Harjoitussupistukset / alavatsatuntemukset

Sofi

Näppärä viestien naputtelija
Onko kenellä ollut jo/vielä? Eilen oli niin omituinen päivä vatsanseudulla, että olen alkanut miettiä mitä siellä tapahtuu. En tiedä onko kyse vatsalihasten venymisestä vai mistä, mutta semmosta painetta tuntuu vaihdellen. Olen yrittänyt kokeilla onko vatsa kova silloin, mutta jotenkin vaikea sanoa kun tuntuu eriltä eri asennoissa. Mulla ei ole ollut oikein mitään kipuja tai tuntemuksia sitten alkuraskauden, ja jostain luin että tässä keskiraskaudessa nuo venymistuntemukset olisi pahimmillaan - ehkä nämä on sitten mun pahimpia? (Tai ovat pahenemassa.) Jos nämä on supistuksia niin aika usein tulee. Pitäiskö huolestua? Kipua ei ole, paitsi välillä mutta silloin taas tuo tuntemus on erilainen ja "normaali" venyttävä kipu. Esikoista kun odottaa niin en oikein tiedä miltä noi harjoittavatkaan tuntuu.
Pelästyin myös tuossa sekstaillessa kun O:n jälkeen alavatsa oli varmaan minuutin ihan kova. Onkohan se normaalia? Uskaltaako sitäkään enää, jos vauva vaikka tukehtuu äitinsä nautinnon tähden? :D (Ei niin vitsi ettei jotain tottakin...)
 
Mulle on tullu jo hetken aikaa noita harjotussuppareita.. Tosin aluksi ne tuli tosi harvoin ja nyt ku vauva on kasvanu ja kohtu ja muuta nii on alkanu tulemaan melkein joka päivä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eilen illalla tuli montaki, 4 peräkkäin mutta kivuttomia onneksi. Vatsa kovettui hetkellisesti ja "suli" sitte lopuksi. Ainakin kuvittelisin näitten olevan niitä harjotuksia..Ehkä vähän ilkeän tuntusiaki välistä on...
 
täällä on myös jo useamman viikon tullut harjoitussuppareita. joskus tosiaan tulee useita ja paljon, mutta välillä ei yhtään. Muuttoa kun tehtiin vajaa kk sitten niitä oli tosi paljon ja kesti useamman päivän. En ole reagoinut oikein mitenkään kun eivät kerta satu...tuntuvat vain iljettäviltä ainakin minulla.
 
Mulla niitä kanssa välistä ollut mutta kivuttomia ja vaarattomia.. Ja sen voin sanoo sen perusteella että kun odotin esikoista niin tuli niin voimakkaita supistuksia viikolla 24 että jouduin sairaalaan ja siellä todettiin että kohdun kaula on alkanut avautumaan.. Siinä sitten saatiin lääkettä että avautuminen loppuisi ja saikulle jouduin loppuraskaudeksi.. Sairaalassakin sai ravata yhtä mittaa... Oli tosi vaikee raksaus alusta loppuun mutta synnytys sen sijaan hoitu sitten nopeesti ku neidil oli niin kiire tähän maailmaan mut kerkesin ainakin just ja just sairaalaan ettei syntyny matkalle.. (eli tyttö synty normaalisti viikolla 40+1) ... Tämä raskaus on taas fyysisesti ollut helpompi mutta henkisesti yhtä raskas noitten alkuraskauden verenvuotojen takia.. Ei oikein uskaltanut toivoa parasta.. Vaan pelkäs koko ajan sitä pahinta..
 
Heissan! Ekaa kertaa tänne kirjoittelen.. Mulla ollu joitain supistuksia, sillon tuntuu että menee voimattomaksi koko alaosa kropasta.. Neuvolassa sanoi että niin kauan kun ovat kivuttomia niin ei hätää ja ultrassa kätilö sanoi että sitten pitää levätä jos niitä tulee.
Tuo O:n jälkeinen supistelu sai minutkin pelästymään ihan alkuraskaudessa ja supistus tulee nykyäänkin aina sen jälkeen. Ilmeisesti sekin on ihan vaaratonta.
 
Joo mullakin on tullu noita harjoitussupistuksia, mutta massu menee myös silloinkin hassusti "kovaksi" kun vauveli kääntyy tai tekee kuperkeikan vatsassa :D
 
Orgasmihan saa supistuksen aikaan eikä ole vaarallista!

Itsellä on todella kipeitä harjoitus supistuksia. Pelästyin oikein ensimmäistä. Ei pystynyt liikkumaan ja melkein happikin tuntui loppuvan.
Jotenkin sitä vain aina kerää ajatuksensa ja ajattelin että synnytys se vasta sattuu ja tässä on oikein hyvät hetket harjoitella mielen hallintaa. :) Eli kun oikein kipeää tekee, hengittelen ainakin rauhassa ja yritän ottaa joogasta mallia. Toivottavasti on synnytyksessä siitä apua ja rakenneultrassahan parin viikon päästä näkyy mitä sielä tapahtuu.
 
Mulla tuli tällä viikolla ensimmäiset supparit ja osa niistä sattuikin. Tää kyllä varrmaan johtui muuttamisesta, vaikka yritin ottaa rauhallisesti. Oli vaan niin vaikee olla tekemättä mitään ja katsoa vierestä..
 
Minulla on jo toinen lapsi tulossa, enkä tiedä harjoitussupistuksista mitään oikeasti. emoticon
Ehkä en muistakaan. Mutta muistan 100% sitten kuin alkoivat oikeat supistukset. Toivotovasti tämänkin kerta menee noin, ei yllätyksiä. :) 
 
Mulla on ollut parin viikon ajan harjoitussupistuksia. Tulee 1-5 illalla ja tuntuu epämukavilta, mutta ei satu. Vatsa menee aivan kovaksi ja kiristää.

Viime perjantaina oli neuvola ja hoitaja kertoi että kohdun yläreuna on nyt pari senttiä navan yläpuolella. Mulla on kohtu eteenpäin kallellaan, joten sen tuntee kyllä itsekin helposti.

Eilinen päivä oli kaikinpuolin varsin epämukava, kun toukka päätti sitten venyttää itsensä aivan tuonne kohdun yläreunaan. Navan molemmilla puolilla oli koko ajan tosi "kiristävä" tunne ja jos painoi ihoa siitä kohdasta niin sattui. Koko päivä siinä meni mutta illalla tunsin sitten kun kääpiö muljahti eri asentoon ja kiristys navan vieressä helpotti. Hauskaa asiassa oli se, että vatsa tuntui päivän aikana kasvaneen ihan älyttömästi ja potkut ylettää jo melkein kylkiluihin. Eli toukka siellä venytti yksiötään sitten oikein kunnolla.
 
Takaisin
Top