Harjoitussupistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ronja89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ronja89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onkos teillä muilla ollut minkä verran kivuttomia supistuksia ? Mitä sanottu neuvolasta ? Itellä ollut näitä supistuksia jo jokusen viikkoa. Varsinkin töissä niitä näyttää enemmän tulevan... ehkä n. 10 krt päivässä. Teen melko fyysisesti raskasta työtä vanhusten parissa. Neuvolan ohjeesta kuitenkin kaikista raskaimpia töitä välttänyt. Huomenna taas neuvola, täytyypä asiasta taas mainita.

Mulla oli ihan raskauden alussa jo runsaasti, parhaimmillaan parikymmentä päivässä. Vähentyivät radikaalisti kun viikolla 16 oli runsasta verenvuotoa, sen jälkeen ollut enää muutamia päivässä tosin nekin vähät on muuttuneet napakammiksi.
Ei ole sen kummempia neuvolassa sanottu, ainut oli että jos liikun/harrastan niin syke ei saa nousta kovasti... En tiedä edes liittykö tämä ohje supistuksiin vai johonkin ihan muuhun :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla oli esikoisesta supistuksia rv 20 eteenpäin jatkuvasti. Lopulta ne muuttuivat kivuliaammiksi, ja saattoi tulla rankan työpäivän jälkeen ihan levossa, ja lopulta näiden takia jäin sairaslomalle rv33. Nyt tämän kanssa on supistuksia ollut jo todella monta viikkoa, mutta kivuttomia, ja neuvolassakin sanoivat että joillakin on vain taipumus supistella paljonkin harjoituksenomaisesti. Pääasia, etteivät muutu kivuliaiksi/säännöllisiksi.

Kuvailisiko joku omia supistustuntemuksiaan, niin täälläkin saisi varmuuden, onko omat kivuliaat mahan kovettumiset harkkasuppareita vai jotain muuta, josta pitäs olla huolissaan.. vähän mietityttää, kun monet puhuu kivuttomista suppareista ja jos ne vatsassa tuntuneet kivut mahan kovettumisen yhteydessä johtuu supistuksista, niin pitäisikö huolestua? KELA-neuvola olisi ensi viikon maanantaina. Supistuksia(?) on ollut vain joitakin, ei siis useita päivässä. Nyt rv 23+4.

Minulla on ollut mahan kovettumisia joiden aikana tullut kipua alavatsan alueelle. Niiden takia eilen kävin neuvolan jälkeen lekurissa, mutta kaikki oli hyvin, kohdunkaula kiinni napakasti ja vauvaakin katsottiin ultralla. Sanoi, että joidenkin seurana näitä supistuksia on raskauden ajan. Juurikin tuo säännöllisyys tai verinen vuoto ovat hälymerkkejä!

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Mulla harjoitussupistukset on sellaisia, jossa kohtu menee ihan kovaksi ja pinkeeksi, ja tuntuu että koko mahaa "ahdistaa". Kipua ei tähän liity, mutta eihän se nyt mukavaltakaan tunnu kun koko maha on kiristyksessä. Kestää yleensä semmoisen puolisen minuuttia ja helpottaa. Neuvolassa kun puhuttiin asiasta, sanoi täti että tärkeää kunhan ei tule menkkamaisia kipuja samaan aikaan, tai samanlaisia kun esikoisen synnytyksen alkaessa oli kivut. Jos supistuksen yhteydessä tuntuu varsinaista kipua, suosittelen kyllä käymään lääkärin luona tsekkaamassa, ettei kohdunsuulle tapahdu muutoksia..

Täällä kanssa ollu harjotussupistuksia ja kipeitä, onneksi epäsäännöllisiä, supistuksia. Kipeet loppu onneksi levolla. Harjotussupistuksiakin ollu nyt vähemmän, mut mulla niitä tullu kovasta rasituksesta, nostamisesta, kyykkimisestä yms muusta missä maha menee "kasaan".

Mulla on ollut jo muistaakseni viikolta 18 alkaen. Ei kipeitä, mutta ahdistavia. Kestää ehkä noin puolisen minuuttia. Itselläni on päivästä riippuen noin 5-15 supistusta päivässä. Mulle myös sanottiin neuvolassa että ei hätää, kunhan eivät ole kipeitä.

Mulla tainnu tulla päiviini harjoitussupparit.. ? Eilen innostuttiin pitkästä aikaa jakamaan vähä Lovea.. :oops: jonka jälkeen 4krt puolen tunnin sisään alamaha meni kovaksi ihan tuolta karvotuksen suunnalta asti ja tuntu epämiellyttävältä.. Ensin aattelin et vauva työntää jotenki itteään kohti vatsaa.. mut epäilen enemmän noita harjoitussuppareita nyt. Muutaman kerran on rasituksen jälkeen saattanu käyä samoin mut nyt siihen kiinnitti enempi huomiota ku oltiin menossa nukkumaanki..

Minulla on ollut muutamia kertoja alavatsalla menkkamaista kipua harjoitussupistuksen aikaan. Näitä ei kuitenkaan ole usein mutta kipu laittaa huolestumaan. Esikoisesta kun ei ollut oikein mitään, hyvä kun suostui syntymään ylipäätään:)

Mulla lähti jo tosi alussa. Sanotaanko, että varmuudella muistan viikolla 14 olleen jo, vissiin aikasemmin alko kuitenkin. Mutta alussa oli tosi harvakseltaan. Nyt tän muuton takia tullu tosi paljon enemmän ja tossa eilen aamulla tuli yks kipeä supistus. Sen jälkeen oon kyllä kovasti rauhottunu ton touhottamisen kanssa ja supparit vähentyny eikä oo sen yhen jälkee ollu kipeitä. Tosin, saattaa johtuu myös ummetuksesta osittain noitten suppareitten määrä, kun silloin kerran mulla oli kovasti supistuksia ja maha helkkarin kipee ja sit lähtiki toimimaan monen päivän jälkeen. Että mulla oli tossa ainakin 4 päivää, ku ei tarttenu ees aatella vessassa käymistä ja sit taas toimi. Vauva kuitenkin todella aktiivinen liikkuja tuolla masussa, että välillä tulee potkua oikealla, välillä vasemmalle ja välillä taas ylävatsaan jne. Että ei oo mitenkää kiinnittyny eikä laskeutunutkaan, kun kattoo masua, ni hyvin on vielä ylhäällä. Sit jos loppuu liikkeet tai ei pariin päivään vaihda asentoa tai tulee kovia kipuja, niin sit huolestun. Yritän olla viimeseen asti rauhallinen ja stressitön, vaikka tosin koko ajan pieni stressi päällä, mutta siirrän sen syrjään enkä keksi lisää aiheita murehtia. Tässä ollaan kuitenkin jo näin pitkällä, niin minimoin kaikki riskit aiheuttaa sen suurempia ongelmia omalla toiminnallani ja viikko viikolta ollaan selvemmillä vesillä :) Nyt rv 25+1 <3

Takaisin