt ei mielestäni kuitenkaa mahaa oo kivistäny. Lepäillyt oon ku Onneks vapaalla. Juuri oli hiivatulehdus ja poskiontelotulehdus edelleen ja antibioottia. Miettiny täs et millonkohan lähtee näytille. Vettä juonu ja panadolin otin äsken.

Pääkaupunkiseudulla ei ainakaan oteta päivystykseen suppareiden takia ennen rv22. Mulle sanottiin, että lepäile ja ota panadolia. Levolla onneks meneekin ohi. :)

Sehän täs ihmeellistä ku mitää muuta tehnykään ku levännyt ja silti kivuliaita. Nyt 19+0. Ei siis lepo oo oikee auttanu, pitkällään ku on nii nyt tullu vaa parin tunnin välein. Huomen omaan tkhon, muutenki oon kipeenä ollu 2 vkoa ni taitaa joutuu töistä huilaa. Nyt vapailla.

Sehän täs ihmeellistä ku mitää muuta tehnykään ku levännyt ja silti kivuliaita. Nyt 19+0. Ei siis lepo oo oikee auttanu, pitkällään ku on nii nyt tullu vaa parin tunnin välein. Huomen omaan tkhon, muutenki oon kipeenä ollu 2 vkoa ni taitaa joutuu töistä huilaa. Nyt vapailla.

Sanzqqq, onks olot yhtään helpottanu?

Nyt ei suppareita onneks nii usein ja ei niin kivuliaita. Mut maha kokoajan hassun tuntunen. Kävin tk:ssa omalla lääkärillä, epäili et sitkeä poskiontelotulehdus varmaa vaikuttaa. Toinen ab menossa ja edelleen oireet pahasti päällä. Ei ronklannu ollenkaan alakertaa, nyt menossa sellanen ab minkä pitäis hoitaa myös mahd alakerran tulehduksia. Lepoon määräs, ei nostelua, kantamista yms. Ei kuitenkaan vuodelepoa. Jos supistuksia säännöllisesti niin sit suoraa äippäpolille. Onneks asutaanki iha sairaalan vieres. Toisaalta voi olla huonokin et liian myöhään seurailee oloa. Maha kohdun seudulta tosi arka et selvästi liitoskipuja myös. Tänään kävin serkun synttäreillä, selvästi kivut lisäänty ja kerran tuliki kivulias suppari. Muuten vaa lepäilly. Sinäänsä ois ollu kiva et ois tarkastettu kohdunkaula/kohdunsuu mut pitää vaa hakeutuu herkästi näytille.

Miehen ja pojan kanssa kävin vaan parin kilometrin reippaalla kävelyllä minkä seurauksena nyt sitten supistellut. Kerrankin jalka oli sen verran hyvänä että pystyi edes tuon verran liikkumaan niin jostain muusta alkaa tökkimään.

Täällä on menossa rv 19. Nyt parin viikon ajan töissä ollut tuntemuksia että kohtu kovettuu. Tiistaina lähin sitten lääkärille sairaslomaa hakemaan selkä kipujen vuoksi. lääkäri tutki vatsan päältä ja huolestui kun kohtu olikin kivi kova. Sitten se ottikin puhelua jonnekkin gynelle ja pyysi toiminta ohjetta tän vuoksi ja sieltä tuli ohjeeksi että lähetettä äitiyspolille tutkimuksiin kiireys luokalla 1-7. Nyt on pari päivää sitte menty ja heti kun liikkuu esim vessaan nii kohtu on kivi kova. Onko kellää muilla ollu vastaavaa? pikkasen on huoli että onko kaikki hyvin Onneksi töissä ollaan ymmärtäväisiä. Olen siis siistijä ja töissä siivoilen koulussa luokkia. Nyt voikin olla sitten niin että töihin ei oo enää asiaa mikä kyllä suorastaan v*****aa.
Ei voi muuta sanoo ku voihan pylly!

Takaisin