hankintoja vauvalle/vauvoille ..

lilleroinen

Vauhtiin päässyt keskustelija
elikkäs; mitä ootte jo ostanu tai mitä teillä on haaveissa ostaa vauvalle/vauvoille ?! . [:)]
tai mitä "hankintoja" saatte käytettynä vai onko jotain mitkä varmasti haluatte uutena itse hankkia ?! ..

meillä on vaunut ehdottomat uudet ostokset jotka halutaan ite ostaa, niitä en huoli käytettynä !! [:D]
turvakaukalo menis käytettynä, sillä, että sitä ehtii käyttää kuitenki vain sen pienen hetken, sitte isompaan istuimeen jos satsais, mutta löysimpä http://vaunula.fi/ sivuilta edullisen turvakaukalon !! [:)] kivahan se olis sittekki ostaa...
käykäähän muutenki kattomassa ko. sivua, sieltä löytyy kivan hintasia vaunuja !! jos ei halua sitä 800€ maksaa uusista emmaljungista !! [:)]

Tuossa jo toiseen ketjuun ihmettelin tätä kaukalo/istuin-asiaa ja vaunut/rattaat-juttuja, eli mitenkäs tämä nyt sitten toimii, mitkä asiat ovat tärkeitä valintoja tehdessä? Varmastikin pitää vaunut/rattaat mahtua autoon, mutta miten siis toimii tuo kaukalon/istuimen kiinnitys rattaisiin ja autoon? Onko merkeissä eroja? Meillä liikutaan kaupunkiolosuhteissa asfaltoiduilla teillä pääosin, eli sehän varmaan myös vaikuttaa valintaan, eikös? Auttakaapas asiantuntevammat, pliis! Täytyy mennä vaikka Lastentarvike-kauppaan katselemaan ja kyselemään myös.

Me ollaan ostettu käytettynä babysitteri, vaunut, hoitolaukku ja pari lakanaa. Uutena on ostettu turvakaukalo, body ja puuvillaiset tumput. Tuleva isosisko ehti ostaa lahjaksi toisen bodyn jo raskausviikolla 6. [:)] Vaatteita ei ole vielä hankittu enempää, koska sukupuolesta ei ole tietoa vielä. Pakkauksessa tulee pieniä vaatteita kuitenkin jonkin verran.Pinnasänky ja patja ostetaan uutena, mutta ei ihan vielä. IKEA:n pinnasänky on yllättävän tukeva ja edullinen.

Kyllä tähän odotukseenkin rahaa menee. Äitiysvaatteet, imetysliivit ja raskausajan hoitoöljyt, tukisukat, poliklinikkamaksut, raskausajan vitamiinit ym.

ihanaa kun ei tarvitse hankinnoista hirveästi stressata =) siskolta saadaan niin täydellinen setti että eipä tarvii itse hommailla kun jotain pientä =)

Me ollaan pätetty ostaa vaunut uusina ja gessleinin yhdistelmät ois haaveena, koska oon sellasia paljon työnnellyt ja muutenkin niitä on kehuttu. Turvakaukalon ja sitterin saimme ystäviltä lainaan.
Niin kuin tuolla ylempänä joku laittoikin, niin ikean pinnasänky on yllättävän hyvä ja halpa +  siitä saa yhden sivun otettua pois, joten sitä voi sitten käyttää monta vuotta.
Meillä on yksi lipasto joka on juuri sopivan kokoinen hoitopöydäksi, johon sitten mieheni isä tekee hoitoalustan, jonka saa sitten pois ku sitä ei enää tarvita.
Että sellaista täällä [:)]

Satsu: teillähän on tehty jo huimasti ostoksia !! :D me ollaan vielä pidättäydytty tuola vaate puolella vain .. [:)]
kosvasti kyllä tekis mieli mennä vauvanvaunuja jo testailemaan, mutta ehkä odotan tätä vattan kasvua hieman enemmän !! [:D]

me otetaan käyttöön mun pikkuveljen vanha pinnasänky, perus valkoinen, laidan saa laskettua ja pohjan nostettua !! tomii !! ja mumma siihen tekee sit uudet reunapehmusteet ja verhon .. [:)]

kyllähän noihin kannattaa satsata, menee sitte mahdollisille tuleville sisaruksille .. [:D] saatais tää ensimmäinen vaan tulemaan ..

