Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Esikoisen jäljiltä on aika paljon valmiina jo. Onneksi ei vaunuostoksille tarvitse lähteä, seisomalauta vain taaperoa varten tarvitaan. Esikoisen turvakaukalo ostettiin käytettynä ystävältä, mutta siitä on jo päiväys ohittunut, joten uusi tarvitaan. Lähipiiristä onneksi löytyy, kun pikkuinen serkkuni täytti juuri vuoden ja hänellä jäi turvakaukalo pieneksi. Käytettynä ei tietenkään suositella ostettavan, mutta läheisiin sukulaisiini luotan 100% siinä, että turvakaukalo on virheettömässä kunnossa turvaominaisuuksiltaan.

Uutena olen aikeissa ostaa rintapumpun ja maidonkerääjän. Esikoisen täysimetysaikana koin silloiset välineet huonoiksi. Haaveissa olisi ainakin Elvien alipainepumppu/maidonkerääjä, jonka saa sujautettua rintaliiveihin. Hyviä vaihtoehtoja saa suositella!

Aiotteko muuten ottaa äitiyspakkauksen? Meillä ollaan kahden vaiheilla. Esikoiselle kaikki pakkauksen tuotteet tulivat kovaan käyttöön, ja ne kaikki on säästetty seuraavalle lapselle. Vaatteita täytyy hankkia lisää, kun paljon on jo kierrätetty suvun pienimmille, mutta ne keräilen ehkä mieluummin kirppareilta kun äitiyspakkauksesta.

Meilläkin on paljon jo valmiina, oikeastaan lähes kaikki. Turvakaukalo täytyy uusia ja nyt meidän itkuhälytin on alkanut osoittaa vanhenemisen merkkejä, joten se täytyy varmaan myös hankkia. Itkuhälyttimestä otan mielelläni vinkkejä vastaan! Kaipaisin pakkasenkestävää ja akullista hälytintä, kun noihin nykyisiin uppoaa melkoisen paljon paristoja 😅 Vaatteita ei juuri tarvita lisää, ellei satu tulemaan eri sukupuolta kuin meidän muut lapset, mutta jotenkin on kutina että samaa sukupuolta hänkin olisi 😄 Isommille pitää sitten hankkia turvaistuinta, sänkyä ja seisomalautaa, mutta niillähän ei vielä ole kiire 😄

Mua hieman stressaa kun ei mitään aikaisemmista jäljellä ja kaikki pitää hommata. Onneksi näin kahden lapsen jälkeen jo hieman osaa katsoa mikä tarpeellista ja mikä turhaa🙈 käytettynä hommaan suurimman osan ja varmaan Tapani mukaan viimeisen kuukauden aikana ennen vauvaa😅

Aion hankkia vasta lähempänä syntymää ja mahd paljon käytettynä :) jotain olen säästänyt omia (!!) Lastenvaatteita eli siis 36 vuotta vanhoja.... Saa nähä lahoaako heti mutta neulomukset vaikuttaa ihan hyviltä!

Pitää tyyliin kaikki hankkia uudestaan. Nuorin on 5 vuotta, ja olin hänen vauvakamoistaan jo hankkiutunut eroon, kun oli pari muuttoakin.

Täällä järjestetään MLLn kautta lastentarvikkeiden vaihto- ja lahjoituskirppiksiä noin 4 krt vuodessa. Pöydät notkuvat vaatteita ja muita lastentarvikkeita. Saa tuoda kaikki tarpeettomat kiertoon ja ottaa kassikaupalla ilmaiseksi. Ja saa ottaa, vaikka ei edes toisi mitään. En ole kuopukselle ja keskimmäiselle ostanut moneen vuoteen vaatteita, kun kirppikseltä löytyy niin paljon. Ja ihan merkkivaatteitakin. Siksi sinne itsekin ilkeää viedä merkkivaatteita, kun saa yhtä hyvää tavaraa vaihdossa.

Veikkaan, että vauvatarvikkeetkin tulee hommattua pitkälti sieltä. Kaukalo tarvinnee hankkia uusi, koska vanha on yli 14 vuotta vanha painava rohjake 🙈

Joku taisi kysellä itkuhälytinsuosituksia. Meillä on kuopuksella ollut Padwico ja se on ollut hyvä! Akullisia molemmat yksiköt, omat laturit mutta akku kestää tosi kauan. Lämpömittari on ollut hyödyllinen lisä, niin näkee paljonko vaunuissa sisällä on lämmintä.

Mä ajattelin ostaa vaan pakolliset ennen syntymää kuten rattaat, sänky, vaipan vaihto alusta ja vähän vaatteita. Kun viimeksi tuli hamstrattua kaikkea liikaa ja liian aikaisin 😅

Löytyy jo vaunut x3 😅 Esikoiselle hankitut Emmaljungat on meillä edelleen sellasina pihavaunuina. Tokalle hankittiin uudet yhdistelmävaunut, näppärämmät esim kaupungille lähtiessä. Kolmannelle torilöytönä söpöt 70-luvun Emmaljungat sellasiksi sisävaunuiksi ekoille kuukausille 🥰

Vaatteita myös löytyy varmaa jo ihan tarpeeksi ku isommilta säästetty. Mutta tulee varmasti jotain nättiä ostettua koska se on vaa ihanaa.🤭 Kirpparilla kattelenkin aina (olin raskaana tai en 😂) jos joku oikein kiva vauvan vaate löytyy nii lähtee mukaan!