Meillä ei ole hankittu vielä yhtään mitään. Jos sitten joulun jälkeen alkaisi katselemaan, silloinhan on ne alennusmyynnitkin [:)]
Jotenkin tuntuu hassulta tässä vaiheessa ruveta tavaraa hankkimaan kun ei mahaakaan ole! Suhtaudun myös jotenkin epäilevästi edelleen koko raskauteen, en ole vielä tainnut tajuta koko asiaa ihan kokonaan. Ja tietty pieni kämppä asettaa myös omat vaatimuksensa.
Miehen äiti on kova kirpputorilla kävijä, joten veikkaan, että sitä kautta tavaraa tulee kulkeutumaan meille jokatapauksessa. [:D]
Käytettyä tavaraa vastaan minulla ei ole mitään, mutta olen kuullut, että ainakin turvakaukalo kannattaa ostaa uutena. Ellei sitten ole 100% varma ettei sillä ole kolaroitu yhtään. Kaikki murtumat tms eivät nimittäin näy ulospäin.

me käytiin tänään mun äidin kanssa paikallisessa lastentarvikeliikkeessä !! OIVOI, ei olisi kannattanu mennä vielä ku raskausviikkoja on vasta 13+0 !! [:D]
löysin nimittäin NIIN ihanat vaunut, että ne on sieltä pakko saada .. emmaljungan 2011 vuoden mallistoa, tai kuosilla .. yhdistelmät.. [:)] jos rakenneultran jälkeen !? .. hintaahan niillä oli mahtavat 849€ [8|] .. mutta jos mumma ja paappa ostaa, niiin onko sillä väliä ?! .. [:D]

itekkää en menisi tota turvakaukaloa ihan mistä vaan ostamaan käytettynä. tutulta korkeintaan, että tietää varmasti ettei sitä oo mitenkää kolaroitu .. voiku toi vatta vaan ilmestyis jo, niin noi hankinnatki tuntuis todellisemmalta .. [:)]

Shani: tehän vallan villiinnyitte [:D]

Mekin käytiin eilen katsomassa vaunuja sillä seurauksella, että nyt ollaan ihan pää pyörällä... Vaihtoehtoa on jos minkälaista, huh huh. Myyjä oli kovasti innostunut Mutsy-merkkisistä, ja kieltämättä olivat kyllä kivan oloiset. Onko kokemuksia tai mielipiteitä? Me katsotaan nyt joka tapauksessa vielä, mitä olisi tarjolla sukulaisilta ennen kuin ostetaan mitään.

me saadaan siskolta Briot ja se on ainakin tykänny niistä ihan älyttömästi.

onko jollakin tietoa edullisista mutta hyvistä itkuhälyttimistä?

Me ollaan osteltu ihan alusta asti jo kaikenlaista, kun on edullista ja sopivaa sattunut kohdalle. Kirppikseltä ostin 70-luvun pinnasängyn jo ennen kun olin edes raskaana kun maksoi vain 18€ ja sen sitten hioin ja maalasin. Vähän aikaa sitten huusin huuto.netistä espritin yhdistelmävaunut ja ovat ihan kuin käyttämättömät. Maksoin 270€ ja mukana tuli hoitolaukku, pullonlämmitin, sadesuoda,hyttysverkko ja ihana lämpömakuupussi. Syöttötuoli saatiin ilmaiseksi äitini kaverilta (sitähän nyt ei kyllä ihan heti tarvita :D) sitten sitterin ostin yhdestä nettikaupasta tarjouksella. Auton turvakaukalo saadaan ostaa käytettynä serkulta. Jotain vaatteita on kirppikseltä lähtenyt mukaan. Ajateltiin, että on mukavempi ostella pikkuhiljaa niin ei mene kerralla rahaa niin paljoa ja jos tämä raskaus nyt vielä päättyy ikävästi niin yritetään varmasti uudelleen. :)

Me käydään huomenna hakemassa Emmaljunga vaunut, aika ajoissa, mutta kun halvalla saa :) Ostetaan siis käytettynä.
Turvakaukalo hommataan vuoden lopussa aikasintaan, ellei nyt joku kiva kuosi tule vastaan aikaisemmin ;)

Nyt voin minäkin liittyä tänne joukkoon [:)]
Tai oon mä kesällä jo kirpparilta pari bodya yms. pientä ostanut, mutta eilen kävin oikein vauvakutsuilla ja sieltä tarttui mukaan kaikkea pientä kivaa [:)]
Ostin hoitoalustan, kolme tuttipulloa ja vauvalle superpehmoisen peiton. Kantoliinankin olisin ostanut, mutta haluamaani väriä oli vain yksi kappale ja se meni toiselle odottajalle (harmitus [>:]). Ostopakkoa ei kutsuilla ollut, kutsut piti verkkokauppa www.bumbeez.com omistaja, joka halusi tehdä nettisivustoaan tunnetummaksi. En tunne omistajaa henkilökohtaisesti, hän on ns. tutuntutuntuttu ja voinkin nyt hyvillä mielin kehottaa kaikkia käymään kys. verkkokaupassa! Tällä siis tarkoitan sitä, etten mainosta sen takia, että saisin itse jotain bonusta tästä [;)] Verkkokaupassa on monia tuotteita, jotka ovat hinnaltaan ERITTÄIN kilpailukykyisiä esim. meidän paikallisen Muksumassin ja Sokoksen/Prisman kanssa.