Pinnasänkykin on, mutta se on jo vähän kärsinyt että pidän silmät auki jos löytäisin jostain uuden.

Hankintalistallekin kuitenkin jää jotain:
- turvakaukalo (cybexiin ois valmiina adapterit rattaisiin)
- hoitoalusta
- kunnon rintapumppu
- imetystyyny

Ja siis autoahan me ollaan kateltu. Tässä kun ei näköjää malteta lapsien tuloa estää niin ihan jotain kunnon tila-autoa. On meillä nytkin seiskapaikkanen mutta hieman epäkäytännöllinen lasten asettua turvaistuimineen siihenkin. Ois hyvä niin iso menopeli, että mahtuis itse nousee takaosaan asettaan lapset istuimeen. 👍🏼

Äitiyspakkausta ei varmaan oteta, vaikka se olis kyllä sellanen yks suloinen juttu kun on uusi vauva tulossa taloon😍 mutta että olisko meillä järkevää sitä taas hankkia, tuskin...😁

Tähän mennessä ei mitään. Ja saa nähdä kuinka pitkään menee, että uskaltaa ostaa ensimmäisiä asioita. Mitään ei löydy ennestään, joten kaikki pitää sit jossain vaiheessa ostaa.

Tähän mennessä ei mitään. Ja saa nähdä kuinka pitkään menee, että uskaltaa ostaa ensimmäisiä asioita. Mitään ei löydy ennestään, joten kaikki pitää sit jossain vaiheessa ostaa.
Sama homma, ei oo yhtikäs mitään. Vielä niin epäuskoinen olokin, ettei oikein ole edes osannut miettiä hankintoja.

Meiltä löytyy lähes kaikki esikoisen jäljiltä, käyttämättöminä.
Muutamia hankintoja puuttuu, kuten itkuhälytin, tuttipullot, kantoreppu yms.

Turvakaukalo meni vanhaksi, joten se pitää uusia.

Noista esikoisen hankinnoista 90% on käytettynä hommattua, nytkin ajattelin kaiken mahdollisen ostaa käytettynä, kun tarjontaa on valtavasti. Uutena tietysti sitten kaukalo, ehkä tuo itkuhälytin ja hygieniatuotteet, tuttipullot yms.

Joo, sen verran itsekin olen miettinyt, että hyvin paljon käytettynä tulee varmasti ostettua. Sehän on vain kaikkien etu, että käytetään tavaroita/vaatteita loppuun saakka :Smiling Face With Smiling Eyes:

Oon hankkinut vauvalle jo yhden söpön bodyn samalla kun tilasin sellaiset samistelu vaatteet kaikille lapsille. 🥰 Ja käytettynä löyty edullisesti rintapumppu, johon meiltä löytyy valmiiksi sopivia tuttipulloja joten sellaisen hankkiin jo näin ensimmäisen kolmenneksen puolella... 😁

Tekisi mieli mennä lastenvaatekirppikselle ja ostaa jotain suloisia pikkuvaatteita mutta en uskalla, kyllä tulisi sitten suru jos ei raskaus jatkukaan. En tiedä, milloin sitä uskaltaisi ? Rv20 jälkeen..? 😌

Tekisi mieli mennä lastenvaatekirppikselle ja ostaa jotain suloisia pikkuvaatteita mutta en uskalla, kyllä tulisi sitten suru jos ei raskaus jatkukaan. En tiedä, milloin sitä uskaltaisi ? Rv20 jälkeen..? 😌
Tämä on näköjään hyvin ihmiskohtaista! Toiset ei uskalla hankkia kuin viimeisellä kolmanneksella ja esimerkisi minä kuulun sitten sinne ihan toiseen päähän ja olen tulevalle vauvalle ostanut jo pari vuotta sitten kirpparilta jonku vaatteen, vaikken tiennyt että milloin edes aloitetaan yritys. 😅❤️ Ajattelen itse että se ei mun surua myöskään vähentäis, jos olisin ollut hankkimatta vauvalle mitään. Se surutyö olisi varmasti suuri joka tapauksessa. 💔 Taikauskoinen en ole, joten en senkään puoleen usko että vauvan tuloon valmistautuminen konkreettisesti ois joku syy "universumin" tms. näyttää että hahaa mitäs olit naiivi ja onnesi kukkuloilla, tästäpä saat...🫣

Minä myös aikanaan esikoisen kohdalla aloin miettimään ja tekemään hankintoja aika piankin 😄 Samoin hankin kirpparilta ennen edes toista raskautta pari sukupuolineutraalia vaatetta, jotka oli hyviä löytöjä. Ajattelin, että aina ne voi antaa jollekin tutulle vauvalle, jos ei enempää lapsia saataisi. Tälle kolmannelle en ole hankkinut vielä mitään eikä kauheasti tarvikaan, lähinnä isosisaruksille tarvitaan isompaa sänkyä sun muuta 😄 Turvakaukalo pitää päivittää, mutta se on tehtävälistalla vasta lähempänä vauvan syntymää. Ensisänky myös tarvitsisi uutta reunapehmustetta, mutta kaikki myynnissä olevat on niihin normaalikokoisiin pinnasänkyihin sopivia 😅

Mielenkiinnolla luen näin ensiodottajana, milloin ihmiset on alkaneet uskaltaa ostaa mitäkin tavaroita. Mitään meiltäkään ei löydy valmiina nimittäin, mutta vielä tuntuu liian aikaiselle.

Takaisin