Seuraavaksi taidetaankin suunnata vaunukaupoille, tod. näk. vasta marraskuun alkupuolella, rakenneultran jälkeen. Se valinta tuleekin olemaan vaikea, ellei jopa mahdoton [8|] ..Emmaljungan duo edget on edelleen number one, mutta myös niiiiin kallis vaihtoehto, raha ei siis käytännössä ole este, mutta mieleen on hiipinyt se, että onko Emmaljungan hinta-laatusuhde OIKEASTI niin huikea, että maksaisin vaunuista öbaut 800€? Tuleeko niitä käytettyä sitten "koko rahan edestä"? [>:]
Valehtelisin jos väittäisin, ettei Emmaljungissa painaisi myös se, että olen mieltynyt niiden ulkonäköön ja kuoseihin, muissa vaunumerkeissä on mielestäni aika pliisut värit ja ulkonäkö.. Makuasioita tietysti.
Anyway, Oran tehtaanmyymälä on noin 10 km päässä, eli sinne mennään myös tutustumaan, Oran vaunut kun pitäisi laadultaan olla ilmeisesti aika hyviä. Kai se valinta tästä selkiytyy vielä.

Uudet vaunut meille joka tapauksessa tulee, siitä ollaan miehen kanssa päätetty jo ennen kuin edes aloin odottaa ja sitä ei oikeastaan ole missään vaiheessa kumpikaan meistä edes kyseenalaistanut. Niin ja turvakaukalo tulee uutena, moni onkin puhunut tuosta turvallisuuskysymyksestä jo aiemmin tällä palstalla, emme mekään siis halua mahdollisesti kolaroitua kaukaloa. Muut jutut ostetaankin todennäköisesti käytettynä. [:)]

Mulla on jo kahdet vaunut ja yhdet rattaat hommattuna, joten aika ajoissa olen liikenteessä [:)]. En oikein pidä nykyajan monsterivaunuista ja hommattiinkin sitten harmaat isorattaiset 70-luvun loppupuolelta peräisin olevat vaunut ja ruskeat 60/70-luvun vaihteen vaunut sekä punaiset 60-luvun rattaat. Mulle myös ulkonäkö on iso aspekti ja haluan, että lapsosen tavarat istuu muutenkin meidän perheen tyyliin. Vaatteita neulon aika paljon itse ja ostan kirpputoreilta, mutta aina kun löydän kaupasta jotain mieluista niin ostan, sillä mieluista tuntuu uutena löytyvän aika vähän. Mini rodinilta olen löytänyt kivoja vauvan vaatteita ja myös småfolkilta löytyy joitakin mieluisia. Varmaan sukulaisilta saadaan joitakin vaatteita ja tavaroita sekä tulevat isovanhemmat ostelee jo nyt vauvalle kaikkea. Talja toisiin rattaisiin on kuulemma ainakin jo hommattu.

Joulun aikoihin olisi tarkoitus matkustaa tulevaan mummolaan ja maalata siellä vanha puinen pinnasänky punaiseksi ja muut siihen mennessä mahdollisesti hommatut puiset huonekalut oikeaan väriin. Olen sisustanut jo vauvan huoneen päässäni ja suurin ongelma on enää saada se toteutettua [:D]. Ensi sängyksi haaveilen isoa kattoon ripustettavaa pärekoria(avotakassa joskus näin), mutta riippuu nyt vähän millaiseen asuntoon muutetaan ennen vauvan syntymää, että voiko sitä toteuttaa. Nykyisessä 1900-luvun alussa rakennetussa asunnossamme esim. seinä ja kattomateriaalit on niin huokoista, että mitään painavaa ei pysty turvallisesti ripustamaan.

Mies on luvannut selvitellä turvakaukaloasiaa, joten siihen en ole perehtynyt yhtään. Turvakaukalo taitaa kuitenkin olla kalleimpia yksittäisiä hankintoja, mitä tulee ostettua. Pesulappuja ja muita pienempiä tarvikkeita tarttuu mukaan kaupoista aina silloin tällöin. Yritän vältellä sitä, että viikkoa ennen laskettua aikaa tarvii lähteä ostamaan kaikki kerralla.

Minä olen myös hankkinut aika paljon (taitaa olla jo liikaakin...) pikkuvaatteita kirpputorilta, sellaisia unisex-värisiä, oliivinvihreää ja ruskeaa ym. Siskojen vanhat kamat kun alkaa olla jo melkein annettu pois, tai sitten ovat niiiin tyttöjen värisiä, ettei viitsi laittaa jos tuleekin poika... ;) Mistähän syystä muuten tytölle voi kyllä laittaa sinistä mutta ei pojalle pinkkiä?

Löydettiin myös käytetyt Oran yhdistelmävaunut kirppikseltä, hintaan 150 €. Tosi hyväkuntoiset, 4v vanhat. Mukaan tuli sadesuoja, pumppu ja rengassuojat. Minulle tärkeintä kärryjen ostossa oli jykevät renkaat ja kunnon tavarakori alla, että pääsee säällä kuin säällä ruokakauppaan ja muutenkin kulkemaan. Eivät mene kyllä kovin pieneen tilaan, mutta tarvittaessa mahtuvat kyllä autoonkiin kun meillä on farmari.

Turvakaukaloa vielä etsiskellään. Siskojen vanha alkaa olla jo niin älähtäneessä kunnossa (90-luvulta peräisin ja käytettynä hankittu), että olisi kiva saada vähän tuoreempaa mallia oleva tälle pienimmäiselle. Mutta uutta ei kyllä viitsitä hankkia tälläkään kertaa, koska sen käyttöaika kuitenkin on niin lyhyt (ja muutenkin olemme enemmän sellaisia kierrätys- ja kirppishenkisiä). Toiveissa olisi saada se joltain tutulta vaikka lainaan. Kunhan saa vain takuut, että on kolaroimaton ja sisätiloissa säilytetty.

Tuli sitten tänään ostettua vaunut tulokkaalle[:)]  Meidän piti alunperin mennä katselemaan vaunuja vasta rakenneultran jälkeen, mutta oltiin tänään lähistöllä ja päätettiin käydä katsomassa... No siinä kävikin niin että Gessleinin hinnat nousee maanantaina 9-10% (sillä he olivat kevään hinnan nousun saanut siirrettyä eteenpäin, joten nyt tulee sitten kaksinkertainen korotus). Eli teimme sitten tilauksen ja vaunut tulee 5 viikon päästä [:D]

Shani: Eikö se asia olekkin niin, että kun ei ole vakavissaan mitään ostamassa, niin silloin löytyy vaikka mitä.
Joo ehkä kannattaa vaunut suojata, kun onhan tässä valitettavasti vielä muutama kuukausi odotettavaa...

vauvalle ostoksia... ensimmäinen oli pieni ihana body, sen jälkeen sitteri, 3v vanha stokken sänky - kehtoosilla (odottaa jo makuuhuoneessa) :) vaatepaketti Huuto.netistä. Brio go vaunut uutena. vielä olis turvakaukalo, hoitopöytä, vaatekorit,  ja jonkun värisiä vaatteita ostettava. onhan tuonne maaliskuuhun vielä aikaa :D eniten olen jännittänyt että miten löytää hyvää halvalla... ja mietitty sitä että onko Maaliskuu kylmää talvea vai kevään alkua.. voikun vois jo tietää. että tartteeko ostaa toppapukua. nytkun niitä tulee ja pienimmät koot viedään heti myymälöistä :/

ihania hankitoja kaikki! lisää kyllä tulossa ;)

Hei vaan kaikille. me ei olla tehty vielä mitään hankintoja uudelle tulokkaalle. Raskaudesta ei muutenkaan tiedä vielä kuin läheiset, niin tuntuu vielä hyvin kaukaiseslta ostella tavaroita. Toki masu alkaa näkymään jo, joten ei tässä kovin pitkään pysty enään raskautta salailemaan. :)

Sen verran olemme miettineet, että otamme äitiyspakkauksen, joten se vähentää huomattavasti hankintoja. Tulevilta isovanhemmilta saamme rattaat ja sängyn, joten turvakaukalo jää ainoastaan meille ostettavaksi isoista hankinnoista. Olemme sitä mieltä,että pieni nyytti pärjää hyvin ilman kaikenlaista tavaramäärää. Lämmintä syliä, ruokaa ja rakkautta vauva tarvitsee varmasti eniten alkuvaiheessa! :D

Takaisin